Clădirile de business ar putea câștiga sute de mii de euro dacă și-ar eficientiza parcările pe care le administrează. Un studiu recent arată că gradul zilnic de ocupare a parcărilor din clădirile business nu depășește 80%.

Pentru o clădire cu 200 de locuri de parcare, 60 de locuri de parcare sunt zilnic libere. Asta înseamnă 60 de mașini în minus, în jurul unei singure clădiri.

În majoritatea parcărilor clădirilor de business din România există mai puține locuri de parcare, în comparație cu numărul angajaților care vin la birou cu autoturismul. Așadar, în mod frecvent, solicitările pentru închirieri sunt uriașe.

"Și chiar dacă ne imaginăm că aceste parcări sunt pline mereu până la refuz, studiile ne contrazic. Zilnic, într-o proporție de 20-40% acestea stau neutilizate, arată cifrele smartcityblog.pl. Și asta pentru că o parte din angajați pot fi plecați în delegații, pot fi în concediu sau aleg să lucreze de acasă. În tot acest timp, acele locuri ar putea produce sume de bani, deloc de neglijat", spune yeParking.

Spre exemplu, pentru parcarea unei clădirii cu o capacitate de 1100 de locuri, zilnic, 220 de locuri stau nefolosite.

Aceste spații nefolosite pot să genereze venituri extra care ar depăși 180 de mii de euro în decursul unui an și mai mult să vină în întâmpinarea nevoii tot mai stringente a șoferilor în a găsi opțiuni de parcare.

Cu o singură aplicație prin care să monitorizeze, zilnic, locurile lăsate libere de chiriași, proprietarii clădirilor ar putea să permită pentru acele parcări - plata pe oră sau pe zi. Astfel, cei care vin la birou sau în zonă, dar nu au un loc de parcare, ar putea fi notificați în timp real că au posibilitatea de a staționa în parcarea clădirii, pentru anumite intervale orare sau chiar zile. Monetizarea se poate face online.

Sursa foto: l i g h t p o e t / shutterstock

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Cristian Gubandru
Cristian este absolvent al Universității Româno-Americane și al unui MBA la Academia de Studii Economice (A.S.E.). Startul în jurnalism a fost în 2003 la agenția de presă Mediafax , parte a trustului MediaPro, pe poziția de redactor, iar mai târziu la agenția de presă NewsIn , parte din trustul de media Realitatea - Cațavencu, ca reporter și redactor șef al departamentului Companii. Pentru o perioadă scurtă de timp a scris pentru ziarul de...

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri