Noua Mazda MX-30, cel mai nou model din gama mărcii și primul autovehicul electric conceput de Mazda, a ajuns în showroomurile din România și poate fi testat la partenerii mărcii.

Versiunea de lansare oferă un nivel ridicat de echipare și include dotări disponibile în pachetele superioare Luxury, în prețul special de 33.990 euro (TVA inclus).

Prin intermediul programului Rabla Plus, prețul versiunii de lansare este aproximativ 24.700 euro (TVA inclus).

Mazda MX-30 este un SUV de oraș ce surprinde la exterior printr-o evoluție a limbajului Kodo – sufletul mișcării. Orice element inutil a fost îndepărtat, lăsând loc simplității. Partea frontală amintește de celelalte modele Mazda, cu aripa specifică încadrată în grilă, în timp ce lateralele îi conferă un aspect solid și simplu.

Opțional și în premieră la Mazda, modelul poate fi comandat cu o combinație de trei culori diferite pentru partea inferioară, montanți și plafon. În variantele cu trei nuanțe se va putea opta între Roșu Cristal, Gri Polimetalizat și Ceramic metalizat pentru culorile de bază. Versiunea de lansare Mazda MX-30 este echipată cu jante de aliaj de 18” în nuanța argintiu aprins, faruri LED adaptive cu spălător și oglinzi electrice și pliabile automat.

Interiorul se remarcă prin soluții de design și materiale inedite, dar și printr-o senzație de spațiu. Materiale ecologice, cum sunt pluta de pe consola centrală ce amintește și de originile Mazda, care a debutat ca producător de elemente din plută, materialul realizat din PET reciclat de pe zona superioară a portierelor și țesătura tapițeriei scaunelor, ce utilizează aproximativ 20% material reciclat, sunt completate de tehnologii menite să crească confortul și nivelul de conectivitate al mașinii.

Consola centrală suspendată adăpostește un ecran tactil de 7” prin intermediul căruia se poate controla climatizarea. Versiunea de lansare Mazda MX-30 include la interior un display central color de 8,8” cu sistemul MZD Connect îmbunătățit, proiecție laser pe parbriz, indicatoare de bord digitale, centru de comandă HMI, volan îmbrăcat în piele, climatizare automată și geamuri electrice.

Șoferul beneficiază de scaun cu reglaj electric, ambele scaune fiind încălzite, de oglindă interioară electrocromă fără ramă și este asistat de senzori de parcare față/spate și cameră video marșarier, senzori de ploaie și lumină și de sistem de monitorizare a presiunii din pneuri. Pentru interior se poate alege între tapițeria Luxury Modern, care combină pielea sintetică cu un mix de țesături și plută, și Luxury Vintage care folosește piele sintetică de culoare închisă împreună cu o țesătură de culoarea denimului și plută.

La ambianța relaxantă din noua Mazda MX-30 contribuie și sistemul audio cu opt difuzoare, conectivitate Bluetooth, Apple Carplay și Android Auto și recepția radio digitală (DAB). Un rol important îl joacă și sistemul evoluat e-GVC, adaptat pentru noul tren de rulare electric, care asigură o mai bună stabilitate pe viraje.

Noua Mazda MX-30, prezintă în premieră platforma de rulare Mazda e-Skyactiv dotată cu o baterie cu o capacitate de 35,5 kWh. Aceasta alimentează un motor electric ce poate produce 143 CP și un cuplu maxim de 265 Nm. Modelul accelerează de la 0 la 100 de km/h în 9,7 s, iar viteza maximă este limitată la 140 km/h. Mazda a ales să ofere un echilibru optim între performanțele mașinii și amprenta de mediu, astfel că bateria asigură o autonomie maximă de oraș conform standardului WLTP de 265 km, suficient pentru mai multe zile dacă luăm în considerare că studiile indică aproximativ 50 km/zi parcurși de un șofer european în medie.

La fel ca orice alt model Mazda, MX-30 integrează cele mai noi sisteme de siguranță activă: asistență la plecarea din pantă, pilotul automat adaptiv și asistentul inteligent de accelerare, sistemul de alertă a șoferului, asistentul inteligent de frânare cu funcția de detectare a pietonilor, sistemul de monitorizare a unghiului mort, sistemul de avertizare la depășirea benzii de rulare, sistemul de recunoaștere a semnelor de circulație, sistemul de asistență pentru menținerea benzii de rulare, sistemul de control automat al fazei lungi precum și sistemul E-Call pentru urgențe și alarma de efracție.

Lansarea noii Mazda MX-30 coincide și cu anunțul unei noi versiuni a aplicației pentru mobil MyMazda app, care va include o serie de opțiuni dedicate Mazda MX-30. Astfel, șoferul este notificat dacă uită să pună la încărcat mașina, are posibilitatea să controleze și să monitorizeze procesul de încărcare, primește informații în timp real despre tipul, programul și localizarea punctelor de încărcare și disponibilitatea lor, poate controla aerul condiționat și poate încălzi sau răci mașina după caz, în timp ce se încarcă. Aplicația permite blocarea portierelor și are funcție de localizare a mașinii. O funcție unică pentru Mazda MX-30 permite selectarea a până la trei destinații simultan și adăugarea lor în sistemul de navigație al mașinii.

Mazda MX-30 este disponibil cu o garanție de 5 ani în limita a 150.000 de km, iar bateria beneficiază de 8 ani în limita a 160.000 de km. Mazda MX-30 poate fi testată deja la toți dealerii Mazda din România.

Preț

e-Skyactiv/Ediție Lansare/Luxury Vintage

33.990 euro

e-Skyactiv/Ediție Lansare/Luxury Modern

33.990 euro

Dotări ediție de lansare

  • Jante Aliaj 18" (215/55/R18) – argintiu aprins

  • Faruri LED adaptive cu spălător

  • Stopuri cu LED

  • Display color 8,8" (MZD Connect)

  • Afișaj color proiectat pe parbriz

  • Cadran bord digital 7"

  • Centru de comandă HMI

  • Lumini LED Interior

  • Volan îmbrăcat în piele

  • Climatizare automată

  • Frână de mână electrică + Funcție Auto Hold

  • Geamuri electrice față

  • Airbag-uri frontale, laterale, cortină & genunchi șofer

  • Auto blocare uși după pornire

  • Sistem de asistență la plecarea în pantă

  • DSC + e-GVC Plus

  • Pilot automat adaptiv + Asistent accelerare inteligent (MRCC/ISA)

  • Sistem de alertă șofer fără cameră (DAA)

  • Asistent inteligent de frânare (SCBS) - cu detectare pietoni (AEB)

  • Sistem de monitorizare a unghiului mort (BSM)

  • Sistem recunoaștere semne trafic (TSR)

  • Sistem asistență / menținere depășire bandă (LDWS / LAS)

  • Sistem control automat fază lungă (HBC)

  • Asistență la trafic în viraj

  • Senzor parcare față / spate

  • Senzori de ploaie & lumină

  • Cameră video marșarier

  • E-Call

  • Sistem monitorizare presiune pneuri

  • Alarmă efracție

  • Sistem de Navigație integrat

  • Sistem audio cu 8 boxe

  • DAB

  • Bluetooth

  • Carplay + Android Auto

  • Capace oglinzi - în culoarea caroseriei

  • Oglinzi electrice & rabatabile automat

  • Geamuri fumurii spate

  • Concept scaune Luxury Modern / Luxury Vintage (opțional)

  • Scaune față încălzite

  • Ornamente Design interior & exterior

  • Ornamente uși - plută

  • Scaun acționat electric (șofer)

  • Scaun șofer cu memorie

  • Memorie oglinzi exterioare & afișaj parbriz

  • Oglindă interioară electrocromă (fără ramă)

Gamă culori

Alb arctic

Inclusă în preț

Negru Jet

500 euro

Ceramic (inclusă în preț pentru ediția de lansare)

500 euro

Gri Polimetal

500 euro

Gri Machine

650 euro

Roșu Soul Crystal – 3 tonuri

2.000 euro

Gri Polimetal – 3 tonuri

1.500 euro

Ceramic – 3 tonuri

1.500 euro

Specificații

Capacitate

5 persoane

Lungime × lățime × înălțime

4.395 mm × 2.035 mm × 1.555 mm

Ampatament

2.655 mm

Masă totală admisă

2.119 kg

Greutate netă (fără șofer)

1.645 kg

Gardă la sol

130 mm

Volum portbagaj în configurație cu 5 locuri (cu/fără sistem Bose)

341/366l

Dimensiuni anvelope

215/55R18

Putere maximă kW/CP

107 / 145

Cuplu maxim

265 Nm

Capacitatea bateriei

35,5 kWh

Greutate baterie

310 kg

Viteză maximă

140 km/h

Accelerație 0-100 km/h

9,7 s

Consum curent

19 kWh /100 km

Autonomie WLTP combinată/oraș

200/265 km

Emisii CO2

0 g/km

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Cristian Gubandru
Cristian este absolvent al Universității Româno-Americane și al unui MBA la Academia de Studii Economice (A.S.E.). Startul în jurnalism a fost în 2003 la agenția de presă Mediafax , parte a trustului MediaPro, pe poziția de redactor, iar mai târziu la agenția de presă NewsIn , parte din trustul de media Realitatea - Cațavencu, ca reporter și redactor șef al departamentului Companii. Pentru o perioadă scurtă de timp a scris pentru ziarul de...

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri