Când ar trebui să alegi anvelope all season în locul celor de iarnă

Ce alegere este mai bună: un set de cauciucuri all season care vor fi de folos tot anul sau cauciucuri de iarnă? Aceasta este o întrebare pe care mulți șoferi și-o pun în țări care au legi legate de cauciucurile de iarnă.

Nu există un răspuns simplu, dar cheia constă în a înțelege exact când, unde și cum va fi folosită fiecare mașină, împreună cu nivelul de performanță care este de așteptat. Acești factori ilustrează o imagine a fiecărui conducător individual, ceea ce influențează decizia de cumpărare: dat fiind faptul că aceste cauciucuri pentru toate anotimpurile funcționează foarte bine în majoritatea situațiilor, în afara celor mai solicitante unde un cauciuc specific de sezon este esențial pentru performanță.

Cititi si Belgia implementează „coridorul de urgență”

Dar ambele tipuri de cauciucuri au un lucru fundamental în comun și anume că marginea cauciucului trebuie să arate un marcaj "M+S" sau 3PMSF (în funcție de reglementările din fiecare țară) care indică tipul de cauciuc, previne amendarea conducătorilor și garantează siguranța chiar și în timpul iernii.

Cauciucurile de iarnă sunt preferabile dacă se conduc mulți kilometri pe timp de iarnă, pentru muncă sau din plăcere, sau dacă performanța maximă este necesară în toate condițiile de iarnă.

Citeste si:
Industria auto românească pierde 124 mil. euro în fiecare zi de...
Industria auto românească...

Cu temperaturile scăzute ale toamnei și ale iernii sub șapte grade, cauciucurile de vară nu mai sunt capabile să performeze la maxim, și, așadar, cauciucurile de iarnă sunt mai bune pentru șoferii care necesită mai multă performanță. Datorită componentului mai moale, care performează foarte bine chiar și când temperaturile scad sub zero, cauciucurile de iarnă garantează exploatarea rutieră optimă, tracțiune și frânare, chiar și pe suprafețe cu aderență slabă: toate acestea adaugă la o siguranță îmbunătățită și un confort crescut.

Cititi si Ce țări vor avea primele mașini de pompieri electrice

Proprietățile chimice ale componenților pentru iarnă reduc distanțele de frânare pe suprafețele ude (cu până la 15%) și pe suprafețele cu zăpadă (cu până la 50% în comparație cu un cauciuc de vară). Modelul specific al benzii de rulare îmbunătățește de asemenea performanța, mulțumită blocurilor de rulare proiectate să capteze zăpada și să crească aderența prin frecarea oferită de contactul 'zăpadă pe zăpadă' - fără nevoia de lanțuri pentru zăpadă. Canalele largi permit apei să fie dispersată în mod rapid și eficient când plouă, reducând riscul acvaplanării pentru a asigura un condus mai sigur pe timp umed.

Cauciucurile de iarnă sunt recunoscute prin marcajele M+S sau M&S și M-S (care semnifică noroi și zăpadă). Acest marcaj este de obicei acompaniat de simbolul 3MPF (care înfățișează un munte și un fulg de zăpadă, inițialele însemnând 'munte cu trei vârfuri și fulg de zăpadă'). Gândiți-vă la el ca la o marcă pentru cauciucurile de iarnă.

Citeste si:
Schimbarea anvelopelor de iarna: tot ce trebuie sa stii
Schimbarea anvelopelor de...

Cititi si Ce culori oferă turiștilor cele mai frumoase drumuri din lume

Pentru șoferii cu mașini puternice, Pirelli oferă gama P Zero Winter: cauciucuri care sunt dezvoltate în colaborare cu producători de mașini în acord cu strategia 'perfect fit' a Pirelli care denotă cauciucuri făcute pe măsura mașinilor pe care sunt montate; o caracteristică a P Zero. Mașinile premium de top au disponibile Winter Sottozero 3, cu niveluri mari de performanță, în timp ce Cinturato Winter este pentru șoferii de mașini de oraș, SUV-uri urbane și vehicule crossover. Pentru SUV-urile de ultimă generație și vehiculele crossover cauciucurile Scorpion Winter sunt ideale, pe când cauciucul Carrier Winter este proiectat pentru camionete și camioane ușoare.

All season pentru condusul în oraș

Dacă mașina este folosită în principal pentru condusul în oraș departe de regiunile muntoase, cu temperaturi cuprinse între -5°C și +23°C și parcurgând mai puțin de 25.000 de kilometri pe an fără nevoia de performanțe sport, cauciucurile all season sunt cea mai bună alegere.

Un cauciuc pentru toate anotimpurile este caracterizat de un design și de un model al benzii de rulare care este suficient de echilibrat pentru a funcționa bine la temperaturi joase și înalte, atât pe asfalt ud cât și uscat. Performanța generală este bună, precum și versatilitatea. Este important să ne amintim totuși că acest tip de cauciuc nu va ajunge niciodată la performanța cauciucurilor de vară pe timpul verii sau a cauciucurilor de iarnă pe timpul iernii, dar el reprezintă un compromis excelent în toate situațiile descrise.

Citeste si:
Estimare șoc: Una din trei mașini nou vândute în 2030 va fi electrică
Raport Deloitte: Vânzările de...

Cititi si Sens unic pe 22 de artere secundare din București

Gama all season a companiei Pirelli este una largă, acoperind numeroase tipuri de vehicule. Cinturato All Season Plus este proiectat pentru a întâlni nevoile șoferilor care au cauciucuri cu mărimi între 15 si 20 de inci și care își folosesc mașinile mai ales în oraș.

Pentru șoferii de vehicule crossover sau SUV, Pirelli produce cauciucul Scorpion Verde All Season SF, pe când gama pentru toate anotimpurile este completată de cauciucul Carrier All Season, pentru camionete și vehicule comerciale ușoare. Cinturato All Seasons Plus și Scorpion Verde All Season SF sunt de asemenea disponibile cu Seal Inside, care permite conducătorilor să continue drumul chiar și cu o gaură în cauciuc de până la patru milimetri. Scorpion Verde All Season vine în plus cu opțiunea de cauciucuri Self-Supporting Run Flat.

Sursa foto: Pirelli

Te-ar putea interesa și:


Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri