Mercedes-Benz România anunță lansarea la nivel local a primului MPV premium electric din portofoliul Mercedes-Benz Vans.

Noul EQV are un consum combinat de energie (în regim mixt): 26,1-26,2 kWh/100 km și emisii de CO2 combinate: 0g/km. Autonomia este de până la 357 kilometri.

Bateria este instalată sub podeaua autovehiculului, unde economisește spațiu, fiind protejată și, totodată, benefică pentru centrul de greutate al autovehiculului. Astfel, EQV oferă același nivel de versatilitate și funcționalitate interioară precum Clasa V, cu alimentare convențională. Poate avea până la opt locuri în mai multe configurații și se mândrește cu o capacitate pentru bagaje substanțială și flexibilă de până la 1.410 litri. Așadar, EQV este potrivit pentru familii, activități de agrement, precum și pentru companiile care au nevoie de servicii de transport VIP sau shuttle.

Pe lângă nivelul ridicat de funcționalitate, EQV oferă și o experiență de conducere plăcută, cu un cuplu maxim de 362 newtoni-metri, are o putere de tracțiune excepțională. Motorul electric are o putere maximă de 150 kW (204 CP) și o putere de 70 kW (95 CP), ceea ce face ca EQV să fie nu doar lin și silențios la conducere, ci și extrem de agil - nu în ultimul rând datorită poziției centrului său de greutate. Energia electrică este furnizată de bateria litiu-ion cu răcire cu apă, cu o capacitate utilizabilă de 90 kWh.

Pentru o călătorie extra-lină, există opțional suspensia pneumatică AIRMATIC cu control automat. Are capacitatea de a crește garda la sol, după cum este necesar, și reduce, în același timp, înălțimea de deplasare la viteze mai mari, reducând astfel rezistența aerodinamică, ceea ce are un impact pozitiv asupra consumului de energie electrică și, prin urmare, asupra autonomiei.

Dotarea standard a noului model EQV oferă posibilitatea de a alege tipul de încărcare - prin curent alternativ (CA) acasă sau la stațiile de încărcare publice cu până la 11 kW, precum și prin curent continuu (CC) la stațiile de încărcare rapidă cu până la 110 kW. Funcția de încărcare rapidă permite, spre exemplu, șoferilor de taxi sau shuttle să reîncărce frecvent între curse sau în timp ce vehiculul este pregătit, fără a pierde timp.

Recuperarea energiei la frânare și la ridicarea piciorului de pe pedala de accelerație asigură o conducere optimizată și eficientă. Intensitatea recuperării poate fi setată individual folosind padelele de schimbare din spatele volanului.

Soferii pot alege unul dintre cele cinci niveluri de recuperare:

  • În D Auto, EQV adaptează nivelul de recuperare în mod dinamic și predictiv între 0 și -2 m/s², pe baza datelor furnizate de asistenții de siguranță, cameră și navigație.
  • În D+, dacă merge în pantă, EQV nu recuperează energie (0 m/s²).
  • În D, EQV decelerează cu o forță de recuperare comparabilă cu cea a frânării convenționale a motorului (-0,6 m/s²).
  • În D-, forța recuperativă crește la -1,5 m/s².
  • În D- -, motorul electric are forța maximă de recuperare de -2 m/s².

Există patru programe de conducere:

  • Setarea standard C oferă o putere totală de acționare de 150 kW și un cuplu maxim de 362 Nm asociat cu performanțe ridicate de încălzire și aer condiționat.
  • Programul E oferă încălzire și aer condiționat la performanțe normale, o gamă optimizată și o putere de 100 kW (150 kW cu amortizare) cu un cuplu maxim de 293 Nm.
  • Programul E+ este configurat pentru un interval maxim. Puterea este de 80 kW (150 kW cu kickdown) cu un cuplu maxim de 293 Nm. Încălzirea și aerul condiționat sunt considerabil reduse.
  • Setarea S pune accentul pe cea mai bună reacție pentru performanța de condus sportiv. Aceasta oferă 150 kW și un cuplu maxim de 362 Nm, încălzire și aer condiționat la nivel ridicat.

Foto: Mercedes-Benz Romania

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Cristian Gubandru
Cristian este absolvent al Universității Româno-Americane și al unui MBA la Academia de Studii Economice (A.S.E.). Startul în jurnalism a fost în 2003 la agenția de presă Mediafax , parte a trustului MediaPro, pe poziția de redactor, iar mai târziu la agenția de presă NewsIn , parte din trustul de media Realitatea - Cațavencu, ca reporter și redactor șef al departamentului Companii. Pentru o perioadă scurtă de timp a scris pentru ziarul de...

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri