Reducerea activității în unele domenii (HoReCa, spre exemplu) din cauza Covid-19 i-a determinat pe unii români să devină șoferi pe platformele de ride sharing. Astfel, numărul de șoferi care au făcut curse prin intermediul platformei Bolt a crescut cu 50% în luna octombrie 2020 comparativ cu luna februarie 2020.

Numărul de șoferi în creștere pe platforma Bolt a avut ca rezultat reducerea timpului în care un șofer ajungea să ia clientul.

Față de luna februarie, prima în care a fost în vigoare noua legislație cu privire la transportul alternativ, numărul de șoferi care au făcut curse prin intermediul platformei Bolt a crescut cu 50%.

Cristian Sălceanu, operations manager Bolt România

"În același timp și numărul de clienți și de comenzi a crescut semnificativ, iar ETA-ul (timpul în care un șofer ajunge la client) a scăzut cu 20%, de la o medie de 5 min, la una de 4 min", a adăugat managerul Bolt.

Cum a variat cererea în 2020 din cauza restricțiilor

"Activitatea Bolt în octombrie a înregistrat o creștere de peste 50% față de lunile de la începutul anului. După scăderea masivă din lunile martie-aprilie (aproximativ -80%), activitatea a crescut semnificativ și constant începând din luna iunie, ajungând să depășească de două ori volumul înregistrat în aceeași perioadă a anului trecut. În luna noiembrie, odată cu noile restricții, avem din nou o scădere, dar nu atât de drastică", a mai spus Cristian Sălceanu.

Managerul Bolt consideră că, "cererea din prezent nu numai că îi motivează pe șoferi să conducă cu Bolt mai mult decât înainte, dar îi atrage și pe alții - care fie nu obișnuiau să conducă cu noi, fie nu erau interesați de aceasta activitate - să se alăture platformei".

Bolt a devenit disponibil în noi orașe din România

Bolt si-a extins prezența în România anul acesta prin lansarea serviciilor de ride hailing în Iași și Constanța, după București, Timișoara și Cluj-Napoca.

Tot anul acesta, Bolt a lansat și serviciul Business Delivery în București, Cluj-Napoca și Timișoara. Serviciul Business Delivery pune în legătură companiile cu curierii, prin intermediul platformei Bolt, oferind acestora posibilitatea să plaseze online comenzi de livrare și să expedieze produsele către clienții lor, la tarife accesibile, în aceeași zi sau chiar în aceeași oră

Bolt, cea mai mare platformă europeană de transport, a deschis, în 2018, în clădirea de spații de birouri Timpuri Noi Square din București, un centru de inginerie software pentru Europa Centrală și de Est.

Anul acesta, Bolt a primit o investiție de 100 de milioane euro și continuă să-și extindă toate segmentele de servicii, de la ride-hailing la micromobilitate și livrare de produse alimentare, în Europa și Africa.

Înființată de Markus Villig, Bolt a fost lansată în 2013. Printre investitori sunt: Daimler, Didi Chuxing, Korelya Capital, Taavet Hinrikus, co-fondator al TransferWise.

Citiți și Zece mașini scumpe cumpărate de români în plină criză.

Principalele aplicații de ridesharing care activează în Romania sunt Uber, Bolt, Free Now (fosta Clever), BlackCab. Peste 30.000 de șoferi lucrau în transportul alternativ de persoane și în jur de 25.000 de șoferi făceau taxi în București (inclusiv licențele de Ilfov) la început de an.

Sursa foto: Maridav / Shutterstock

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Cristian Gubandru
Cristian este absolvent al Universității Româno-Americane și al unui MBA la Academia de Studii Economice (A.S.E.). Startul în jurnalism a fost în 2003 la agenția de presă Mediafax , parte a trustului MediaPro, pe poziția de redactor, iar mai târziu la agenția de presă NewsIn , parte din trustul de media Realitatea - Cațavencu, ca reporter și redactor șef al departamentului Companii. Pentru o perioadă scurtă de timp a scris pentru ziarul de...

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri