Piața auto înregistrează în ultimele 3 luni o revenire importantă. Cu toate acestea, după 11 luni din 2020, scăderea înmatriculărilor de vehicule noi este de 26,2%. Excepție fac automobilele electrice (BEV, PHEV), care își continuă creșterea (74,2%) față de perioada similară din 2019, anunță APIA.

Pentru prima dată în acest an, timp de 3 luni consecutive au fost inregistrate creșteri ale înmatricularilor de autovehicule (autoturisme, vehicule comerciale, minibuse si autobuze). După ce în septembrie a fost o creștere de 72,8% față de luna similară a anului trecut si în octombrie avem o consolidare a evoluției, creșterea fiind de 13,7%, iar in noiembrie de 0,7%. Cu toate acestea, ca urmare a scăderilor din primele 8 luni, piata auto in 2020 înregistrează o scădere generală de 26,2%.

Top-ul general pe mărci (autoturisme + autovehicule comerciale) după 11 luni:

  • Dacia 36.522 unități,
  • Renault 10.091 unități,
  • Volkswagen 9.694 unități,
  • Ford 8.632 unități,
  • Skoda 8.628,
  • Hyundai 6.296 unități.

Autoturismele (care reprezintă cca. 85% din total), au înregistrat în luna noiembrie 2020 un volum de 13.143 unități, cu 1,2% mai mare decât în luna similară din 2019. In ceea ce privește evoluția pe ansamblul celor 11 luni de până acum, autoturismele înregistrează, un volum total de 109.190 unități, ceea ce corespunde unei scăderi de 25,3% în raport cu perioada similară din 2019).

Top vanzari modele: cu cele 16.253 unități înmatriculate după 11 luni din 2020, Dacia Logan este pe primul loc (dar, în scădere cu 31,5% comparativ cu anul trecut), urmată de Dacia Sandero cu 8.374 unități (în scădere cu 1,9%), Dacia Duster, 8.079 unități (-22,3%), Renault Clio, 3.564 unități (-25,1%) și Skoda Octavia, 3.057 unități (-35,6%).

Analizând segmentarea pe clase, după 11 luni din anul 2020, toate segmentele sunt în teritoriul negativ. Segmentul SUV este, în continuare, pe prima poziție, cu o pondere în total piață de 37,9%, acesta înregistrând și o scădere sub media pieței (-18,8% față de -25,3%). Segmentul C, cu 33,5% din total piață este pe locul secund, iar pe locul al treilea, în ușoară creștere în ultimele luni, segmentul B, care reprezintă 21,2% din total piață.

In ceea ce privește topul pe mărci la 11 luni al autovehiculelor electrice (100% și hibride plug-in), care sunt stimulate prin Programul Rabla Plus, cele mai mari volume înregistrează Renault (598 unități), Skoda (392 unități) Volkswagen (386 unități), Hyundai (267 unități) și BMW (209 unități).

In acest context, achizițiile de autoturisme “electrice“ care sunt stimulate prin Programul Rabla Plus înregistrează volume semnificativ mai mari decât în anul anterior (la 11 luni au deja o creștere generală de 47,2% a înmatriculărilor), în condițiile în care sunt peste 3.000 rezervări de autoturisme electrice și hibride plug-in față de doar 1.800 anul trecut (+67%).

Autovehicule comerciale ușoare (inclusiv minibuse si pick-up-uri)

După luna septembrie, în care, pentru prima oară în 2020, aceasta categorie a înregistrat creștere față de luna similară a anului trecut (+32,4%), urmată, însă, de o scădere în luna octombrie (-5,1%), luna noiembrie revine cu o creștere de 7,4%. Ca urmare, după 11 luni din anul 2020, această categorie înregistrează o scădere de 27,9%.

Sursa foto: Shutterstock/: lumen-digital

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Cristian Gubandru
Cristian este absolvent al Universității Româno-Americane și al unui MBA la Academia de Studii Economice (A.S.E.). Startul în jurnalism a fost în 2003 la agenția de presă Mediafax , parte a trustului MediaPro, pe poziția de redactor, iar mai târziu la agenția de presă NewsIn , parte din trustul de media Realitatea - Cațavencu, ca reporter și redactor șef al departamentului Companii. Pentru o perioadă scurtă de timp a scris pentru ziarul de...

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri