România începe 2021 cu 910 kilometri de autostradă. Nici în anul care a trecut nu am atins pragul de 1.000 de kilometri de autostradă, dar anul acesta ne va aduce totuși mai aproape de acestă bornă, pe care ne chinuim să o atingem de ani buni. Nu e sigur, însă, că va fi depășită nici în acest an. Vestea bună este că în 2021 am putea circula pe autostradă de la Sibiu la Cluj-Napoca, potrivit Digi24.

Cei 24 de kilometri de autostradă dintre nodul Alba Iulia Nord și Aiud, la care grecii de la Aktor muncesc încă din 2014, au șanse mari să fie gata în vară. Constructorul a realizat deja 78% din lucrările necesare, iar cu o mobilizare bună în iunie, am putea avea prima tăiere de panglică din acest an.

„În acest moment este cel mai lung lot pe care se lucrează. Trag nădejde că va fi adus la un grad de finalizare astfel încât să putem circula pe el. Și o să avem autostradă completă, fie și semiprofil pe anumite bucățele, dar o să mergem doar pe autostradă de la Cluj la Sibiu”, a declarat Ionuț Ciurea, președintele Asociației Pro Infrastructura.

Tot până în vară trebuie să fie gata și restul lucrărilor rămase de executat la primii 17 kilometri din aceeași autostradă. Constructorul italian a reușit pe finalul anului trecut să ajungă cu lucrările într-un stadiu care să permită deschiderea traficului în siguranță pe 15 kilometri din șoseaua de mare viteză. Mai are, însă, de lucrat inclusiv la bretelele de la nodurile Sebeș și Alba Iulia Nord.

Șefii Companiei de Drumuri ar vrea ca anul acesta să fie gata și cei circa 16 kilometri dintre Chețani și Câmpia Turzii, parte din Autostrada Transilvania, unde lucrează un constructor român cu mari probleme financiare. Datele CNAIR arată însă un stadiu al lucrărilor de până în 40%, ceea ce face deschiderea acestui lot până la finalul lunii decembrie aproape imposibilă.

Din Autostrada Transilvania cu șanse să fie gata anul acesta este tronsonul Târgu Mureș-Ungheni. Are doar circa 9 kilometri din care doar jumătate sunt la profil de atostradă.

Șefii de la Drumuri speră într-o tăiere de panglică și pe drumul expres Craiova-Pitești. Firmele lui Dorinel Umbrărescu au realizat deja mai bine de jumătate din lucrarile la tronsonul 2, Robănești si Valea Mare, care are o lungime de 40 de kilometri.

Astfel, în cel mai bun caz rețeaua de drumuri rapide a României ar putea crește anul viitor cu încă 86 de kilometri.

Sursa foto: Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere/Facebook

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri