China a prezentat prototipul unui tren de mare viteză ce are capacitatea de a atinge până la 620 de kilometri pe oră, de aproape zece ori mai mult decât viteza medie cu care se poate circula pe infrastructura feroviară din România, respectiv 68,86 km/h.
Prototipul prezentat de chinezi este un tren cu levitație magnetică(Maglev) ce funcționează cu energie HTS(superconductivitate la temperaturi ridicate), ce îl face să arate ca și cum ar levita de-a lungul căilor ferate magnetizate, scrie CNN.com.
Prototipul are o lungime de 21 de metri și a fost prezentat presei din orașul Chengdu, provincia Sichuan, pe data de 13 ianuarie, fiind construiți și 165 de metri de cale ferată pentru a face o demonstrație publică.
Unul dintre profesorii universitari care au participat la dezvoltarea prototipului a precizat că acesta ar putea fi operațional în decurs de 3 până la 10 ani.
Viteza medie cu care se poate circula pe infrastructura feroviară din România este de 68,86 km/h, iar la data de 30 august 2019 se înregistrau 1.236 restricţii de viteză permanentă cu o lungime totală de 1.335 km, se arată în raportul Corpului de control al primului-ministru, efectuat la Compania Naţională de Căi Ferate CFR SA, conform Agerpres.
Citeste si:
Datele oficiale cuprinse în raportul citat arată că, la începutul anului 2017, se aflau în evidenţă, pe reţeaua CFR SA, 1.206 de puncte periculoase, însumând o lungime de circa 604 km, iar până la data de 30 august 2019, ca urmare a lucrărilor executate, au fost scoase din evidenţă un număr de 74 de puncte periculoase şi au apărut alte 39 de puncte noi periculoase.
Sursa foto: South China Morning Post / Youtube
Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »
Te-ar putea interesa și: