Ford Motor a anunţat că din 8 februarie va reduce temporar producţia, timp de o săptămână, la două fabrici din SUA, Dearborn şi Kansas, unde se fabrică cel mai profitabil model, camioneta F-150, din cauza lipsei de semiconductori, transmite Agerpres.

Al doilea producător auto din SUA "lucrează îndeaproape cu furnizorii pentru rezolvarea potenţialelor probleme legate de lipsa de cipuri pentru industria auto şi face eforturi pentru a prioritiza producţia vehiculelor cheie", a informat un purtător de cuvânt.

Ce alte fabrici auto întâmpină probleme de producție

Şi compania niponă Mazda Motor a anunţat că luna aceasta va înregistra din aceeaşi cauză o reducere a producţie cu 7.000 de vehicule, în timp ce grupul Stellantis încetineşte producţia la fabrica Melfi din Italia săptămâna viitoare, iar peste 7.000 de angajaţi vor fi în şomaj tehnic.

Producătorul auto nipon Nissan va fabrica mai puţine camioane, din cauza lipsei de semiconductori, la fabrica din Canton, Mississippi.

Aceste decizii sugerează că problema care îi afectează pe toţi producătorii auto ar putea să se agraveze.

Bosch şi Infineon au avertizat asupra problemelor legate de lipsa de cipuri, care complică redresarea industriei auto în urma pandemiei.

Ce branduri închid fabrici auto

Şi alţi producătorii auto din întreaga lume, printre care General Motors, Subaru Corp, Toyota Motor Corp, Volkswagen şi Fiat Chrysler, închid liniile de asamblare pe fondul lipsei de cipuri pentru industria auto. Acestea sunt utilizate de pe o gamă largă de aplicaţii precum sisteme de asistenţă şi controlul navigaţiei. În medie, un autoturism utilizează între 50 şi 150 de cipuri.

Germania, Franţa şi alte 17 state membre UE au convenit să îşi unească forţele şi să investească în tehnologii pentru procesoare şi semiconductori, componente cheie pentru dispozitivele conectate la internet şi procesarea datelor, în încercarea de a ajunge din urmă SUA şi Asia.

În prezent, ponderea Europei din piaţa globală de semiconductori, evaluată la 440 miliarde de euro, este de aproximativ 10%, iar UE se bazează pe cipurile produse peste hotare. O astfel de dependenţă de cipurile şi alte produse care vin din străinătate a fost scoasă la lumină în timpul pandemiei.

Ford, al doilea mare producător auto din SUA, este prezent şi pe piaţa din România

Sursa foto: www.ford.com

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri