Nissan a dezvăluit cea de-a treia generație a modelului Qashqai, primul model nou din Europa care utilizează platforma CMF-C. Caroseria încorporează materiale mai ușoare, precum și tehnici avansate de ștanțare și sudare pentru a-i crește rezistența, dar și pentru a-i reduce greutatea.

Pentru prima dată, modelul Qashqai are haionul fabricat dintr-un material compozit, care îi scade greutatea cu 2,6 kg. Ușile față și spate, aripile față și capota sunt acum fabricate din aluminiu, ceea ce oferă o economie de greutate, atunci când sunt luate împreună, de 21 kg la caroseria brută a noului Qashqai.

Citiți și Trecerea la vehicule electrice ar putea face mașinile inaccesibile

Cu tehnici noi de fabricație, caroseria brută este cu 60 de kg mai ușoară și cu 41% mai rigidă decât cea a modelului pe care il inlocuieste.

Un concept nou de suspensie

Datorită platformei CMF-C, noul Qashqai are o configurație actualizată a suspensiei Macpherson față – spate. Pentru tracțiunea pe două roți specificată până la nivel de roți de 19” inclusiv, suspensia din spate este configurată ca bară de torsiune. Pentru versiunile echipate cu roți de 20” și cu tracțiune integrală, asistăm la o configurație avansată multi-link.

Citiți și Toyota pregătește o mașină electrică cu încărcare în 10 minute

Sistemul cu bară de torsiune oferă o absorbție îmbunătățită a denivelărilor și suprimarea zgomotului rutier, ceea ce generează o deplasare liniștită și silențioasă pe toate suprafețele de drum.

Motorizări Nissan Qashqai

Noul Nissan Qashqai va oferi două soluții de propulsie:

  • un motor de 1,3 litri pe benzină cu tehnologie hibridă ușoară Mild-Hybrid (138 CP, 156 CP)
  • o motorizare electrica e-POWER ( full hybrid) 187 CP

Sistemul e-POWER oferă o acționare completă a motorului electric de 187 CP, ceea ce înseamnă că roțile sunt acționate complet de motorul electric (motorul pe benzină de 1.5 litri cu 154 CP joacă rolul de generator și încarcă bateria).

Sursa foto: Nissan

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Cristian Gubandru
Cristian este absolvent al Universității Româno-Americane și al unui MBA la Academia de Studii Economice (A.S.E.). Startul în jurnalism a fost în 2003 la agenția de presă Mediafax , parte a trustului MediaPro, pe poziția de redactor, iar mai târziu la agenția de presă NewsIn , parte din trustul de media Realitatea - Cațavencu, ca reporter și redactor șef al departamentului Companii. Pentru o perioadă scurtă de timp a scris pentru ziarul de...

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri