Renault a adus anul acesta un model nou în gama sa de SUV-uri - Renault Arkana. Este un SUV coupe lansat numai cu motorizări hibride (mild hybrid si full hibrid), fără propulsoare diesel. Cu acest model nou, Renault intenționează să atragă noi clienți în portofoliu.

Am făcut cunoştinţă cu Renault Arkana în cadrul evenimentului de lansare, un test drive de 200 de km pe ruta București - Lacerta Winery, Buzău și retur.

Modelul pe care l-am condus a fost în echiparea RS Line cu propulsorul TCe de 140 CP, transmisia automată cu dublu ambreiaj EDC cu 7 trepte și tracțiune față. Astfel configurat, prețul de listă este de 28.800 euro cu TVA, iar cu cateva optionale ajunge la 30.390 euro cu TVA. Fără echiparea RS Line prețul unui Arkana TCe 140 EDC scade cu 4.700 de euro la 24.100 euro.

Prețul acesta va fi mai mic dacă aplicați pentru bonusul acordat prin programul Rabla pentru mașini hibride.

Este posibil ca Arkana să nu fie disponibil cu tracțiune integrală în viitor, dar nici nu prea ar avea nevoie. Tracțiunea față este suficientă pentru acest model cu o gardă la sol de 200 mm. Mașina are o suspensie foarte interesantă, care o face foarte stabilă. Este o suspensie fermă și în același timp plăcută pe drumuri denivelate.

Sunt trei moduri de condus, selectabile din Multi-Sense: My Sense, Eco și Sport. Modul implicit este My Sense (comfort), la care poți configura doar nivelul de asistență al direcției, tema afișată pe instrumentarul de bord și iluminarea ambientală. În modul Sport, mașina pare puțin mai turată și mai plină de viață.

Echiparea de top RS Line nu modifică suspensia, doar schimbă puternic designul și oferă o gamă bogată de dotări. SUV-ul coupe își primește pasagerii cu un instrumentar de bord digital de 10 inci, un sistem EasyLink cu ecran tactil de 9,3 inch și sonorizare Bose (dotare opțională - 800 euro).

Sistemele de asistență activă includ rulare autonomă de nivel 2: sistemul ține mașina centrată pe bandă prin corecții ale volanului, frânează și accelerează. Alte dotări sunt luminile LED, jantele de aliaj 18 inch cu design RS Line, alerta pentru depășirea vitezei legale, asistent unghi mort, frâna de parcare electronică cu funcție Auto-Hold, cruise control, asistență la pornirea din rampă, asistență la frânarea de urgență.

Și pentru că este un coupe într-o linie de echipare sport, nu puteau lipsi elementele din fibră de carbon (este un material care imită fibra de carbon) și inserțiile roșii de pe bord.

Pentru o imagine și mai puternică de mașină sport, plafonul poate fi negru (dotare opțională - 300 euro), iar tapițeria din piele Alcantara cu cusături roșii. Cusăturile roșii sunt prezente și pe volanul îmbrăcat în piele și pe fețele de uși.

Interiorul este spațios, chiar și pentru pasagerii spate, cu condiția să nu fie mai înalți de 1,90 metri. Arkana are un ampatament de 2.720 mm și un portbagaj de 513 litri.

Cu o masă de 1.336 de kg și un motor de 1,33 litri pe benzină de 140 CP și un cuplu de 260 Nm, Renault Arkana accelerează acceptabil.

Sprintul de la 0 la 100 de km/h are loc în 9,8 secunde, în timp ce viteza maximă este de 205 km/h.

În oraș, consumul înregistrat de Renault Arkana a fost în jur de 9 litri/100. Prin localități, la o viteză de 60 km/h, Arkana consumă 3,5 litri/100. Transmisia automată ține motorul la 1.500 de ture.

Pe autostradă, Arkana consumă în jur de 7 litri/100 la o viteză de 130 km/h.

În concluzie, Arkana este un model reușit, plăcut la condus, cu un consum bun de carburant și un preț atrăgător raportat la designul și dotările pe care ți le oferă.

Arkana este construit pe platforma CMF-B a lui Captur și este concurent cu modelul Toyota C-HR.

Specificații Renault Arkana 1.3 TCe MHEV 140CP:

  • Motor termic 1333 cc: 140 CP / 260 Nm
  • Cutie de viteze automată cu 7 trepte
  • Accelerație: 0-100 km/h 9,8 secunde,
  • Viteza maximă: 205 km/h,
  • Lungime: 4568 mm,
  • Lățime: 1821 mm,
  • Înălțime: 1571 mm,
  • Ampatament: 2720 mm,
  • Volum rezervor: 50 litri,
  • Volum portbagaj: 513 litri
  • Masă proprie 1336 kg
  • Gardă la sol 200 mm
  • Emisii CO2 (g/km) 132

Sursa foto: Dragoș Savu / Renault

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Cristian Gubandru
Cristian este absolvent al Universității Româno-Americane și al unui MBA la Academia de Studii Economice (A.S.E.). Startul în jurnalism a fost în 2003 la agenția de presă Mediafax , parte a trustului MediaPro, pe poziția de redactor, iar mai târziu la agenția de presă NewsIn , parte din trustul de media Realitatea - Cațavencu, ca reporter și redactor șef al departamentului Companii. Pentru o perioadă scurtă de timp a scris pentru ziarul de...

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri