Piața de transport și logistică este puternic segmentată și, implicit competitivă. Deși se confruntă cu o serie de piedici, cum ar fi infrastructura deficitară, impredictibilitatea mediului economic și politic, sau volatilitatea pieței muncii, aceasta se află pe un trend ușor crescător, în ciuda dificultăților cauzate și de pandemie, a declarat pentru wall-street.ro Viorel Leca, director general Gebrüder Weiss România.

"Dacă discutăm strict de anul în curs, suntem mai rezervați și estimăm doar un avans ușor, sau chiar o stagnare. Privind însă în viitor, cu siguranță digitalizarea este principalul trend din industrie, impunând schimbări rapide. Automatizările, accesarea de soluții de IA (Inteligență Artificială), real-time visibility și integrarea tehnologiilor sunt principalele schimbări la care vom asista în următorii ani", a precizat managerul.

Efectele pandemiei în piața de transport și logistică

2020 a fost un an al impredictibilităților pentru industria de profil, la fel ca pentru întregul mediu de business local și internațional. Anul trecut au fost fluctuații majore în ceea ce privește volumele de transport.

"În perioada martie – aprilie, cererea a scăzut drastic, iar provocarea a fost determinată cu precădere de forța de muncă, existând un excedent pe piață. Pe de altă parte, în perioada iunie – iulie cererea a crescut brusc și, pentru a doua oară într-un interval scurt, ne-am confruntat cu probleme în ceea ce privește personalul, acesta fiind insuficient", a mai spus Viorel Leca.

Pandemia a mărit ritmul digitalizării

Procesul de digitalizare s-a accentuat semnificativ anul trecut, în pandemie. Companiile au fost forțate să se mute rapid în online.

"Multe companii s-au adaptat la noile condiții de piață și au migrat în timp record din mediul tradițional în online. Acest lucru a impactat și activitatea noastră începând cu mai - iunie, când cererea pentru livrarea la domiciliu a crescut semnificativ. Anul 2020 ne-a arătat că un portofoliu de clienți și industrii diversificat, fără o dependență de un anumit sector (automotive spre exemplu) este extrem de important. Flexibilitatea și capacitatea de adaptare rapidă la contextul pieței au fost, de asemenea, la fel de importante. În plus, echipa și cultura organizațională sunt extrem de importante în momentul nevoii de depășire a unei crize precum cea pandemică", a mai spus managerul.

Cititi si Telemunca în 2021. Ce înseamnă, ce spune legea, care sunt beneficiile şi dezavantajele

Unul dintre cele mai solicitate servicii din portofoliul Gebrüder Weiss România a fost cel de livrare la domiciliu – Home Delivery. Acesta a înregistrat, în 2020, creșteri semnificative pentru toți indicatorii cheie de performanță. Comparativ cu anul anterior, numărul de expedieri a fost cu 123% mai mare – peste 130.000 de transporturi efectuate, reflectându-se și în creșterea cu 85% a cifrei de afaceri pe acest segment.

Digitalizarea, principalul trend din industrie

Digitalizarea este pasul firesc spre dezvoltarea industriei de transport și logistică, reprezentând catalizatorul eficienței operaționale în industria de transport și logistică. Contextul pandemic a dus la o accelerare a digitalizării, acest aspect producând efecte în cascadă în toate domeniile.

"Noile trenduri de cumpărare, profilul noului consumator care își dorește să aibă acces la cele mai diverse produse doar la câteva click-uri distanță, alături de creșterea masivă a numărului de transporturi la nivel global au determinat industria de profil să adopte în timp record soluții IT care să vină în întâmpinarea clienților", a adăugat Viorel Leca.

Cititi si Cristian Ghinea: Se va aplica o taxă în funcție de cât folosești drumul

Transparența, scalabilitatea, productivitatea crescută și optimizarea costurilor sunt o parte dintre beneficiile pe termen lung ale digitalizării pe segmentul transporturilor și logisticii.

"Beneficiile digitalizării sunt resimțite de către clienții noștri, prin cel mai recent serviciu digital de trasabilitate - ETA (timp estimat al sosirii). Parte dintr-un pachet digital complex pe care compania îl dezvoltă în prezent, ETA aduce mai multă transparență și facilitează fluxul de informații, astfel încât poate crește viteza de reacție pentru toate segmentele implicate în lanțul de livrare. În plus, urmărirea automată a livrărilor este mult mai precisă și elimină necesitatea verificărilor manuale. Disponibil pentru transportul de marfa în regim de grupaj, serviciul le permite clienților să urmărească întregul proces de expediere. Timpul estimat de sosire este recalculat permanent în funcție de trafic, cu un interval de două ore pentru momentul livrării finale", a mai spus managerul.

Gebrüder Weiss

Gebruder Weiss are aproximativ 700 de angajați în România. Compania nu deține o flotă proprie, lucrează prin subcontractori pentru a elimina managementul flotei și a avea flexibilitate fată de orice proiect.

Anul trecut, Gebrüder Weiss România a avut o cifră de afaceri de cca. 329,9 milioane lei (67,7 milioane euro), în creștere comparativ cu valoarea înregistrată în 2019, de 319,5 milioane lei (66,8 milioane euro). 2020 a însemnat pentru Gebrüder Weiss România și un avans semnificativ a numărului de transporturi efectuate. Dacă în 2019, acesta s-a situat la cca. 845.000, în 2020 s-a raportat o creștere de peste 40%, la cca. 1,2 milioane de transporturi efectuate.

Sursa foto: Gebrüder Weiss România

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Cristian Gubandru
Cristian este absolvent al Universității Româno-Americane și al unui MBA la Academia de Studii Economice (A.S.E.). Startul în jurnalism a fost în 2003 la agenția de presă Mediafax , parte a trustului MediaPro, pe poziția de redactor, iar mai târziu la agenția de presă NewsIn , parte din trustul de media Realitatea - Cațavencu, ca reporter și redactor șef al departamentului Companii. Pentru o perioadă scurtă de timp a scris pentru ziarul de...

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri