Grupul MOL a ajuns la un acord cu OMV pentru achiziția a 92,25% din capitalul companiei OMV Slovenija, în cadrul cărei compania INA deține deja un pachet minoritar de 7,75%, de la OMV Downstream GmbH, în calitate de acționar direct. Valoarea totală a achiziției este de 301 milioane euro (100% acțiuni în compania OMV Slovenija).

Tranzacția include 120 stații de servicii de pe teritoriul Sloveniei. Compania OMV Slovenija operează în Slovenia sub trei mărci: OMV (108), Euro Truck (4) și Avanti/Diskont (8). Grupul MOL și INA vor deveni proprietari în proporție de 100% asupra activelor, care includ, de asemenea, operațiuni de wholesale ale companiei achiziționate.

Cu 48 stații de servicii marca MOL și 5 stații de servicii marca INA în Slovenia, Grupul MOL este în prezent cel de-al treilea jucător pe piața de retail.
Tranzacția este supusă autorizării de către autoritatea de concurență.

„Până în 2025, Grupul MOL intenționează să ajungă la un număr de 2200 stații de servicii, posibil chiar mai multe, dacă se vor ivi și alte oportunități,” a declarat Zsolt Hernádi, MOL Group Chairman-CEO.

Achiziția OMV Slovenija este cea de-a treia tranzacție anunțată începând cu luna februarie 2021, atunci când Grupul MOL și-a actualizat strategia pe termen lung. Ca parte a procesului de implementare a strategiei, Grupul MOL a publicat de curând achiziția în procent de 100% a Normbenz Slovakia s.r.o de către compania membră Slovanaft, care include 16 stații de servicii în Slovacia operate sub marca Lukoil. MOL a încheiat și o tranzacție cu Marché International AG pentru achiziționarea companiei care operează nouă restaurante în Ungaria sub marca Marché.

MOL a intrat pe piața slovenă în 1996 cu scopul de a înființa o rețea de retail și de a desfășura operațiuni de vânzare cu ridicata. Până în 2011, compania opera 31 stații de servicii, inclusiv rețeaua achiziționată TUŠ. În 2016, 11 stații de servicii Agip s-au adăugat portofoliului MOL. În paralel cu investițiile în domenii neexplorate și integrarea unui număr de cinci stații INA, MOL Slovenija operează în prezent 53 stații de servicii. Din 2016, toate cele 48 stații de servicii marca MOL au fost reconstruite, fiind introdus conceptul Fresh Corner, care oferă alimente proaspăt preparate și cafea de bună calitate persoanelor aflate în mișcare.

În prezent, Grupul MOL deține 1941 stații de servicii în nouă țări, sub mai multe mărci. 466 în Ungaria, 434 în Croația, 304 în Republica Cehă, 254 în Slovacia, 243 în România, 106 în Bosnia și Herțegovina, 70 în Serbia, 53 în Slovenia și 11 în Muntenegru. Grupul MOL este lider de piață în Ungaria, Croația, Slovenia și Bosnia și Herțegovina, al doilea cel mai mare jucător pe pieța din Republica Cehă și al treilea pe piața din Slovenia, România și Muntenegru.

Sursa foto: MOL

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Cristian Gubandru
Cristian este absolvent al Universității Româno-Americane și al unui MBA la Academia de Studii Economice (A.S.E.). Startul în jurnalism a fost în 2003 la agenția de presă Mediafax , parte a trustului MediaPro, pe poziția de redactor, iar mai târziu la agenția de presă NewsIn , parte din trustul de media Realitatea - Cațavencu, ca reporter și redactor șef al departamentului Companii. Pentru o perioadă scurtă de timp a scris pentru ziarul de...

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri