Hyundai a adus pe piață anul acesta un nou crossover, Bayon, în segmentul mașinilor de Clasă B, care sunt la mare căutare datorită prețurilor accesibile. Hyundai Bayon costă de la 17.200 euro cu TVA pentru motorul pe benzină de 84 CP (Comfort) și de la 21.000 euro cu TVA pentru hibridul de 100 CP (Led Line) fără discounturile aplicate prin programul Rabla.

Bayon este cel mai accesibil crossover al sud-coreenilor, un concurent pentru Dacia Sandero Stepway, Kia Stonic, Renault Captur, Ford Puma, Skoda Kamiq sau Volkswagen T-Cross.

Modelul te surprinde cu un spațiu generos pentru segmentul din care face parte. Bayon are dimensiuni similare cu modelul Kona, dar este poziționat sub acesta pe piață. Dimensiunile noului crossover Hyundai sunt 4,18 lungime, 1,77 metri lățime, 1,49 metri înălțime.

Ampatamentul este de 2,58 metri identic cu al modelului Hyundai i20, fiind puțin mai scurt decât cel al lui Kona. Portbagajul este încăpător, oferă o capacitate de 411 litri și poate fi extins până la 1.205 litri după plierea spătarului banchetei.

Garda la sol este de 16,5 centimetri cu jante de 16 (195/ 55 /16) și de 18,3 cm cu jante de 17. Modelul de test a avut jante de 16 și mi-a lăsat impresia că sunt la volanul unui break. Așa că, vă recomand echiparea mașinii cu jante de 17. Mașina va fi mai înaltă și va arăta mai bine.

Designul exterior este interesant, îți aduce aminte și de Kona și de i20. Partea frontală dispune de o linie superioară îngustă, unde au fost amplasate luminile de zi / luminile de poziții, în timp ce farurile au fost montate mai jos, pe rândul 2, în bara de protecție.

La interior, designul este tipic mașinilor asiatice, de la fețele de uși, la elementele bordului și butoane. Sunt detalii interesante oriunde privești. Cel mai mult ies în evidență grilele orizontale, care încorporează gurile de ventilație și se continuă pe fețele portierelor.

Majoritatea materialelor îți plac la vedere. Zonele pe care le atingi frecvent sunt moi, restul sunt materiale tari.

Scaunele sunt confortabile, deși materialele sunt modeste. Pentru șofer scaunul poate fi reglat și pe înălțime. Reglabil pe două direcții este și volanul îmbrăcat în piele.

Bayon are trei moduri de condus: Eco, Comfort și Sport. Dacă aș cumpăra mașina asta, cu transmisie automată, aș conduce-o numai pe modul Sport în oraș. Celelalte două moduri de condus fac mașina să reacționeze prea încet.

Modelul este echipat cu funcția de corelare a turației motorului, specifică modelelor Hyundai de înaltă performanță. Această funcție sincronizează turația motorului cu cea a arborelui de ieșire, pentru o schimbare mai lină și mai sportivă într-o treaptă de viteză inferioară.

Funcția este disponibilă pentru motorizarea T-GDi de 1 litru, cuplată la transmisia 7 DCT (în toate modurile de condus) și pentru motorizarea T-GDi de 1 litru cu sistem mild hybrid de 48 V - cuplată la transmisia 6iMT, numai în modul Sport.

Bateria pentru tehnologia mild-hybrid cu sistem electric de 48 de volți este amplasată în portbagaj în locul roții de rezervă.

Cât consumă Bayon

Modelul de test a fost cel hibrid cu motorizarea T-GDi de 1 litru 100 CP și transmisia automată 7 DCT. În oraș, cu acest propulsor, Bayon are un consum între 7,5 ltiri și 10,5 litri la 100 de km. Depinde de modul de condus și de trafic.

În modul Sport, Bayon 100 CP este agil, schimbi ușor benzile, mașina merge perfect. Dacă ai călcat frâna, cutia automată schimbă într-o treaptă inferioară și tine motorul turat așteptând să accelerezi din nou. Această sincronizare dintre cutie și motor o auzi la interior și nu are cum să nu îți placă. Primești puțină adrenalină într-o mașină accesibilă. Cu frânele trebuie să te obișnuiești, nu le-am simțit foarte ferme.

Un alt test de consum a fost pe DN1, la 70 de km/h. La această viteză, Bayon a afișat pe computerul de bord un consum de 3,3 litri/100 de km, în timp ce transmisia automată a trecut în treapta a 7 a, iar acul turometului a coborât la 1.500 de ture.

Ce dotări are noul Bayon

Ca orice mașină asiatică, Hyundai Bayon are foarte multe dotări. Echipamentele de conectivitate disponibile sunt sistemul AVN cu ecran de 10,25 inchi; sistemul audio cu ecran de 8 inchi; instrumentarul digital de 10,25 inchi; Apple CarPlay și Android Auto (disponibile wireless pentru sistemul audio cu ecran de 8 inchi); sistemul audio premium Bose; un suport de încărcare wireless și 3 porturi USB.

În ceea ce privește sistemele de asistență pentru șofer avem lane assist, sistemul de frânare automată în caz de impact, pentru orice fel de obstacol (mașină, pieton, biciclist), dar și Junction Turning, care frânează automat pentru a preveni un impact cu o mașină din sens opus, în cazul unui viraj la stânga. De asemenea, Smart Cruise Control utilizează navigația pentru a ajusta viteza mașinii.

Citeste si:

    Date tehnice Hyundai Bayon

    • Motor L3, turbo + sistem mild hybrid
    • Putere max. 100 CP / 4500 rpm
    • Cuplu max. 172 Nm între 1500 și 4000 rpm
    • Tracțiune față
    • Cutie automată cu dublu ambreiaj 7 trepte
    • L/l/h 4180/1775/1500 mm
    • Masă proprie 1.220 kg
    • Portbagaj 411-1.205
    • 0–100 km/h 11,4 s
    • Viteză max. 185 km/h
    • Capacitate acumulator 0,46 kWh
    • Consum 5,3 l/100 km (WLTP)
    • Emisii CO2 120 g/km (WLTP)

    Sursa foto: Wall-Street.ro

    Abonează-te pe

    Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

    Despre autor
    Cristian Gubandru
    Cristian este absolvent al Universității Româno-Americane și al unui MBA la Academia de Studii Economice (A.S.E.). Startul în jurnalism a fost în 2003 la agenția de presă Mediafax , parte a trustului MediaPro, pe poziția de redactor, iar mai târziu la agenția de presă NewsIn , parte din trustul de media Realitatea - Cațavencu, ca reporter și redactor șef al departamentului Companii. Pentru o perioadă scurtă de timp a scris pentru ziarul de...

    Te-ar putea interesa și:



    Mai multe articole din secțiunea Auto »


    Setari Cookie-uri