Noul autovehicul comercial de dimensiuni mici Mercedes-Benz Citan poate fi comandat de la jumătatea lunii septembrie 2021, la un preț de pornire estimat la mai puțin de 23.800 de euro cu TVA.

Citanul îmbină dimensiunile exterioare compacte (lungime: 4498 mm) cu un spațiu generos. Datorită unui număr de versiuni diferite și detalii practice ale echipamentului, acesta oferă o mulțime de posibilități de utilizare diferite și încărcare convenabilă.

Citan va fi lansat pe piață ca Furgon și Tourer. Ulterior vor mai fi lansate variante cu ampatament lung, precum și o versiune Mixto. Chiar și în varianta cu ampatament scurt (2716 mm), Citan oferă mult mai mult spațiu în comparație cu modelul precedent – pe Furgon, de exemplu, lungimea compartimentului de încărcare este de 3,05 metri (cu peretele despărțitor flexibil).

Tourer vine deja ca standard cu un hayon cu lunetă. Ca alternativă, este disponibil și cu ușile din spate. Bancheta din spate poate fi rabatată, cu fracționare 1/3 : 2/3. Numeroase spații și compartimente de depozitare facilitează utilizarea de zi cu zi a Citan.

Furgon și Tourer vor fi, de asemenea, disponibile în liniile de echipamente BASE și PRO. Cu Linia BASE, clientul primește o variantă funcțională entry-level cu toate echipamentele de bază necesare. PRO Line combină un design reprezentativ cu funcționalități suplimentare.

La lansarea pe piață, gama de motoare a noului Citan va fi formată din trei variante diesel și două pe benzină. Punctele forte comune ale tuturor acestora sunt elasticitatea excelentă, chiar și la turații scăzute, și valorile de consum. Pentru o accelerație și mai rapidă, de exemplu la depășire, versiunea de 85kW a motorului diesel disponibilă pentru Furgon are o funcție overpower/overtorque. Până la 89 kW de putere și 295 Nm de cuplu pot fi accesați pentru scurt timp.

Motorizările îndeplinesc normele de emisii Euro 6d. Toate motoarele sunt combinate cu o funcție ECO start/stop. Pe lângă transmisia manuală cu șase trepte, cele mai puternice modele diesel și pe benzină sunt disponibile și cu o transmisie cu dublu ambreiaj (DCT) cu șapte trepte.

Motorizari Citan Furgon

Citan Furgon

Citan 108 CDI

Citan 110 CDI

Citan 112 CDI

Citan 110

Citan 113

Cilindri

Aranjament / număr

4, în linie

Cilindree

cc

1461

1332

Putere

kW/CP

55/75

70/95

85/116

75/102

96/131

la

rpm

3750

3750

3750

4500

5000

Cuplu maxim

Nm

230

260

270

200

240

la

rpm

1750

1750

1750

1500

1600

Accelerație 0-100 km/h

s

18.0

13.8

11.7

14.3

12.0

Viteza maximă

km/h

152

164

175

168

183

Motorizari Citan Tourer:

Citan Tourer

Citan 110 CDI

Citan 110

Citan 113

Cilindri

Aranjament / număr

4, în linie

Cilindree

Cc

1461

1332

Putere

kW/CP

70/95

75/102

96/131

la

Rpm

3750

4500

5000

Cuplu maxim

Nm

260

200

240

la

Rpm

1750

1500

1600

Consumul de combustibil, combinat NEDC

l/100 km

4.9-4.8

6.4-6.3

6.4-6.3

Emisii combinate de CO2, NEDC2

g/km

128-125

146-144

146-144

Accelerație 0-100 km/h

s

15.5

14.7

13.0

Viteza maximă

km/h

164

168

183

eCitanul se va lansa deja în a doua jumătate a anului 2022. Această variantă de model complet electrică a Citan va extinde portofoliul de vehicule comerciale alimentate electric alături de eVito și eSprinter.
Se preconizează că autonomia sa va fi de aproximativ 285 de kilometri, în conformitate cu WLTP . Având în vedere acest lucru, corespunde nevoilor utilizatorilor comerciali care folosesc adesea acest vehicul pentru servicii de curierat și livrare în mijlocul orașului. La stațiile de încărcare rapidă durează 40 de minute ca bateria să se încărce de la 10 la 80 la sută.

Sursa foto: Mercedes-Benz

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Cristian Gubandru
Cristian este absolvent al Universității Româno-Americane și al unui MBA la Academia de Studii Economice (A.S.E.). Startul în jurnalism a fost în 2003 la agenția de presă Mediafax , parte a trustului MediaPro, pe poziția de redactor, iar mai târziu la agenția de presă NewsIn , parte din trustul de media Realitatea - Cațavencu, ca reporter și redactor șef al departamentului Companii. Pentru o perioadă scurtă de timp a scris pentru ziarul de...

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri