Opel a prezentat a șasea generație a modelului Opel Astra, lansat pe piață acum 30 de ani odată cu descendentul legendarului Kadett. Pentru prima dată, modelul compact este disponibil în variantă electrificată plug-in hybrid în două variante de putere.

Noul Opel Astra dispune de motoare pe benzină și diesel în combinație cu transmisie manuală cu șase trepte și automată cu 8 trepte. Puterea variază de la 81 kW (110 CP) la 96 kW (130 CP) pentru variantele pe benzină și diesel și cu o putere de până la 165 kW (225 CP) pentru variantele hibrid plug-in.

Noul model Opel Astra va putea fi comandat din această toamnă. Primii clienți își vor primi mașinile la începutul anului viitor. În Germania, modelul poate fi comandat începând din octombrie la un preț de pornire de 22.460 euro.

Noul Opel Astra se va lansa în acest an ca hatchback cu cinci portiere cu mai mult spațiu la interior față de predecesorul său. Modelul are o lungime de 4,374 mm și o lățime de 1,860 mm. Datorită consolei frontale scurte, noul Astra este cu doar 4.0 mm mai lung față de modelul precedent, în ciuda ampatamentului crescut considerabil la 2,675 m (+13 mm).

În pofida atitudinii musculare, noul Astra are un portbagaj practic cu podea reglabilă ce oferă celui de la volan și celor patru pasageri un volum de 422 litri pentru bagaje.

Noua generație a fost proiectată și dezvoltată la sediu Opel din Russelsheim, unde producția va începe în această toamnă.

La fel ca predecesorul său lansat în 2015, noul model aduce inovații în clasa compactă pe care clienții le întâlniseră doar în clasele superioare. De exemplu, Astra poate transforma noaptea în zi: cea mai recentă evoluție a farurillor adaptive Intelli-Lux LED Pixel au fost preluate de la modelul Opel Insignia și, cu 168 de elemente LED, sunt în topul clasei compacte și medii.

Un salt important a fost făcut și la capitolul interior pentru noua generație Astra. Cu noul Pure Panel complet digital, instrumentele analogice sunt acum istorie. În locul lor, noua interfață are o grafică proaspătă și modernă, ce oferă clienților o experiență pură și intuitivă. Pasagerii pot opera noul Astra intuitiv prin intermediul ecranelor tactile mari, la fel ca un smartphone. Setările importante, ca de exemplu climatizarea, pot fi operate prin intermediul butoanelor fizice.

Cel de la volan se bucură de sisteme de asistență de ultimă generație, de la afișajul head-up display la sistemul de asistență semi-automat Intelli-Drive 2.0 și camera video 360 grade Intelli-Vision.

La interior, elementul central este noua generație Pure Panel, cockpitul digital lansat pe modelul Mokka. Cockpitul complet digital (opțional complet vitrat) folosește două ecrane de 10 inch integrate într-o singură unitate – alături de priza de aer de pe partea șoferului – într-un format orizontal. Datorită unui strat obturator ce previne reflexiile nedorite către parbriz, designul a eliminat nevoia unui element de protecție peste ecrane, ceea ce amplifică funcționalitatea și atmosfera hi-tech.

Cu butoanele fizice reduse la minim sub forma unor taste, sistemul Pure Panel realizează echilibrul optim între digitalizare și operare intuitivă, detoxifiat de stimuli vizuali iritanți și fără submeniuri inutile. Nu este nevoie nici de cabluri, deoarece noua generație de sisteme multimedia infotainment poate fi controlată prin comenzi vocale sau prin atingere, iar telefoanele inteligente compatiblie pot fi conectate wireless la Apple CarPlay sau Android Auto.

Noul Astra folosește a treia generație a platformei flexibile EMP 2 multi-energie, cu ADN Opel încorporat încă de la începutul dezvoltării. Acest lucru semnifică faptul că manevrabilitatea este așezată, dar și dinamică și că noul model – asemenea oricărui Opel – este ”Autobahnproof” (pregătit pentru autostradă). Cu alte cuvinte, capacitatea de a rula la viteze mari a fost unul dintre principalele obiective de dezvoltare.

Sursa foto: Opel

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Cristian Gubandru
Cristian este absolvent al Universității Româno-Americane și al unui MBA la Academia de Studii Economice (A.S.E.). Startul în jurnalism a fost în 2003 la agenția de presă Mediafax , parte a trustului MediaPro, pe poziția de redactor, iar mai târziu la agenția de presă NewsIn , parte din trustul de media Realitatea - Cațavencu, ca reporter și redactor șef al departamentului Companii. Pentru o perioadă scurtă de timp a scris pentru ziarul de...

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri