Asociația Producătorilor de Automobile Europene (ACEA) spune ca există o lipsă de puncte de încărcare electrică de-a lungul rețelelor rutiere în majoritatea statelor membre ale UE.

„Consumatorii nu vor putea face trecerea la vehiculele cu emisii zero dacă nu există suficiente stații de încărcare pe drumurile pe care circulă. De exemplu, dacă cetățenii Greciei, Lituaniei, Poloniei și României trebuie să călătorească 200 km sau mai mult pentru a găsi un punct de încărcare, nu ne putem aștepta să fie dispuși să cumpere mașini electrice”, a avertizat directorul general al ACEA, Eric-Mark Huitema.

Zece țări nu au nici măcar un punct de încărcare pentru fiecare 100 de kilometri de drumuri principale. Toate aceste țări au o cotă de piață a mașinilor electrice de sub 3% (cu excepția Ungariei).

Top 5: țări cu cele mai puține puncte de încărcare pe 100 kilometri

  1. Lituania (0.2)
  2. Grecia (0.2)
  3. Polonia (0.4)
  4. Letonia (0.5)
  5. România (0.5)

18 state membre UE au sub cinci puncte de încărcare pe 100 km de drum. Doar patru au mai mult de zece încărcătoare pentru fiecare 100 km de drumuri.

Top 5: țări cu cele mai multe puncte de încărcare pe 100 kilometri

  1. Țările de Jos (47.5)
  2. Luxemburg (34.5)
  3. Germania (19.4)
  4. Portugalia (14.9)
  5. Austria (6.1)

Ca parte a programului climatic Fit for 55, Comisia Europeană a propus ca până în 2030 emisiile de CO2 ale mașinilor noi să fie cu 55% mai mici decât nivelurile din 2021 – în creștere față de obiectivul de 37,5% pentru 2030 stabilit acum trei ani. Producătorii auto europeni vor trebui să aducă pe piață milioane de mașini cu încărcare electrică în următorii ani pentru a atinge acest nou obiectiv.

Sursa foto: Zapp2Photo / Shutterstock

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri