Ford prezintă noul Ford Fiesta facelift cu propulsoare electrificate EcoBoost Hybrid cu tehnologie mild-Hybrid de 48 de volți, precum și o versiune Fiesta ST de 200 CP. Prețul de pornire prin Programul Rabla pentru persoane fizice este de 11.300 euro cu TVA inclus pentru versiunea Fiesta Connected 1.1 Benzină 75 CP, cutie manuală. Primele mașini vor sosi în România, în februarie 2022.

Noua Fiesta se bazează pe arhitectura de clasă B de la Ford, utilizată și de SUV-ul compact Ford Puma.

Noul design exterior al gamei include o capotă mai înaltă, combinată cu grile superioare mai mari. Emblema Ford este acum afișată în interiorul grilei. Noile faruri standard LED contribuie, de asemenea, la stilul modern al noii Fiesta, cu un design orizontal elegant. Luminile standard de pe spate primesc noi rame de culoare neagră pentru un aspect mai sofisticat, în timp ce stopurile LED disponibile sunt completate cu un finisaj exterior negru premium.

Fiecare nouă versiune Fiesta are o personalitate distinctă, cu modele unice de grile, alături de elemente de design exterioare și interioare.

Versiunile de echipare Trend Connected și Titanium prezintă o grilă superioară largă, cu dungi orizontale puternice și un cadru cromat cu luciu puternic și cu orificii laterale distincte. Seria Titanium prezintă, de asemenea, bare orizontale ale grilei superioare finisate în crom ștanțat la cald, combinate cu ornamente exterioare cromate la geamuri.

Șapte noi modele de jante din aliaj completează noul design exterior îndrăzneț și două noi culori exterioare sunt de asemenea disponibile – Boundless Blueși Beautiful Berry.

Tehnologia EcoBoost Hybrid dispune de un alternator/generator integrat antrenat de curea (BISG) în locul alternatorului standard, permițând recuperarea și stocarea energiei pierdute, de obicei, în timpul frânării și deplasării pentru a încărca un acumulator de 48 volți litiu-ion, răcit cu aer.

BISG acționează, de asemenea, ca un motor, integrându-se cu motorul termic și folosind energia stocată pentru a oferi asistență la cuplu în timpul condusului normal și al accelerației, precum și în funcționarea accesoriilor electrice ale vehiculului. Tehnologia poate reporni motorul în doar 350 de milisecunde, permițând sistemului Auto Start-Stop să oprească motorul în anumite scenarii de condus, precum rularea la viteze de pâna la 25 km/h chiar și atunci când vehiculul este în viteză cu pedala ambreiajului ridicată, pentru economie și mai mare de carburant.

Noul motor EcoBoost Hybrid de 1,0 litri al noului Ford Fiesta este disponibil în variantele de 125 CP și 155 CP, combinate cu o transmisie manuală în șase trepte.

Modelul EcoBoost Hybrid de 125 CP este disponibil și cu o transmisie automată cu dublu ambreiaj Powershift cu șapte rapoarte. Transmisia Powershift ajută la menținerea motorului la turația optimă, precum și la rularea Auto Start-Stop sub 12 km / h, pentru o eficiență îmbunătățită a consumului de carburant în oraș.

Motorul Ford EcoBoost de 1,0 litri este oferit în varianta de 100 CP.

Experiențele antrenante de conducere pot fi ajustate utilizând tehnologia modurilor de condus selectabile (Normal, Sport și Eco Drive), care permite șoferilor să regleze răspunsul accelerației, ESC, controlul tracțiunii, plus sincronizarea schimbării vitezelor pentru modelele automate, pentru a potrivi răspunsurile și performanța la scenariile de conducere. Fiesta Active dispune și de modurile Trail și Slippery.

Accelerația de la 0-100 km/h în 6,5 secunde și o viteză maximă de 230 km/h sunt livrate de un motor EcoBoost de 1,5 litri, care furnizează 200 CP la 6.000 rpm și cuplu maxim crescut de la 290 Nm la 320 Nm pe o plajă de turații de la 1.600 rpm până la 4.000 rpm.

Pe lângă modurile normal și sport, noua Fiesta ST oferă și un mod Track în locul modului Eco, care dezactivează controlul tracțiunii și setează ESC corespunzator pentru condusul pe circuit.

Sursa foto: Ford

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Cristian Gubandru
Cristian este absolvent al Universității Româno-Americane și al unui MBA la Academia de Studii Economice (A.S.E.). Startul în jurnalism a fost în 2003 la agenția de presă Mediafax , parte a trustului MediaPro, pe poziția de redactor, iar mai târziu la agenția de presă NewsIn , parte din trustul de media Realitatea - Cațavencu, ca reporter și redactor șef al departamentului Companii. Pentru o perioadă scurtă de timp a scris pentru ziarul de...

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri