Europa a devenit prima regiune din lume care a introdus eticheta pentru aderența pe gheață pentru anvelope. Noile marcaje conțin informații suplimentare privind performanțele anvelopelor în condiții speciale, respectiv un simbol pentru aderența pe zăpadă și un cod QR către o bază de date. Cerințele nu se aplică anvelopelor de iarnă cu ținte.

Scopul noilor simboluri este de a le permite șoferilor, cu precădere cumpărătorilor online, să compare modele diferite de anvelope și să facă o alegere informată atunci când achiziționează un set nou.

Anvelopele fabricate după 1 mai 2021 sunt prevăzute cu etichete noi, care vor începe să fie vizibile treptat pe anvelopele oferite spre vânzare.

Anvelopele all-season, cele de vară și cele de iarnă fără ținte, vândute în Uniunea Europeană, au primit primele etichete UE în 2012. Până anul acesta, obligativitatea etichetei s-a aplicat anvelopelor pentru autoturisme, SUV-uri și autoutilitare, aceasta indicând doar rezistența la rulare, aderența pe carosabil ud și nivelul de zgomot exterior la rulare.

Etichetele anterioare nu menționau caracteristicile cu adevărat importante ale anvelopelor de iarnă.

„În realitate, aderența pe carosabil umed este opusă aderenței pe gheață, iar dezvoltarea uneia o reduce, de obicei, pe cealaltă. Anvelopele concepute pentru Europa Centrală subliniază caracteristicile necesare pe drumurile din această regiune, în timp ce simbolul pentru aderență pe gheață indică faptul că anvelopele sunt eficiente și sigure în condițiile specifice iernilor din regiunile nordice. Simbolul pentru aderență pe zăpadă indică faptul că anvelopele îndeplinesc cerințele oficiale ale UE privind aderența pe zăpadă, lucru deosebit de important mai ales în Germania, Italia și în țările nordice. Așadar, nu recomandăm utilizarea anvelopelor concepute pentru Europa Centrală pentru a fi utilizate în condiții pentru care acestea nu sunt destinate”, a declarat Matti Morri, Technical Customer Service Manager, Nokian Tyres.

Consumatorii comandă din ce în ce mai multe produse online. Faptul că vor putea să verifice simbolurile, și astfel să comande cele mai bune anvelope pentru condiții de utilizare specifice, este un avantaj semnificativ.

La distribuitorii de anvelope este disponibilă asistență din partea experților, însă online nu există nimeni care să ajute cumpărătorul în alegerea unor anvelope sigure și potrivite, în afară de noile anvelope cu informații suplimentare.

Bază de date extinsă a tuturor anvelopelor

Codul QR este un element nou care se regăsește pe eticheta pentru anvelope. Acesta oferă acces facil șoferilor către o bază de date care acumulează informații despre toate anvelopele disponibile pe piața europeană. Informațiile despre produs sunt standardizate, permițând compararea ușoară a anvelopelor.

„În viitor, etichetele anvelopelor vor cuprinde și mai multe detalii, deoarece vor raporta și gradul de uzură, precum și kilometrajul sau durata de viață a anvelopelor pe șosea. Decizia a fost deja luată, dar producerea metodelor de testare va dura câțiva ani”, spune Jarmo Sunnari, SRA Manager, Nokian Tyres.

Ce informații oferă noile etichete pentru anvelope șoferilor?
• Rezistența la rulare face trimitere la consumul de combustibil și emisiile de dioxid de carbon. Anvelopele de vară din cea mai bună clasă pot economisi 0,6 litri de combustibil la 100 km, în comparație cu cea mai slabă categorie.
• Aderența pe carosabil umed indică distanța de frânare. Pe asfaltul umed, cele mai bune anvelope au nevoie de aproape 20 de metri mai puțin pentru a se opri decât anvelopele din clasa cea mai puțin performantă, atunci când rulează cu o viteză de 80 km/h.
• Valoarea zgomotului exterior la rulare indică niveluri de zgomot în afara vehiculului. Utilizarea anvelopelor mai silențioase va reduce poluarea fonică din mediu.
• Simbolul pentru aderența pe zăpadă indică faptul că anvelopa îndeplinește reglementările oficiale și este sigură pe zăpadă.
• Simbolul pentru aderența pe gheață înseamnă că anvelopa a trecut testul de aderență pe gheață și este potrivită pentru condițiile nordice de iarnă. Simbolul este utilizat în prezent doar pe anvelopele pentru autoturisme.

Sursa foto: Nokian

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Cristian Gubandru
Cristian este absolvent al Universității Româno-Americane și al unui MBA la Academia de Studii Economice (A.S.E.). Startul în jurnalism a fost în 2003 la agenția de presă Mediafax , parte a trustului MediaPro, pe poziția de redactor, iar mai târziu la agenția de presă NewsIn , parte din trustul de media Realitatea - Cațavencu, ca reporter și redactor șef al departamentului Companii. Pentru o perioadă scurtă de timp a scris pentru ziarul de...

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri