Cererea mare pentru automobilele Tesla din clasa medie a făcut ca vânzările de automobile electrice în Norvegia să atingă un nou record în luna septembrie, arată datele oficiale citate de Agerpres.

Această ţară nordică, care este lider mondial în domeniul utilizării automobilelor electrice, şi-a propus să fie prima ţară din lume care pune capăt vânzărilor de automobile echipate cu motoare pe benzină şi motorină în 2025.

Consiliul pentru Traficul Rutier din Norvegia (OFV) a informat vineri că 77,5% dintre autoturismele înmatriculate luna trecută în Norvegia au fost vehicule electrice, în creştere faţă de 61,5% în luna septembrie a anului trecut.

Modelul Y al celor de la Tesla, un SUV compact lansat pe piaţă de constructorul american în luna martie 2019 dar care abia recent a devenit disponibil pentru consumatorii europeni, a fost cel mai bine vândut automobil din Norvegia, controlând 19,8% din piaţa auto în septembrie, urmat tot de un automobil Tesla, sedanul Model 3, cu o cotă de piaţă de 12,3%. Urmează la distanţă modelul Skoda Enyaq cu o cotă de piaţă de 4,4%.

Prin scutirea vehiculelor complet electrice de la plata taxelor impuse pentru automobilele care folosesc combustibili fosili, Norvegia, cel mai mare producător de hidrocarburi din Europa Occidentală, a devenit ţara unde în 2020 vânzările de automobile electrice le-au devansat, pentru prima dată, pe celelalte tipuri de autoturisme.

Însă politica fiscală avantajoasă a Norvegiei în domeniul automobilelor electrice ar putea să fie modificată dacă partidele de centru-stânga care au câştigat alegerile generale de luna trecută îşi vor pune în practică planurile vizând taxarea celor mai scumpe automobile.

Următorul guvern norvegian, care potrivit analiştilor ar urma să fie condus de laburistul Jonas Gahr Stoere, va fi compus din mai multe partide care au promis să introducă o cotă de TVA de 25% asupra acelei părţi din nota de plată a unui nou autoturism care depăşeşte 600.00 de coroane norvegiene (69.300 de dolari).

Chiar dacă modelul Y costă mai puţin decât pragul de la care se aplică taxa, şi în consecinţă ar putea să nu fie afectat, alte modele mai scumpe produse de Tesla precum S şi X se comercializează pentru 1,3 milioane de coroane şi în consecinţă ar putea fi vizate de taxe importante. De asemenea, modelele electrice produse de Porsche, Audi şi Mercedes-Benz vor fi şi ele afectate.

Scutirea de la plata taxelor pentru automobilele electrice a fost destinată să fie o modalitate pentru introducerea unei noi tehnologii ş nu poate dura la nesfârşit, a subliniat Skein Road Hansen, purtător de cuvânt al partidului laburist. "Este o subvenţie. Şi cu cât este mai scumpă maşina, cu atât este mai mare subvenţia", a spus Hansen.

Sursa foto: Shutterstock

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri