Grupul Renault va incepe in luna mai a acestui an comercializarea modelului Logan in Argentina, iar in iulie in Brazilia si a demarat productia la uzina din orasul brazilian Curitiba, de unde va exporta si in Mexic un model care va fi comercializat sub sigla Nissan, a anuntat Renault.
Renault considera ca prin aceste lansari isi va intari prezenta pe continentul sud-american unde deja produce Logan la uzina SOFASA din Columbia si comercializeaza acest model in trei tari de pe continent Columbia, Venezuela si Ecuador. Francezii au ales Brazilia si Argentina pentru ca sunt piete in continua expansiune si cresc puternic. Astfel, anul trecut in Brazilia s-au vandut 1,83 milioane de vehicule, in crestere cu 28% fata de 2004, in timp ce in Argentina s-au vandut 420.000 de automobile, cu 57% mai mult decat in 2004.

In Argentina, Renault e o marca bine cunoscuta si a avut o cota de 11% in 2006, mai noteaza comunicatul Renault, potrivit NewsIn. Francezii se bazeaza pe faptul ca argentinienii prefera masinile de familie in trei volume, iar Logan este, spune producatorul, o masina care s-a dovedit a fi durabila si fiabila, argumente incontestabile pentru vanzari bune.

In Brazilia, alianta Renault - Nissan are trei fabrici in complexul Ayrton Senna din orasul Curitiba. Uzinele inaugurate in 1998 produc in prezent modelele Renault Clio, Clio Sedan, Megane, Megane Grand Tour, Master si Scenic, iar pentru Nissan, uzinele produc modelele Frontier si Xterra. Logan devine al treilea model nou pe care Renault il introduce in productia fabricii de la Curitiba in decurs de un an.

Complexul are o capacitate anuala de productie de 200.000 de vehicule, iar pentru vehiculele platformei Logan capacitatea anuala este de 110.000 de unitati, destinate in special pietei locale, plus pentru exporturi in Argentina si Mexic. in Mexic, francezii vor exporta modelul Logan care va fi comercializat sub sigla Nissan in tara nord-americana Pentru a creste productia zilnica de la 300, la 450 de masini, Renault a mai adaugat la inceputul lui aprilie inca un schimb si a angajat 600 de muncitori. Pentru inceput, 80% din piesele Loganului vor fi produse local, dar spre anul 2009 se spera ca procentul va ajunge la 90-100%. Brazilia este tara unde va fi lansat in premiera mondiala spre finalul acestui an cel de-al patrulea model al gamei Logan.

Logan a fost lansat in toamna lui 2004 in Romania, iar in prezent este produs in sapte tari si comercializat pe 55 de piete. Gama Logan cuprinde in prezent trei modele: berlina, break-ul numit MCV si furgonul numit Logan VAN, iar in 2009 va avea sase modele. Grupul Renault a vandut pe plan mondial peste 450.000 de unitati Logan din momentul lansarii, iar in 2007 a mai demarat productia in India si Iran.

Nissan vinde Logan in Mexic, sub brandul propriu

Nissan Motor Co. va incepe sa vanda in Mexic automobile Logan produse de Renault SA sub brandul Nissan, aceasta decizie marcand implicarea producatorului japonez in sectorul automobilelor ultra low cost, potrivit Reuters.

Creat special pentru pietele in curs de dezvoltare precum India si Rusia, modelul Logan a devenit un succes pe pietele europene, fortand grupuri rivale precum Toyota Motor Corp. si Volkswagen AG sa adopte tactici asemenatoare. Grupul francez Renault, ce detine 44% din Nissan, v lansa urmatoarea versiune a modelului Logan in Brazilia, la sfarsitul acestui an.

Construit initial in Romania, modelul Logan este produs momentan si in Rusia, Maroc, Columbia, India si Iran. Renault a precizat ca intentioneaza sa creasca productia modelului Logan pana la aproximativ un milion de unitati pana in 2009. Nissan si Renault detin impreuna cateva platforme de automobile si construiesc masini pentru fiecare. In Mexic, grupul Nissan produce modelul Renault Clio la uzina sa din Aguascalientes, aici fiind construite si modelele proprii Sentra si Versa.
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri