Mercedes-Benz Vans lansează noul Citan. În România, prețurile încep de la 19.408 euro cu TVA pentru Citan 108 CDI ca furgon cu motor diesel de 75 CP în linia de echipare de bază.

Modelul Citan Tourer entry-level 110, cu motor pe benzină, de 105 CP - costă 22.781 euro cu TVA.

În Germania și Austria, noul Citan va fi livrat de la sfârșitul lunii octombrie, urmând la rând și alte piețe europene. Acesta este disponibil atât ca Panel Van (furgon), cât și ca Tourer.

La lansarea pe piață, gama de motoare a noului Citan va fi formată din trei variante diesel și două pe benzină. Punctele forte comune ale tuturor acestora sunt elasticitatea excelentă, chiar și la turații scăzute, și valorile de consum. Motorizările îndeplinesc normele de emisii Euro 6d. Toate motoarele au funcția ECO start/stop. Pe lângă transmisia manuală cu șase trepte, cele mai puternice modele diesel și pe benzină vor fi disponibile și cu o transmisie cu dublu ambreiaj (DCT) cu șapte trepte.

Dezvoltatorii Mercedes-Benz Citan au pus un mare accent pe atingerea unui nivel de confort tipic mărcii, inclusiv niveluri de zgomot și confort exemplar în scaune, ca să nu mai vorbim de o gamă de articole practice de echipare. Iar acest lucru nu ajută doar la confortul conducătorilor auto, ci este, de asemenea, deosebit de benefic pentru siguranță: șoferii relaxați se pot concentra mai bine asupra situației din trafic.

Autovehiculul este echipat și cu sisteme de confort specifice autoturismelor, inclusiv sistem de climatizare automată THERMOTRONIC, funcția de pornire KEYLESS-GO și frâna de parcare electrică (disponibilă anul viitor).

Capacitatea de încărcare a vehiculului comercial Citan este de până la 2,9 m3, in timp ce capacitatea sa de remorcare este de 1,5 tone. Modelul are până la șapte airbag-uri la bord ca dotare standard, funcție de overpower și overtorque (se poate beneficia de până la 119 CP și 295 Nm de cuplu pentru scurt timp), asistent de frânare (standard pe Citan Tourer; opțional pe Citan Furgon). Echiparea cu până la două portiere glisante oferă o deschidere largă de 615 milimetri. „Hey Mercedes”, asistentul vocal inteligent din cadrul MBUX (Mercedes-Benz User Experience), poate înțelege până la 28 de limbi.

După calcule digitale și testări, prototipurile și autovehiculele pre-serie ale noului Citan au efectuat peste 500 de teste individuale în Europa. Pe parcursul a numeroase teste, autovehiculul comercial ușor a fost testat în două ierni și două veri, cu temperaturi cuprinse între -25 °C și +40 °C.

Citan reprezintă ultimul proiect de autovehicule noi pentru clienții comerciali de la Mercedes-Benz Vans care utilizează un motor cu ardere internă. Toate autovehiculele viitoare vor fi disponibile exclusiv cu o variantă electrică. Un pas logic al acestei electrificări consistente este, astfel, noul eCitan.

Sursa foto: Mercedes

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Cristian Gubandru
Cristian este absolvent al Universității Româno-Americane și al unui MBA la Academia de Studii Economice (A.S.E.). Startul în jurnalism a fost în 2003 la agenția de presă Mediafax , parte a trustului MediaPro, pe poziția de redactor, iar mai târziu la agenția de presă NewsIn , parte din trustul de media Realitatea - Cațavencu, ca reporter și redactor șef al departamentului Companii. Pentru o perioadă scurtă de timp a scris pentru ziarul de...

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri