Industria auto se îndreaptă către vehicule electrice (EV) chiar mai rapid decât se credea cu doar un an în urmă. Datorită sprijinului constant al guvernelor și al producătorilor auto de top, în fața crizei COVID-19, cota de piață globală a mașinilor electrificate, a SUV-urilor și a altor vehicule ușoare a crescut de la 8% în 2019 la 12% în 2020 și a demonstrat o creștere continuă la începutul anului 2021.

Potrivit unui raport al Boston Consulting Group (BCG), intitulat De ce mașinile electrice nu pot fi adoptate mai repede?, această schimbare se va accelera dramatic în anii următori. De fapt, prognoza actualizată a BCG arată că până în 2026 vehiculele electrificate vor reprezenta mai mult de jumătate din vehiculele ușoare vândute la nivel global – cu patru ani mai devreme decât se anticipa în raportul anterior. În plus, vehiculele cu emisii zero au început să înlocuiască motoarele cu ardere internă (ICE), fiind un motor principal pentru vânzările de vehicule ușoare noi la nivel global, imediat după 2035.

Deși aceste tendințe ale pieței sunt încurajatoare, ele nu sunt suficiente pentru a îndeplini obiectivele climatice fără producerea de schimbări semnificative. Sectorul auto, în majoritatea piețelor de bază, inclusiv în UE, cu Pactul Ecologic European, nu va atinge, probabil, obiectivele Acordului de la Paris și Pactului Ecologic al UE pentru reducerea emisiilor la nivel mondial (transportul reprezintă aproximativ 12% din emisiile globale de CO2).

Retail jobs

Acest lucru se datorează în primul rând faptului că ar putea dura aproximativ două decenii pentru ca parcul auto din întreaga lume să se transforme. Dacă jumătate din mașinile noi vândute la nivel global, în 2035 vor fi vehicule cu emisii zero, 70% dintre vehiculele în circulație vor funcționa în continuare cu benzină sau motorină.

Pentru a transforma parcul auto, guvernele din întreaga lume vor trebui să îmbunătățească reglementările și stimulentele la care lucrează deja. Termenele actuale pentru interzicerea vehiculelor alimentate cu combustibili fosili vor trebui recalculate. Trebuie puse în practică mecanisme de aplicare, care acum lipsesc. Standardele de emisii și stimulentele financiare pentru consumatori vor trebui consolidate pentru a încuraja adoptarea mai rapidă a vehiculelor cu emisii zero.

Citeste si:
Noul business al lui Andrei Caramitru dupa 20 de ani de consultanta
Noul business al lui Andrei...

Guvernele trebuie, de asemenea, să colaboreze cu industria auto și utilitățile publice pentru a extinde considerabil infrastructura de încărcare a vehiculelor electrice. Lipsa stațiilor de încărcare este printre cele mai serioase impedimente în calea adoptării vehiculelor plug-in. Pe măsură ce promovează adoptarea vehiculelor electrice, factorii de decizie trebuie, de asemenea, să acționeze pentru a se asigura că vehiculele existente, pe gaz și motorină, sunt îndepărtate mai rapid din circulație - urmând exemplul New Delhi, care a interzis vehiculele diesel ce sunt mai vechi de zece ani.

Pe lângă prețurile mai mici ale bateriilor și reglementările și planurile ambițioase ale producătorilor de automobile, pentru a accelera tranziția către vehiculele electrice trebuie să se reunească mai multe alte elemente, cum ar fi: o infrastructură de încărcare adecvată, în prezent un factor de descurajare cheie pentru clienții care altfel ar putea alege vehiculele electrice în locul celor cu ardere internă. BCG estimează că pentru a ține pasul cu creșterea proiectată a vehiculelor electrice, vor fi necesare 100 de milioane de puncte de încărcare suplimentare la nivel global în următorul deceniu. Lanțul de aprovizionare cu vehiculele electrice va trebui, de asemenea, să ofere rezultate. Producția de celule de acumulatori și materialele lor cheie, cum ar fi litiu și nichel, va trebui să crească de zece ori până în 2030.

Citeste si:
Începe a 10-a ediție a conferinței HR 2.0- O nouă eră a muncii
Începe a 10-a ediție a...

Această transformare, ce se întâmplă o dată într-un secol, implică mult mai mult decât schimbarea sistemelor de propulsie de la ICE la EV. Pentru producătorii de automobile, va fi necesară o regândire fundamentală a modelului lor de afaceri. Companiile actuale de vehicule electrice din noua eră, nu numai că oferă produse puternice, dar operează și în condiții economice foarte diferite. Arhitecturile lor electrice și electronice simplificate și abordarea bazată pe software reduc semnificativ costurile, permițându-le în același timp să obțină prețuri premium. De asemenea, modelele lor de vânzări și servicii adoptă o abordare diferită, bazându-se acum pe vânzările directe online, în locul rețelei tradiționale de dealeri.

Electrificarea pieței auto globale a înregistrat progrese semnificative în ultimul deceniu, cu o viteză care a depășit chiar și cele mai optimiste estimări. Totuși, pentru a atinge obiectivul general de atenuare a schimbărilor climatice, factorii de decizie politică și industria auto nu numai că trebuie să accelereze pătrunderea pe piață a vehiculelor electrice. De asemenea, trebuie să accelereze remedierea daunelor produse prin scoaterea de pe drumuri mai rapid a vehiculelor mai vechi pe benzină și diesel. Miza este una foarte mare – atât pentru producătorii de automobile, cât și pentru planeta însăși.

Citeste si:
Guvernul vrea să introducă noi sancțiuni pentru șoferii care...
Guvernul vrea să introducă...
Sursa foto: Dong liu / Shutterstock
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Cristian Gubandru
Cristian este absolvent al Universității Româno-Americane și al unui MBA la Academia de Studii Economice (A.S.E.). Startul în jurnalism a fost în 2003 la agenția de presă Mediafax , parte a trustului MediaPro, pe poziția de redactor, iar mai târziu la agenția de presă NewsIn , parte din trustul de media Realitatea - Cațavencu, ca reporter și redactor șef al departamentului Companii. Pentru o perioadă scurtă de timp a scris pentru ziarul de...

Te-ar putea interesa și:


Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri