În urma Adunării Generale, compania plănuiește pe data de 10 decembrie listarea pentru bursa de la Frankfurt. Ulterior, Daimler Truck se așteaptă să se califice pentru DAX - grupul celor mai valoroase companii germane cotate la bursă - în primul trimestru al anului 2022.

"Avem o ambiție clară pentru Daimler Truck: Ne-am angajat să obținem o profitabilitate mai mare și să mergem la viteză maximă pentru a câștiga cursa către emisii zero. Abia așteptăm să ne facem compania și mai puternică. Înaintea listării publice planificate, suntem pregătiți pentru independență și pentru a ne debloca întregul potențial de valoare", a declarat Martin Daum, CEO al Daimler Truck AG.

La Capital Markets Day, directorul financiar al Daimler Truck, Jochen Goetz, a reiterat angajamentul grupului de a îmbunătăți profitabilitatea și de a crea valoare pentru acționari.

Daimler Truck vrea să obțină o rentabilitate a vânzărilor de peste 10% (activitate industrială, ajustată) până în 2025, presupunând condiții de piață puternice. Pe baza abordării sale "fiecare segment trebuie să livreze", conducerea Daimler Truck a anunțat astăzi ambițiile privind marjele pentru fiecare segment în parte, reflectând diferite condiții macroeconomice.

Într-un scenariu pentru 2025 cu condiții de piață puternice, Daimler Trucks North America (DTNA) vizează o ajustare a randamentului vânzărilor de 12%, Mercedes-Benz de 10%, Truck Asia (TA) vizează o ajustare a randamentului vânzărilor de 9%, iar Daimler Buses de 7,5%.

Cu noua activitate de servicii financiare a Daimler Truck, compania vizează o ajustare a rentabilității capitalului propriu de 14%. Compania lucrează la îmbunătățirea rezilienței prin scăderea semnificativă a pragului de rentabilitate, astfel încât să poată obține cel puțin o ajustare de 6% până la 7% a rentabilității vânzărilor în sectorul industrial în 2025, chiar și în condiții de piață nefavorabile.

Concentrarea Daimler Truck asupra restabilirii profitabilității câștigă deja teren. În consecință, se așteaptă ca ajustarea randamentului vânzărilor pentru 2021 să se situeze între 6% și 8%, în ciuda penuriei de semiconductori și a creșterii prețurilor materiilor prime.

Daimler Truck își propune să își atingă obiectivul de reducere a costurilor fixe cu 15% față de 2019, încă din 2023 - cu doi ani mai devreme decât a anunțat în luna mai, la Ziua Strategiei. Pentru 2022, Grupul își asumă o ajustare a rentabilității vânzărilor din cadrul diviziei industriale între 7% și 9%.

Sursa foto: Tanase Sorin Photographer / Shutterstock

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Cristian Gubandru
Cristian este absolvent al Universității Româno-Americane și al unui MBA la Academia de Studii Economice (A.S.E.). Startul în jurnalism a fost în 2003 la agenția de presă Mediafax , parte a trustului MediaPro, pe poziția de redactor, iar mai târziu la agenția de presă NewsIn , parte din trustul de media Realitatea - Cațavencu, ca reporter și redactor șef al departamentului Companii. Pentru o perioadă scurtă de timp a scris pentru ziarul de...

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri