De-a lungul timpului, Dacia le-a oferit românilor mașini accesibile, simple, adaptate cerințelor la acea vreme. Marca a evoluat de la primele modele sedan, break, utilitare sau sport, la pick-up, hatchback, monovolum și SUV. Evoluția a fost și la nivel de motorizări. Dacă primele modele românești au fost pe benzină, treptat au fost introduse propulsoare diesel, pe GPL și mai nou electrice.

Automobile Dacia a fost înființată în 1966 în Colibași, iar în 1999 a fost preluată de către grupul Renault. Numele mărcii Dacia își are originea în numele ținutului strămoșilor noștri.

Între 1970-1980, Dacia dezvoltă o întreagă gama de modele care va cuprinde mai multe tipuri de vehicule de persoane şi utilitare.

Dacia 1300

Dacia 1300 a intrat în producție în august 1969, având la bază modelul Renault 12 și a fost fabricată între 1969 și 1984. La acea vreme, modelul avea un design modern, fiind o berlină cu 4 uși și 5 locuri. Propulsorul pe benzină avea o capacitate cilindrică de 1.289 cm3 și 54 CP. Sedanul atingea o viteză maximă de 144 km/h și avea un consum de 9,4 litri.

Foto: Cristina Ionescu / Shutterstock

Dacia Nova

În 1995, a fost lansat primul autoturism conceput 100% de inginerii români, Dacia Nova. Modelul hatchback avea 5 uși și 5 locuri. În 1999, Dacia primește un sistem de injecție monopunct Bosch, care îi scapă pe români de "tras șocul" la pornire.

Foto: Răzvan Corneliu Vilt

Dacia Logan

Proiectat inițial pentru piețele emergente la prețul de 5.000 euro, modelul Dacia Logan a fost lansat în anul 2004. Berlina de familie Logan a reprezentant renașterea mărcii Dacia.

Logan a fost un succes comercial incredibil, inclusiv în Europa de Vest.

Foto: Rudolf Stricker

Dacia Sandero

În 2008, Dacia lansează modelul Sandero, al doilea model important lansat de marca Dacia. Este și cel mai bine vândut. Sandero devine cea mai bine vândută mașină din Europa.

Foto: Torsten Maue

Dacia Duster

Dacia Duster este primul SUV Dacia și a fost lansată în 2010. Odată cu lansarea modelului Duster, Dacia a străpuns din nou stereotipurile din industria auto. Cel mai accesibil SUV este un vehicul atractiv, cu calități reale în teren accidentat. Acest model s-a bucurat, de asemenea, de un mare succes comercial.

Foto: M 93

Dacia Spring

Lansată în octombrie 2020, Dacia Spring este mașina de clasă mică, care permite accesul tuturor la mobilitatea electrică. Este prima mașină Dacia 100% electrică. Dacia Spring dispune de un motor electric de 33 KW (45 CP), cuplat cu o baterie de 26,8 KWh. Modelul are 5 uși, 4 locuri și o autonomie de peste 200 de km.

Dacia Spring în versiunea de echipare „Comfort” este disponibilă la prețul de 16.800 euro cu TVA. Modelul a ajuns la 40.000 de comenzi în Europa după primele 8 luni de la lansare. În medie, în fiecare lună, au fost înregistrate peste 5000 de comenzi în Europa.

Foto: Dacia

Uzina auto de la Mioveni, fondată în anul 1966, a atins o producție de 1 milion de autovehicule în 1985, două milioane de vehicule în 1998, 3 milioane în 2007, 4 milioane în 2011 și 5 milioane în 2014.

Înființată în anul 1966, Dacia este cel mai important constructor de automobile din România, liderul pieței auto locale şi cel mai important exportator, având o contribuţie semnificativă la Produsul Intern Brut al țării şi un efect structurant la nivelul economiei naționale prin intermediul rețelei ample de furnizori.

Devenită marcă a Renault Group începând din anul 1999, Dacia este prezentă în 44 de țări, de pe 4 continente.

Sursa foto: Shutterstock

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri