Uniunea Naţională a Transportatorilor Rutieri din România (UNTRR), împreună cu alte 12 organizaţii ale transportatorilor din state membre ale UE, a trimis o scrisoare adresată preşedintelui Comisiei Europene, Ursula von der Leyen, în care îi solicită să ia măsuri împotriva Austriei, după ce această ţară a impus măsuri restrictive faţă de traficul rutier de mărfuri prin regiunea Tirol - pasul Brenner.

"Politica Austriei de a limita transportul rutier de mărfuri în regiunea Tirol afectează semnificativ capacitatea de a furniza servicii şi de a deplasa mărfuri printr-unul dintre cele mai importante coridoare de tranzit din UE, cu un trafic de aproximativ 7.000 de camioane pe zi. Urmare deteriorării situaţiei, Uniunea Naţională a Transportatorilor Rutieri din România (UNTRR) alături de Uniunea Internaţională a Transporturilor Rutiere (IRU) şi asociaţii de transport şi logistică din întreaga UE - AISA (Austria), ANITA (Italia), CESMAD BOHEMIA (Republica Cehă), BGL e.V. (Germania), FNTR (Franţa), ITD (Danemarca), LVH Sudtirol (Italia), MKFE (Ungaria), NLA (Danemarca, Norvegia, Suedia), TLN (Olanda), ZMPD (Polonia) şi-au exprimat îngrijorarea cu privire la dificultăţile în transportul rutier de mărfuri prin Tirol, într-o scrisoare trimisă pe 01.12.2021 preşedintelui Comisiei UE, Ursula von der Leyen. Asociaţiile au reiterat solicitarea transmisă Comisiei Europene de a-şi îndeplini rolul de gardian al tratatelor UE şi de a opri măsurile ilegale anti-tranzit ale Austriei", spun reprezentantii UNTRR.

UNTRR şi ceilalţi semnatari oferă exemple critice ale impactului politicii de tranzit a Austriei, cum ar fi verificările în bloc ale camioanelor în Tirol, ajungându-se ca în urma unei coliziuni grave cu un camion cisternă săptămâna trecută să fie închisă autostrada A8 în ambele sensuri timp de 24 de ore, ceea ce a determinat zeci de kilometri de cozi în Bavaria.

Datorită faptului că ferestrele de timp în care camioanele au voie să circule peste Pasul Brenner sunt şi mai scurte, aglomeraţia masivă de trafic, cu cozi de până la 70 de kilometri, a devenit recent un eveniment obişnuit în Bavaria, iar această situaţie a dus la o poluare nerezonabilă pentru locuitori şi pentru mediu în partea germană a Văii Inn. În plus, şoferii de camion implicaţi sunt nevoiţi să aştepte în condiţii precare, fără acces la facilităţi sanitare, ceea ce creează din nou probleme unei profesii esenţiale confruntată cu o criză dramatică de forţă de muncă, se menţionează în scrisoare.

Anul trecut pe autostrada Brenner au trecut 2,31 milioane de camioane.

"Pentru a le transfera pe calea ferată, ar fi necesare 428 de trenuri (RoMo) pe zi. În prezent, doar aproximativ 30 de trenuri RoMo circulă pe zi peste Brenner. Transportul feroviar nu va oferi suficientă capacitate pentru a transfera transportul rutier de marfă în viitorul apropiat, deoarece finalizarea tunelului Brenner nu este aşteptată mai devreme de 2032, iar finalizarea rutelor de acces pe partea germană şi italiană va dura probabil decenii", se precizează în comunicatul organizaţiei patronale.

În consecinţă, industria de transport şi logistică solicită Comisiei Europene să ia măsuri imediat pentru a opri această situaţie economică şi socială insuportabilă şi să ofere soluţii care să permită acum continuitatea transportului rutier de marfă în Tirol, se menţionează în comunicat.

Uniunea Naţională a Transportatorilor Rutieri din România aminteşte că cele 13 asociaţii europene de transport şi logistică au scris preşedintelui Comisiei Europene încă din luna martie, arătând necesitatea intervenţiei urgente a Comisiei Europene şi lansarea unei proceduri de infringement împotriva Austriei pentru încălcarea dreptului comunitar.

"Această scrisoare nu a primit niciun răspuns, iar de atunci preşedintele Comisiei Europene a rămas surd la apelul industriei", subliniază UNTRR în comunicat.

Sursa foto: Yury Stroykin / Shutterstock

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri