Cele mai populare zece modele de mașini noi în 2021 au avut împreună peste 44.000 de comenzi în România, reprezentând 41% din piața auto de 108.100 de unități, potrivit datelor DRPCIV.

Comparativ cu anul 2020, anul acesta piața auto (autoturisme noi) a înregistrat o scădere ușoară, de 1%. Cu toate acestea autoturismele “electrificate” au avut o creștere de 108%, realizând o cotă de piață de 14% în 2021.

TOP 10 înmatriculări de autoturisme noi în primele 11 luni

1.Dacia Logan

Cu aproape 12.000 de autoturisme noi înmatriculate la nivel național, sedanul românesc a fost cea mai populară mașină și în 2021, deși comparativ cu anul trecut a fost înregistrată o scădere de 26% a cererii. Dacia Logan are o cotă de piață de 11%.

2.Dacia Duster

SUV-ul românesc Dacia Duster a înregistrat o cerere în creștere cu 2% în 2021, la peste 8.200 de unități. Modelul, situat pe locul 2, are o cotă de piață de 7,7% în 2021.

3.Dacia Sandero

Un alt model Dacia este pe locul 3 la vânzări la nivel național - hatchback-ul Sandero. Peste 7.300 de unitați au fost înmatriculate în primele 11 luni, în scădere cu 11% față de 2020. Sandero are o cotă de piață de 6,8%.

4.Ford Puma

Pe locul 4 în topul celor mai căutate mașini în 2021 se află un alt model românesc - Ford Puma. Crossoverul de la Craiova are aproximativ 3.000 de unități înregistrate în primele 11 luni, în creștere cu 88% față de 2020. Cota de piață a acestui model este de 2,7%.

5.Renault Clio

Modelul Renault Clio este pe locul 5 în România după primele 11 luni cu 2.600 de unități, în scădere cu 26% față de 2020. Modelul franțuzesc are o cotă de piață de 2,4%.

6.Skoda Octavia

Skoda Octavia nu putea lipsi din top 10. Este una dintre cele mai căutate mașini în România, datorită prețului, spațiului și dotărilor. Octavia este pe locul 6 cu 2.550 de unități, în scădere cu 16% față de 2020. Cota de piață este de 2,4%.

7.Hyundai Tucson

Un alt SUV cu vânzări bune în România este modelul Hyundai Tucson. Cu 2.536 de unități, Tucson este pe locul 7. Comparativ cu anul 2020, vânzările au crescut cu 60%. Modelul are o cotă de piață de 2,3%.

8.Toyota Corolla

Pe locul 8 în top 10 cele mai căutate modele în România este Toyota Corolla. Modelul japonez are peste 2.300 de comenzi, în creștere cu 55% față de 2020. Cota de piață este de 2,1%.

9.Suzuki Vitara

Un alt model foarte căutat în România este Suzuki Vitara. Modelul japonez a înregistrat o cerere în creștere cu 21% anul acesta față de 2020, la 1.900 de unități. Cota de piață este de 1,8%.

10.Toyota C-HR

Cu o creștere de 21% a înmatriculărilor în 2021 comparativ cu 2020, Toyota C-HR se situează pe locul 10. Cele 1.888 de unități, i-au adus modelului o cotă de piață de 1,7%.

În piața națională, TOP 10 pe mărci, la autoturisme + autovehicule comerciale, după 11 luni din 2021, este condus de către Dacia (33.250 unități), urmată de Ford (10.714 unități), Renault (8.879 unități), Toyota (8.863 unități), Hyundai (8.442 unități), Volkswagen (8.427 unități), Skoda (7.340 unități), Mercedes Benz (6.474 unități), Suzuki (4.171 unități) și Peugeot (3.586 unități), potrivit APIA.

După primele 11 luni ale anului curent, este o evoluție mixtă a segmentelor în care sunt încadrate autoturismele, după cum urmează: Clasa A (+20,5%), Clasa B (-4,2%), Clasa C (-18,0%), Clasa D (-7,0%), Clasa E (+1,2%), Clasa F (+162,4%), SUV (+15,4%), MPV (-16,1%) și Clasa Sport (-0,4%).

În ceea ce privește cota de piață, segmentul SUV este pe prima poziție, cu o cotă de 44,1%, în creștere cu 6,3pp față de 2020, urmat de Clasa C cu o cotă de 27,8%, în scădere cu 5,8pp și Clasa B cu o cotă de 20,5%, în scădere cu 0,7pp față de aceeași perioadă a anului trecut.

Sursa foto: shutterstock.com

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Cristian Gubandru
Cristian este absolvent al Universității Româno-Americane și al unui MBA la Academia de Studii Economice (A.S.E.). Startul în jurnalism a fost în 2003 la agenția de presă Mediafax , parte a trustului MediaPro, pe poziția de redactor, iar mai târziu la agenția de presă NewsIn , parte din trustul de media Realitatea - Cațavencu, ca reporter și redactor șef al departamentului Companii. Pentru o perioadă scurtă de timp a scris pentru ziarul de...

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri