În prezent, peste zece secțiuni de autostrăzi sunt în lucru în România. Atunci când vor fi gata, acestea vor mări numărul de kilometri de autostrăzi cu încă 600. Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, speră ca în 2022 să se circule pe încă 80 de kilometri de autostradă.

Majoritatea tronsoanelor în lucru au termen de finalizare 2022-2023, însă sunt și câteva secțiuni care vor fi gata în 2025. Iată lista autostrăzilor din România care sunt în lucru și cine sunt constructorii.

Din Autostrada A7 (Ploiești-Buzău-Focșani-Bacău-Pașcani-Suceava-Siret), care străbate Moldova de la nord la sud fiind unul dintre cele mai importante proiecte rutiere din România, tronsonul Pașcani-Suceava-Siret are termen de finalizare în 2022.

Date furnizate de Ministerului Transporturilor, ca răspuns la o solicitare a deputatului PNL Sebastian Burduja.

Autostrada Pașcani-Suceava-Siret

  • Data începerii: octombrie 2020
  • Data finalizării: octombrie 2022
  • lungime totală: 118 km
  • Antreprenor: Search Corporation Srl • Egis Romania S.A • Egis International Sas.
  • Au fost obținute certificatele de urbanism emise de către Consiliile județene Suceava, lași și Botoșani
  • În prezent, prestatorul a inițiat campania de realizare a investigațiilor de teren (investigații geotehnice, ridicare topografică, etc)

Autostrada București-Brașov

  • tronson Ploiești-Brașov
  • lungime totală: 97,3 km
  • ​​​Data începerii: 2021
  • Data finalizării: 2023
  • Antreprenor: Sc Consitrans S. R. L.
  • A fost semnat contractul de achiziții Completare/Revizuire Studiu de Fezabilitate, elaborare Proiect Tehnic pentru "Autostrada București - Brașov, tronson Ploiești - Brașov", în cadrul căruia se realizează documentația "Analiza Multicriteriala de Traseu Etapa I".
  • Au fost aprobate teme de proiectare pentru studiul arheologic preliminar, studiul topografic și pentru studiul geotehnic preliminar. De asemenea, au fost transmise observații prestatorului, la studiul geotehnic preliminar și la studiul arheologic preliminar.

Autostrada Brașov - Sibiu

  • sector Făgăraș-Brașov
  • lungime totală: 48 km
  • ​​​Data începerii: 2021
  • Data finalizării: 2023
  • Antreprenor: Asocierea Search Corporation S.R.L. • Protelco S.A. • Like Consulting S.R.L. - Mega Muhendislik Musavirlik A.S. (Mega Engineering Consulting Inc.)
  • In data de 23.08. 2021, CNAIR S.A a senmat contractul pentru "Completare Studiu De Fezabilitate si Proiect Tehnic Pentru Autostrada Brasov • Fagaras", cu ofertantul declarat castigator Asocierea Search Corporation S.R.L. - Protelco S.A. - Like Con sul t in g S.R.L. - Mega Muhendisl ik Musavirlik A. S. (Mega Engineering Consulting Inc.).

Autostrada Sibiu - Pitești (secțiunea 1)

  • tronson Sibiu - Boița
  • lungime totală: 13,17 km
  • Data începerii: 30.03.2020
  • Data finalizării: 2023
  • Antreprenor: Porr Construct SRL
  • Stadiu fizic: 56,00%
  • Proiectul tehnic a fost finalizat și aprobat de către CNAIR SA "în data de 01.04.2020. Autorizația de construire a fost emisă în martie 2020.

Autostrada Sibiu - Pitești (secțiunea 2)

  • Boița - Cornetu si secțiunea 1, Sibiu - Boița, lot 2
  • lungime totală: 31,33 km
  • ​​​Data începerii: 2022
  • Data finalizării: 2025
  • Șase ofertanți vor depune oferte tehnice și financiare în etapa a II-a a procedurii de achiziție publică.

Autostrada Sibiu - Pitești (secțiunea 3)

  • Cornetu - Tigveni
  • lungime totală: 37,4 km
  • Data începerii: 2022
  • Data finalizării: 2025
  • Șase ofertanți vor depune oferte tehnice și financiare în etapa a II-a a procedurii de achiziție publică.

Autostrada Sibiu - Pitești (secțiunea 4)

  • Tigveni - Curtea de Arges
  • lungime totală: 9,86 km
  • Data începerii: 2022
  • Data finalizării: 2025

Autostrada Sibiu - Pitești (secțiunea 5)

  • Curtea de Argeș - Pitești
  • lungime totală: 30,35 km
  • Data începerii: iunie 2020
  • Data finalizării: 2025
  • Antreprenor: Asta ldi Spa (Italia)
  • Stadiu fizic: 4.50%

Autostrada Brașov - Târgu Mureș - Cluj - Oradea

  • Lot 1 Târgu Mureș - Ungheni (4,5 Km)+ drum de legătură (4,7 Km)
  • lungime totală: 9,2 km
  • Data începerii: iulie 2020
  • Data finalizării: 2022
  • Antreprenor: STRAB AG S.R. L.
  • Stadiu fizic: 98,3%

Autostrada Brașov - Bacău

  • Data începerii: iunie 2020
  • Data finalizării: 2023
  • lungime totală: 165 km
  • Antreprenor: Search Corporation& Primacons Grup Srl
  • Prestatorul a elaborat Analiza multicriteriala privind alegerea alternativelor de traseu, etapa 1, iar documentația a fost avizată în CTE CNAIR SA. Au fost finalizate studiile de teren pentru proiectului preliminar (studii topografice și geotehnice).

Autostrada Lugoj-Deva

  • Sectiunea E (km 47+090 • km 56+220) și finalizare Sectiunea D
  • Sector Margina - Holdea
  • lungime totală: 28,6 km
  • Data începerii: noiembrie 2023
  • Data finalizării: 2023
  • În 2021, CNAIR SA a finalizat procesul de evaluare a candidaturilor depuse în cadrul procedurii de atribuire proiectare și execuție lucrări pentru obiectivul major de investiții Autostrada Lugoj -Deva (A1), Lot 2: km 27+620 - km 56+220 - Secțiunea E și finalizare Secțiunea D. Terrnenul pentru depunerea ofertelor a fost stabilit pentru 31.01.2022.

Anul 2021 a adus în jur de 30 de kilometri reţelei de autostrăzi din România, dar şi câteva inaugurări de centuri ocolitoare care au fost începute cu ceva timp în urmă. 2021 este un an în care s-au inaugurat printre cei mai puţini kilometri de autostradă, la ora actuală, în România, autostrăzile însumând 947,6 kilometri.

La 30 noiembrie 2021, ultimul lot al Autostrăzii Sebeş-Turda, lotul 2, în lungime de 24,25 kilometri, între Alba Iulia şi Aiud, a fost deschis circulaţiei rutiere, cu restricţii, după şapte ani de la începerea lucrărilor şi cu cinci ani întârziere faţă de termenul avansat iniţial. De asemenea, inaugurarea lotului 2 a venit după trei ani de la deschiderea loturilor 3 şi 4 şi după un an faţă de lotul 1.

Sursa foto: Fesus Robert / Shutterstock

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Cristian Gubandru
Cristian este absolvent al Universității Româno-Americane și al unui MBA la Academia de Studii Economice (A.S.E.). Startul în jurnalism a fost în 2003 la agenția de presă Mediafax , parte a trustului MediaPro, pe poziția de redactor, iar mai târziu la agenția de presă NewsIn , parte din trustul de media Realitatea - Cațavencu, ca reporter și redactor șef al departamentului Companii. Pentru o perioadă scurtă de timp a scris pentru ziarul de...

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri