Honda Motor Co a estimat o scadere surpriza cu 3% a profitului de anul acesta, cauzata de aprecierea previzibila a yenului, de pretul ridicat al materiilor prime si de preferinta pentru automobilele citadine, care aduc marje de profit mai mici.
Chiar tinand cont de conservatorismul producatorilor japonezi de automobile, analistii au afirmat ca estimarea este extrem de pesimista, avand in vedere ca Honda prognozase vanzari in crestere cu 7,7% pana la o cifra record de 3,935 de milioane de unitati, informeaza NewsIn, citand Reuters.

Compania Honda, care anul trecut a urcat pe locul al doilea in topul producatorilor japonezi de automobile in locul celor de la Nissan Motors, a declarat ca vanzarile sale vor continua sa creasca peste tot in lume cu exceptia Japoniei, in special pe seama vanzarilor modelelor CR-V, Fitsu Compact si Sedan Accord.

Honda a estimat, pentru anul financiar care se termina in martie 2008, un profit net de 575 de miliarde de yeni (4,86 miliarde dolari), cu mult sub estimarile pietei, de 641 de miliarde de yeni. Profitul operational ar urma sa fie de 770 miliarde yeni, cu 9,6% mai mic decat in anul anterior.

Estimarile celor de la Honda se bazeaza pe rata de schimb probabila de 115 yeni/dolar, mai putin favorabila decat cea 117 yeni/dolar din perioada 2006-2007. Compania se asteapta ca moneda euro sa se deprecieze cu un yen pana la 150 de yeni.

Honda a declarat ca un yen mai puternic ar reduce profitul operational cu 81,2 miliarde de yeni.

Marja operationala a Honda ar scadea la 6,6% de la 7,7%, valoarea avuta in perioada 2006-2007, deoarece compania castiga mai putini bani din vanzarea fiecarui automobil, ca urmare a popularitatii modelelor mai mici si mai ieftine precum Fit ori Jazz subcompact.

Honda si alti producatori de automobile au fost nevoiti sa ofere stimulente pentru cresterea vanzarilor de vehicule mai mari, din cauza cererii puternice de modele cu consum redus.
Retail jobs
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online. Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară. În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:


Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri