Constructorul suedez de automobile Volvo Cars a anunţat că va suspenda livrările de autoturisme către piaţa rusească, devenind primul producător auto internaţional care ia o astfel de decizie, în contextul sancţiunilor impuse Moscovei pentru invazia Ucrainei, transmite Reuters, preluat de Agerpres.

Anterior şi producătorul suedez de camioane AB Volvo a anunţat că a oprit producţia şi vânzările în Rusia din cauza crizei din Ucraina.

Volvo Cars este controlat de grupul chinez Geely care a preluat producătorul suedez de autoturisme de la Ford Motor în anul 2010 pentru 1,8 miliarde de dolari.

Într-un comunicat de presă difuzat online, Volvo Cars a precizat că a luat decizia de a suspenda livrările către Rusia din cauza "riscurilor potenţiale asociate cu tranzacţiile de bunuri cu Rusia, inclusiv a sancţiunilor impuse de UE şi SUA".

"Volvo Cars nu va mai livra niciun autoturism pentru piaţa din Rusia până la noi notificări", a informat constructorul suedez.

În comunicat nu se precizează dacă automobilele pe care Volvo Cars le exportă în Rusia sunt produse în Europa sau China.

Potrivit unor cifre oficiale, în 2021 Volvo a vândut aproximativ 9.000 de automobile în Rusia.

Volvo Cars are în prezent două uzine în Europa, una în Suedia şi alta în Belgia, şi până la mijlocul deceniului vrea să construiască a treia fabrică din Europa, pentru a-şi îndeplini ţinta de producţie de 1,2 milioane de vehicule pe an.

Sursa foto: Shutterstock / William Barton

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri