Marii producători auto au decis să-şi suspende producţia și exporturile către Rusia. Fie că a fost vorba de cedarea pachetului de acţiuni sau închiderea de fabrici, Volkswagen, Toyota, Hyundai sau Mercedes-Benz au renunţat la sutele de mii de maşini produse în ţara condusă de Vladimir Putin, multe dintre ele fiind afectate de problemele de aprovizionare cauzate de sancțiunile aplicate de SUA și Uniunea Europeană.

Țările din întreaga lume vin cu sancţiuni din ce în ce mai dure la adresa Rusiei. Companiile limitează, opresc sau renunță complet la operațiunile din Rusia, inclusiv mulți producători de automobile.

Joi, Volkswagen a anunţat că-şi va opri producţia, notează techcrunch.com. Aceeași decizie a fost luată și de Toyota Motor Corporation pentru fabrica din Sankt Petersburg. Aici se produc modele RAV4 și Camry, în principal pentru piața rusă.

Daimler Truck a anunțat că-și suspendă toate activitățile comerciale, inclusiv operațiunile realizate în parteneriat cu producătorul de camioane Kamaz. O lovitură pentru Kamaz vine și din partea Mercedes-Benz, care renunță la 15% din acțiunile pe care le deține în Kamaz. Producătorul suedez de camioane AB Volvo a oprit toată producția în Rusia, iar Ford Motor Company a anunțat marți că și-a suspendat operațiunile temporar.

Producătorul francez Renault a precizat că își suspendă o parte dintre operațiunile desfășurate în fabricile din Rusia, din cauza unor probleme logistice care au pus-o în situația de a nu avea necesarul de componente. Automobilele care ies pe porțile fabricilor Renault din Rusia reprezintă 40% din producția totală a țării, conform IHS Markit.

Grupul Hyundai din Coreea de Sud produce aproximativ 230.000 de mașini pe an la fabrica sa din Sankt Petersburg. reprezentânt 27,2% din producția de vehicule a Rusiei. Compania a precizat că-și va suspenda activitatea la fabrica de asamblare a autovehiculelor din Sankt Petersburg în perioada 1-5 martie din cauza întreruperilor lanțului de aprovizionare, dar va relua operațiunile săptămâna următoare, potrivit The Wall Street Journal .

Skoda a precizat că va limita o parte din producția realizată la fabricile sale din Rusia, din cauza problemelor de aprovizionare. Țara condusă de Vladimir Putin a fost a doua cea mai mare piață a Skoda anul trecut.

Producătorul auto american General Motors și producătorul suedez Volvo Cars au declarat luni că vor suspenda toate exporturile de vehicule către Rusia până la o nouă notificare. Aproximativ 3% din vânzările Grupului Volvo sunt generate de Rusia, unde producătorul de automobile deține și o fabrică. General Motors vinde aproximativ 3.000 de vehicule anual în Rusia și nu are nicio fabrică acolo.

Volkswagen a suspendat temporar livrările de mașini către dealeri până la o nouă notificare sau până la clarificarea sancțiunilor impuse de Uniunea Europeană și Statele Unite. Joi, producătorul auto a mers mai departe și a anunțat că va înceta imediat exporturile de vehicule către Rusia.

Citiți și Noi restricții impuse pentru Rusia și Belarus. Banca Mondială suspendă toate programele de ajutor pentru aceste două țări

O altă companie germană de automobile, BMW , a oprit exportul către Rusia de marți și a declarat că va opri producția acolo din cauza potențialelor blocaje care ar urma să apară pe partea de aprovizionare.

Motocicletele Harley-Davidson, favoritele lui Putin, nu se mai transportă în Rusia

Harley-Davidson a declarat marți că și-a oprit transporturile de motociclete către Rusia. Vladimir Putin a fost surprins de jurnaliștii britanici conducând o motocicletă Harley Davidson. Rusia nu este o piață importantă pentru motocicletele americane. Sunt doar aproximativ 10 dealeri în țară.

Jaguar Land Rover și Aston Martin, doi producători britanici de automobile de lux, au întrerupt, de asemenea, livrările de vehicule către Rusia. Jaguar a vândut Rusiei 6.900 de vehicule anul trecut, adică mai puțin de 2% din vânzările sale globale.

Alte detalii despre sancțiunile economice la adresa Rusiei aflați aici.

Sursa foto: Shutterstock

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Razvan Necsulescu
Răzvan a lucrat la cinci televiziuni în București: PRO TV, Kanal D, B1 TV, Realitatea TV şi Antena 1. Originar din Târgoviște, a început ca jurnalist în Capitală în anul 1996 la Sport XXI. Ulterior, a lucrat la Gazeta Sporturilor şi la Prosport. A mai fost redactor-şef de reviste de integrame la Editura Flacăra şi jurnalist la Asociaţia pentru Monitorizare Prospecţie Mediu şi Ecologie. A decis să se alăture Redacției Wall-Street.ro pentru că acest lucru...

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri