Kia vrea să aibă o gamă de 14 modele electrice până în 2027. Mai exact, vrea să scoată pe piaţă câte două modele pe an, începând de anul viitor. Informaţia apare într-un comunicat al producătorului auto în care îşi prezintă strategia pentru următorii opt ani. În acelaşi timp, Kia îşi propune să vândă 1,2 milioane automobile electrice.

Producătorul coreean porneşte de la un obiectiv anual de vânzări globale de 3,15 milioane de unități în acest an. Scopul este de a atinge vânzări de 4 milioane de unități în anul 2030. Aici ar fi o creștere cu 27%, față de obiectivul Kia pentru acest an.

Un alt obiectiv este extinderea de trei ori a proporției de mașini eco-friendly, de la 17% din vânzările globale în acest an, la 52% în 2030.
Kia estimează că peste 80% din vânzările sale de automobile electrice vor veni în anul 2030 din Coreea de Sud, America de Nord, Europa și China. Previziunile mai arată că automobilele electrice vor avea o cotă de 45% din vânzările totale Kia pe aceste piețe majore. Adică aproape jumătate.

Citiți și Kia atinge o cotă de piață record cu peste 40.000 de maşini vândute în Europa

Foto: Kia

Compania intenționează să obțină 39% din profitul operațional din automobile electrice peste patru ani. Îşi propune să facă acest lucru cu reducerea costurilor fixe prin extinderea volumului și reducerea costurilor din dezvoltarea tehnologiei. În plus, Kia se așteaptă ca până în anul 2026, contribuția la profitul operațional din toate modelele eco-friendly să ajungă la 52%. Un procent mai mare faţă de cel al modelelor cu motoare cu ardere internă.

Cât despre iniţiativele din perioada următoare, Kia va participa activ la proiectele de ultimă generație ale Hyundai Motor Group, cum ar fi Advanced Aviation Mobility și robotică.

Sursa foto: Shutterstock

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Razvan Necsulescu
Răzvan a lucrat la cinci televiziuni în București: PRO TV, Kanal D, B1 TV, Realitatea TV şi Antena 1. Originar din Târgoviște, a început ca jurnalist în Capitală în anul 1996 la Sport XXI. Ulterior, a lucrat la Gazeta Sporturilor şi la Prosport. A mai fost redactor-şef de reviste de integrame la Editura Flacăra şi jurnalist la Asociaţia pentru Monitorizare Prospecţie Mediu şi Ecologie. A decis să se alăture Redacției Wall-Street.ro pentru că acest lucru...

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri