Înmatricularile de autoturisme noi în România au crescut în martie 2022 cu 40.25% față de martie 2021, atingând un volum de 11.025 unități, conform datelor de la Asociația Constructorilor Auto din România (ACAROM). Și producția a înregistrat creșteri. În luna martie 2022, au fost produse în România 57.019 autoturisme, o creștere de 42.6% față de luna martie 2021, respectiv 39.986 unități.

Pe primele trei luni din 2022, înmatriculările de autoturisme noi au atins valoarea de 28.978 unități, în creștere cu 39.57% față de perioada similară din 2021, respectiv 20.762 unități.

În ceea ce privește autoturismele second hand înmatriculate pentru prima oară în România, volumul acestora a atins în martie 2022 cifra de 31.166 unități, o scădere de – 23.7 % față de februarie 2021.

Citiți și Top mașini în 2022 - design versus tehnologie

Pe primele trei luni din 2022, înmatriculările de autoturisme second hand înmatriculate pentru prima oară în România au ajuns la valoarea de 80.209 unități, în scădere cu – 20.82% față de perioada similară din 2021, respectiv 101.299 unități.

Clasamentul pe mărci autoturisme noi, ianuarie-martie 2022

Marca Vânzări (unități)
Dacia 7.395
Hyundai 2.667
Ford 2.222
Skoda 2.001
Toyota 1.968
Volkswagen 1.838
Renault 1.720
Mercedes 1.005
Peugeot 947
Kia 661

Sursa: ACAROM

Producția de mașini din martie, în creștere cu aproape 43%

În luna martie 2022, au fost produse în România 57.019 autoturisme, o creștere de +42.6% față de luna martie 2021, respectiv 39.986 unități. Dintre acestea 34.743 unități au fost produse în uzina Dacia de la Mioveni și 22.276 unități au fost produse de uzina Ford de la Craiova.

Pe primele trei luni din 2022, producția de autoturisme în România a atins volumul de 136.301 unități ( 75.437 Dacia și 60.864 Ford), o creștere cu +15.72% față de perioada similară din 2021.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri