Autonomia, punctul slab al automobilelor electrice din ziua de azi, este pe cale să devină istorie. Noile tehnologii folosite la fabricarea bateriilor electrice ajută la creșterea considerabilă a autonomiei, unele modele depășind pragul pshihologic de 1000 de kilometri.

Un model electric al constructorului auto german Mercedes-Benz a parcurs peste 1.000 de kilometri pe un traseu din Germania până pe Riviera Franceză cu o singură încărcare, intrând, astfel, în lupta pentru supremație în acest domeniu, unde rivalii de la constructorul american Tesla fac legea.

Prototipul EQXX a mers din orașul Sindelfingen, lângă Stuttgart, prin Elveția și Italia, până în orașul francez Cassis. Șasiul ușor și profilul aerodinamic al sedanului electric i-au permis să parcurgă această călătorie cu o baterie ce are o putere la jumătatea față de cea folosită pe cel mai cunoscut model al constructorului german, Mercedes EQS.

EQXX „este cel mai eficient Mercedes construit vreodată”, a declarat directorul executiv al companiei, Ola Kallenius, într-un comunicat de presă. „Programul tehnologic din spatele acestui prototip marchează o piatră de hotar în dezvoltarea vehiculelor electrice”.

Mercedes intenționează să cheltuiască 60 de miliarde de euro până în 2026 pentru a detrona Tesla de pe locul fruntaș din piața electricelor de lux și a-și recâștiga titlul de cel mai bine vândut producător de mașini premium din lume, deținut acum de rivalii de la BMW. Compania își propune să vândă numai vehicule electrice acolo unde este posibil până la sfârșitul acestui deceniu și intenționează să înființeze opt fabrici de baterii alături de companii partenere.

După ani de critici pentru că a întârziat să adopte mașinile electrice, constructorul german și-a intensificat anul trecut prezența pe această zonă prin lansarea modelului EQS, care se laudă cu tehnologii de vârf în industrie. Mercedes își sporește prezența pe piața de profil cu lansarea sedanului EQE complet electric și unui vehiculul utilitar-sport EQB. Cu toate acestea, când vine vorba de livrările de vehicule electrice, Tesla încă este cu mult în fața nemților.

Tehnologie împrumutată din Formula 1

Cu EQXX, Mercedes încearcă să demonstreze că beneficiază de cea mai nouă și performantă tehnologie. Prototipul a făcut călătoria cu viteze de până la 130 de kilometri pe oră și avea 15% din baterie rămasă la sosire. Bateria mașinii este fabricată după o nouă tehnologie dezvoltată cu ajutorul experților din Formula 1 de la divizia Mercedes-AMG High Performance Powertrains din Marea Britanie. Planul este să implementeze astfel de celule electrice în mașinile compacte Mercedes începând cu 2024.

Mercedes a redus timpul de dezvoltare a EQXX cu 18 luni, până la aproximativ 40 de luni, bazându-se pe simulări și instrumente de proiectare digitală, mai degrabă, decât pe teste fizice și pe producția de piese. „Mașinile moderne au nevoie de timpi de livrare mai scurți, astfel încât să nu pară depășite odată ce ajung în showroom-uri, a spus șeful departamentului de dezvoltare Mercedes”, Markus Schaefer.

Supramația, în ceea ce privește autonomia pe piața mașinilor cu motoare exclusiv electrice, este deținută de constructorul american Tesla. Model S al americanilor a reușit să parcurgă nu mai puțin de 1.210 kilometri cu o singură încărcare. Testele rutiere au fost efectuate pe drumurile din statul american Michigan, viteza medie fiind de 88 km/h. Iar atunci când s-a rulat pe standul dinamic cu aceeași viteză, echipa de experţi a înregistrat un rezultat absolut incredibil de 1.420 de kilometri cu o singură încărcare! Este important de menționat faptul că Model S nu a fost modificat nici din punct de vedere aerodinamic și nici al compartimentului unde este montată bateria.

Sursa foto: Mercedes Benz

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri