Samsung SDI, divizia de baterii a grupului sud-coreean Samsung, şi producătorul auto Stellantis au anunţat marţi că vor investi peste 2,5 miliarde de dolari într-o nouă fabrică de baterii pentru vehicule electrice în Indiana, SUA, pe fondul majorării cererii, transmite Reuters, preluat de Agerpres.

Unitatea ar urma să fie operaţională din 2025 şi va avea o capacitate iniţială de producţie de 23 GWh, obiectivul fiind ca în următorii ani să ajungă la 33 GWh.

Investiţiile ar urma să fie majorate gradual până la 3,1 miliarde de dolari la uzina din Kokomo, Indiana, unde vor fi create 1.400 de locuri de muncă.

Anul trecut, Stellantis a anunţat că intenţionează să investească pe plan global 35 de miliarde de dolari în producţia de vehicule electrice şi software până în 2025, pentru ca în 2030 să poată să comercializeze cinci milioane de vehicule electrice pe an.

Stellantis majorează producţia de vehicule hibride plug-in, dar este în urma rivalilor în lansarea de vehicule electrice pe baterii în SUA. Cel de-al patrulea producător auto mondial intenţionează să lanseze 75 de modele electrice până în 2030 pentru mărcile sale Peugeot, Opel, Fiat, Alfa Romeo sau Maserati.

Şi grupul sud-coreean Samsung a anunţat marţi că va investi 450.000 miliarde de woni (356 miliarde de dolari) în următorii cinci ani, pentru a accelera creşterea în sectorul biofarmaceutic, al semiconductorilor şi următoarei generaţii de tehnologii.

Sursa foto: Shutterstock

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri