Constructorul auto național Dacia a demarat un amplu program de plecări voluntare. Angajații cu vechime mare pot ajunge să primescă drept compensații sume destul de consistente. Motivul acestor plecări îl reprezintă, spun cei de la Dacia, amplul program de robotizare a producției în fabrica din Mioveni, demarat cu câțiva ani în urmă.

Constructorul auto național Dacia a demarat programul de plecări voluntare. Angajații care părăsesc compania de bunăvoie pot să primească până la 130.000 de lei net.

Fabrica Dacia din Mioveni a demarat acum câțiva ani un amplu proces de modernizare la nivelul anumitor secții, iar robotizarea uzinei va implica un program de plecări voluntare. Mai precis, anumite secții ale departamentului responsabil de producția elementelor de caroserie Dacia vor crește nivelul de robotizare de la 10 la 30%.

„Planul nu se referă la disponibilizări, ci la plecări voluntare.

Nu există nicio legătură între acest plan şi anunțul privind constituirea în viitor a două noi entităţi în cadrul Renault Group.

Astfel de programe se derulează o dată la câțiva ani (ultima dată în 2017), asigurând ajustarea efectivelor fără generarea unui impact social, prin încurajarea plecărilor naturale.

Solicitările vor fi analizate și validate doar dacă nu afectează competitivitatea companiei.

În continuare recrutăm și putem confirmă că previziunea de recrutare ptr întregul Grup Renault România pentru anul 2022 este de 500 posturi.

Aceste recrutări ne permit creșterea competitivității și alinierea competențelor cu noile cerințe din industria auto.

România este și va rămâne un centru de excelență și competențe pe toate meseriile pentru întregul Grup Renault și programul propus contribuie la această”, au declarat reprezentanții Dacia pentru Wall Street.

Pentru ameliorarea performanței companiei, se initiază un program avantajos de încetare a contractelor de muncă prin acordul părților (perimetrul CM ADSA & RMR) incepând cu 1 iulie 2022, spun cei de la Dacia.

Valoarea primei va fi în funcție de vechimea în muncă a salariaților în societățile Grupului Renault România

-până la 2 ani vechime, 16.000 de lei net;

-între 2 și 4 ani vechime, 40.000 de lei net;

-între 4 și 8 ani vechime, 70.000 de lei net;

-între 8 și 12 ani vechime, 85.000 de lei net;

-între 12 și 16 ani vechime, 105.000 de lei net;

-peste 16 ani vechime, 130.000 de lei net.

În plus, odată cu plata drepturilor salariale aferente lunii iunie (lichidarea lunii iunie) salariații vor primi și plata zilelor de concediu de odihnă.

Salariații care vor pleca prin acest program (ale căror poziții se vor închide) pot să beneficieze, la solicitare, până la finalul anului 2022, de reducerea prevăzută în CCM la cumpărarea unui autovehicul nou din gama Dacia, Renault sau Nissan, conform reprezentanților companiei.

Cei de la Dacia recomandă luarea în considerare a oportunității oferite de acest program de plecări voluntare în special:

-salariaților din perimetrele unde au loc automatizări, robotizări, digitalizări, reduceri/incetări de activitate, finalizari de proiecte, modificări ale structurilor organizatorice care au că și consecință suprimări de posturi și/sau ajustarea echipelor;

-salariaților cu recomandări medicale stabilite în Fișa de aptitudini medicale, intrucât trecerea în alte posturi de lucru se poate face doar în limita disponibilităților acestora.

Nu este primul program de plecări voluntare din istoria Dacia

Renault a demarat, începând cu anul 2017, o nouă fază în robotizarea uzinei Dacia din Mioveni, iar compania avea de atunci în plan un program de plecări voluntare pentru angajații unor departamente.

La nivelul anului 2017, compania le oferea angajaților între 10.000 și 100.000 de lei net dacă semnau un contract de părăsire voluntară a locului de muncă, dacă posturile lor erau vizate de robotizare. Situația de la Dacia nu este atipică în industria auto, asemenea programe și variante similare ale lor fiind derulate în multe fabrici care au fost robotizate pentru a asigura producția de produse de calitate superioară.

La nivelul anului 2017, nivelul de robotizare al uzinei Dacia era de aproximativ 5% la nivelul secției de producție. Atunci, francezii anunțau o țintă a nivelului de robotizare de 20% în total pentru secțiile de producție, ceea ce însemna, la vremea aceea, eliminarea a 500-1.000 de locuri de muncă pe parcursul următorilor ani.

Sursa foto: Shutterstock

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri