Producatorul nipon de automobile Toyota Motor a afisat, pentru ultimul trimestru din anul fiscal 2006/2007, o crestere a profitului net peste asteptarile pietei, de 8,9%, pe fondul cererii mari de pe pietele occidentale, informeaza presa internationala.
Profitul net inregistrat in intervalul ianuarie-martie 2007 a fost de 440,1 miliarde de yeni (3,6 miliarde dolari), cu mult peste estimarea generala de 416,1 miliarde yeni (3,4 miliarde dolari), reusind sa depaseasca rivalul General Motors la nivel de vanzari, acestia din urma avand un profit net inferior, de 62 milioane de dolari.

In aceeasi perioada, profitul operational al producatorului nipon a scazut cu 2,8 % la suma de 570,5 miliarde yeni (4,6 miliarde dolari), in timp ce veniturile au crescut cu 10% pana la 6,33 de trilioane de yeni (52,7 miliarde dolari).

Producatorul japonez intentioneaza ca anul acesta sa inlature suprematia pe piata auto a corporatiei General Motors, care de 76 de ani este cel mai mare fabricant de automobile din SUA. Toyota si-a revizuit in crestere estimarile pentru vanzarile din acest an (fiscal) de la 9,2 milioane la 9,34 milioane automobile.

In ceea ce priveste profitul operational prognoza se situeaza tot pe un trend ascendent, fiind estimata o crestere cu 0,5% fata de anul trecut, de la 2,239 trilioane yeni (18,6 miliarde dolari) la 2,25 trilioane yeni (18,7 miliarde dolari).

Avand in vedere nivelul cheltuielilor, o posibila crestere a cotatiei yenului si costurile mari de productie, principalul producator de automobile din Japonia a estimat o crestere a profitului net pentru anul fiscal 2007/2008, de 0,4%, pana la 1,65 trilioane de yeni (13,8 miliarde dolari).
Retail jobs
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online. Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară. În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:

Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri F