Deși este binecunoscut faptul că, odată ieșit pe poarta reprezentanței, orice automobil își pierde automat din valoare, există unele mărci care aproape că nu se depreciază, unele care ajung să coste și de 10 ori mai mult ca în showroom, dar și cele de care este mai bine să fugi.

După ce părăsiți reprezentanța în noua dumneavoastră mașină, aceasta pierde imediat o parte considerabilă din prețul său de vânzare cu amănuntul. Deși valoarea mașinii continuă să se degradeze în timp, unele modele se depreciază mai repede. Având în vedere acest lucru, am decis să facem unele cercetări pentru a afla care mărci auto pierd cel mai mult din valoare.

Explicații privind deprecierea autoturismelor și valoarea reziduală

Deprecierea autoturismelor reprezintă diferența dintre prețul pe care l-ați plătit pentru mașină și valoarea acesteia atunci când o vindeți.

Dacă ați cumpărat o mașină cu 100.000 de euro și apoi ați vândut-o cu 20.000 de euro, după 10 ani, mașina înseamnă că s-a depreciat cu 80%.

Asta ar însemna că valoarea sa reziduală este de 20%.

În timp ce kilometrajul și vârsta sunt doi factori care influențează prețul vehiculului, diferitele mărci auto își pierd valoarea în ritmuri diferite. În general, camionetele, SUV-urile pe șasiu de camionetă și mașinile sport își păstrează cea mai mare valoare.

Pentru această cercetare, suntem interesați în principal de valoarea reziduală absolută a unei mărci auto – punctul dincolo de care valoarea mașinii nu mai scade.

Ce reprezintă valoarea reziduală a unui automobil

Valoarea reziduală este o măsură esențială atunci când se dorește achiziționarea unui vehicul nou în leasing. Dacă două modele costă la fel, dar se estimează că vor avea o valoare reziduală diferită în câțiva ani, plățile lunare vor fi, de asemenea, diferite. În cazul în care cumpărați o mașină cu o valoare reziduală bună, o veți putea vinde la un preț mai mare în comparație cu modelele care se depreciază mai rapid.

Pentru a identifica mărcile auto care se depreciază cel mai mult, cei de la Carvertical au analizat peste 72 de milioane de unități de date între 2019 și 2022 în SUA, Europa și Australia. Să aruncăm o privire la principalele constatări.

Top 5 mărci care își pierd din valoare foarte puțin

1. Porsche (-64,4%)

Deși Porsche fabrică mașini sport, modelele sale sunt suficient de practice pentru condusul zilnic. 911 este probabil una dintre cele mai emblematice mașini din istoria automobilelor, cu un număr uriaș de fani. Nu e de mirare că cererea sa depășește oferta. Mașinile Porsche sunt fiabile, durabile și au un aspect distins, care atrage clienții. Cu toate acestea, cele mai recente modele de Porsche, cum ar fi Cayenne și Panamera, au de obicei o valoare reziduală mai mică decât 911.

2. Jeep (-84,4%)

Mașinile Jeep sunt cunoscute pentru durabilitatea și înalta lor performanță, atât pe asfalt, cât și pe drumuri de pământ. Deși costurile de întreținere pot fi peste medie și nu oferă o economie bună de combustibil, Jeep are clienți loiali care ignoră aceste lucruri. Wrangler este unul dintre cele mai populare modele de Jeep, al cărui design clasic nu s-a schimbat prea mult de la lansarea sa inițială în anii ’80. Jeep oferă 10 versiuni diferite de Wrangler, astfel încât chiar și cei mai pretențioși șoferi își pot găsi modelul preferat. Alimentat de motoarele V6 și V8, Wrangler este cu siguranță o mașină care vă va ajuta să supraviețuiți chiar și în cele mai dure condiții.

3. Mini (-85,5%)

Soluțiile de inginerie solide, designul elegant și un interior de calitate premium au făcut din MINI o legendă. MINI a fost introdus pentru prima dată în 1959 și a fost prima mașină mică cu tracțiune față la acea vreme. De la începutul istoriei sale, MINI a oferit vehicule cu calități de mașini de curse, care au un aspect distinct și sunt distractiv de condus.Mașinile MINI au fost întotdeauna populare în rândul celebrităților și au avut apariții notabile în filme și seriale TV, crescând popularitatea și reputația mărcii și mai mult.

4. Land Rover (-86,3%)

Land Rover oferă SUV-uri din clasa premium, care combină un design interior de lux și soluții tehnologice cu calități specifice vehiculelor de teren. Range Rover, Discovery și Defender sunt mașini pentru cumpărătorii cu aspirații, având un preț piperat. Deși mulți proprietari nu folosesc niciodată la maximum capacitatea de tracțiune integrală a Land Rover, mașina în sine este un simbol al statutului și bogăției. Chiar și Regina Elisabeta are un Land Rover. De fapt, unii estimează că a deținut în timpul domniei sale în jur de 30 de mașini Land Rover, susținând unul dintre cei mai renumiți producători britanici de mașini.

5. Jaguar (-86,7%)

La fel ca alte mașini din această listă, mașinile Jaguar sunt elegante, luxoase și atractive. Deși mașinile Jaguar nu au fost considerate fiabile timp de mulți ani, ultimele modele demonstrează că criticii se înșală. Jaguar a devenit renumit pentru fabricarea de mașini sport și sedanuri de lux, dar recent a intrat pe piața SUV-urilor și a VE-urilor pentru a-și extinde gama. Unele dintre primele modele de Jaguar (cum ar fi modelul XJ13 din 1966) costă milioane de dolari, dar puteți găsi modele rulate chiar și pentru câteva mii. Când cumperi un Jaguar, plătești pentru marcă. Chiar și mașinile Jaguar rulate pot fi scumpe, crescând valoarea reziduală globală a mărcii.

Top 5 mărci auto care se depreciază cel mai mult

1. Chrysler (-96,8%)

Dacă cumpărați un Chrysler nou, valoarea acestuia va scădea la 3,2% în 25 de ani, devenind astfel cea mai depreciată marcă auto din lista noastră. De-a lungul anilor, Chrysler a emis multe rechemări și a primit o mulțime de reclamații de la clienți. Cele mai recente modele Chrysler par să aibă mai puține probleme, dar este posibil să dureze ceva timp până când clienții vor reveni. Nu e de mirare că mașinile Chrysler au o valoare reziduală scăzută și nu sunt populare pe piața vehiculelor rulate.

2. Audi (-96,2%)

Deși Audi este una dintre cele mai respectate mărci auto germane, mașinile sale se depreciază rapid. Audi oferă șoferilor soluții de inginerie premium, dar costurile lor de întreținere sunt mai mari decât cele ale modelelor mai tradiționale. Pe piața autovehiculelor rulate, clienții caută adesea să economisească bani și, de obicei, nu sunt dispuși să plătească pentru luxul pe care îl pot oferi modelele mai scumpe. Dacă apreciați experiența excelentă de condus și calitatea ridicată, ar trebui cu siguranță să alegeți Audi. Cu toate acestea, este mai înțelept să cumpărați un Audi nou cu garanție decât să investiți o sumă mare de bani din propriul buzunar pentru reparații.

3. Seat (-95,8%)

Seat are multe piese comune cu Volkswagen, ceea ce o face o marcă de încredere și apreciată. În plus, mașinile Seat sunt mai accesibile și mai ieftin de reparat, ceea ce le face atractive pentru șoferii începători. În ciuda tuturor acestor lucruri, în final, mașinile Seat ating o valoare reziduală scăzută de 4,2% (la vârsta de 29 de ani). De ce se depreciază atât de mult mașinile Seat? Dacă veți compara modele Seat, precum Ibiza, cu concurenții lor direcți, cum ar fi Peugeot 208 sau Citroen C4, veți observa că mașinile Seat sunt un pic mai conservatoare și mai puțin elegante. Este o alegere bună pentru cineva care caută să economisească bani, dar nu este o mașină care iese în evidență pe stradă.

4. Skoda (-95%)

Škoda este o altă marcă din această listă care aparține grupului Volkswagen. Cu toate acestea, modelele sale sunt mai ieftine și, de obicei, au o valoare reziduală mai mică. Deși nu sunt cele mai atractive mașini de pe piață, Škoda și-a câștigat reputația de mașină de familie fiabilă. Ca și în cazul Seat, valoarea reziduală scăzută a Škoda are mai mult de-a face cu lipsa de entuziasm decât cu calitatea. Acestea fiind spuse, deși valoarea mașinilor Škoda scade semnificativ de-a lungul anilor, cumpărarea uneia rulate este o adevărată afacere.

5. Infiniti (-94,7%)

Infiniti este considerată o marcă de mașini premium, dar nu este la fel de prestigioasă ca Mercedes-Benz sau Lexus. Cererea de modele Infiniti rulate este scăzută, ceea ce duce la o depreciere rapidă. Experții auto susțin adesea că Infiniti nu și-a găsit identitatea și o numesc deseori „marcă de lux aspirantă”.

Concluzia

În timp ce majoritatea mașinilor își pierd valoarea de-a lungul anilor, unele modele exotice și rare devin mai populare și chiar costă mai mult decât în ziua în care au părăsit fabrica. Dacă vă cumpărați o mașină obișnuită, aceasta va ajunge, probabil, într-un depozit de deșeuri în 20-30 de ani. Cu toate acestea, un Porsche sau un Jaguar va avea o viață mult mai lungă și chiar poate fi o investiție bună pe termen lung, scrie CarVertical.

Sursa foto: WS

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri