Cât de repede se depreciază o mașină și care este vârsta la care atinge cea mai mică valoare de revânzare? Două întrebări care sunt pe buzele tuturor românilor care vor să-și cumpere un automobil.

Deși sunt mulți factori la mijloc, precum marca, costurile de întreținere sau chiar numărul de modele lansate pe piață, există o vârstă la care orice mașină ajunge la cea mai mică valoare de revânzare. Iar asta diferă de la marcă la marcă.

De exemplu, mărci considerate premium, precum Porsche și Mini, ajung după doar 15 ani la cel mai mic preț la mâna a douaă. În schimb, în mod cu totul surprinzător, marca românească Dacia își menține extrem de mult valoarea. Modelele constructorului autohton ajung la cea mai mică valoare la revânzare abia după 30 de ani.

Vehiculele rulate ating cea mai mică valoare în etape diferite

Vârsta medie la care vehiculele ating cea mai mică valoare reziduală este de 20-23 de ani. Cu toate acestea, acest lucru variază semnificativ de la o marcă la alta.

Porsche și MINI costă cel mai puțin când au o vechime de 15 ani. După ce ating acest prag, valoarea lor începe să crească din nou. Suzuki, Isuzu, Kia și Dacia se află în partea opusă a spectrului - acestea ating cea mai scăzută valoare la vârsta de 30 de ani.

De ce mașinile rulate au o valoare diferită?

Să luăm drept exemplu Toyota și BMW. Mașinile Toyota ating cea mai mică valoare la vârsta de 19 ani, în timp ce BMW-urile o ating la 21 de ani. Toyota are o valoare reziduală de 11,3% (-88,7%), iar BMW de 6,2% (-93,8%). Ce factori cauzează aceste diferențe?

BMW și alte mărci de vehicule de lux au de obicei caracteristici și îmbunătățiri tehnologice pe care cumpărătorii de vehicule rulate nu le apreciază. Dacă îți poți permite un BMW, un Mercedes-Benz sau un Land Rover nou, probabil dorești tot luxul și toate inovațiile pe care le poți obține. O persoană care caută un vehicul rulat acordă prioritate prețului și costurilor de întreținere în raport cu caracteristicile.

Toyota are o bază de consumatori mult mai mare decât BMW, deoarece oferă mașini accesibile și fiabile. De-a lungul anilor, Toyota și-a construit o bună reputație în rândul șoferilor: vehiculele sale nu se strică des, iar costurile de întreținere sunt relativ scăzute.

Cum se calculează deprecierea autoturismelor

În timp ce prezicerea valorii unei mașini noi după trei ani este relativ ușoară, lucrurile se complică când trecem de pragul de zece ani. Puteți găsi o varietate de calculatoare de depreciere auto online, cu toate acestea ar trebui să le folosiți cu precauție.

Producătorii de autovehicule au de obicei o selecție vastă de modele și toate ating cea mai scăzută valoare la viteze diferite. Acest lucru depinde de un număr de factori, inclusiv costurile de întreținere, motorul, fiabilitatea, gradul de satisfacție a clienților și câte unități dintr-un anumit model au fost produse în total.

Iată un exemplu clasic. În anii ’90, BMW a fabricat doar 891 unități de M5 E39 Touring. 20 dintre ele aveau un nume special, Elekta, și au fost construite pentru piața italiană. Alimentate de un motor de 3,8 litri cu 335 CP, modelele Elekta au primit, de asemenea, o vopsea specială și un design interior deosebit. Găsirea unei Elekta rulate astăzi este ca și cum ai căuta acul în carul cu fân și ar trebui să fiți gata să cheltuiți nu mai puțin de 100.000 $ pentru a o parca în garaj.

Dacă doriți să cumpărați un vehicul rulat, verificați întotdeauna mai întâi istoricul acestuia. Există o mulțime de siteuri, ba chiar și cel oficial al Registrului Auto Român (RAR). Trebuie doar să introduceți numărul VIN al vehiculului pentru a afla dacă kilometrajul nu a fost modificat și pentru a consulta istoricul de accidente și de înmatriculare al acestuia. Uneori, vânzătorii ascund istoricul vehiculului, în special dacă acesta a suferit daune grave în trecut.

În timp ce majoritatea mașinilor își pierd valoarea de-a lungul anilor, unele modele precum BMW Elekta devin mai populare și chiar costă mai mult decât în ziua în care au părăsit fabrica. Dacă vă cumpărați o mașină obișnuită, aceasta va ajunge, probabil, într-un depozit de deșeuri în 20-30 de ani. Cu toate acestea, un Porsche sau un Jaguar va avea o viață mult mai lungă și chiar poate fi o investiție bună pe termen lung.

Ce este rata de depreciere a unei mașini?

Rata de depreciere a unei mașini este diferența dintre prețul de vânzare cu amănuntul al unui vehicul și valoarea sa la momentul vânzării. Dacă ați cumpărat o mașină pentru 100.000 de dolari și ați vândut-o câțiva ani mai târziu pentru 50.000 de dolari, rata de depreciere este de 50%.

Cât se depreciază o mașină în fiecare an?

În funcție de marca mașinii dvs., valoarea sa se poate deprecia cu până la 20-30% până la finalul primului an. În 5 ani, majoritatea modelelor de mașini își pierd 60-70% din valoarea inițială. Rata de depreciere a mașinilor pe o perioadă mai lungă de timp depinde de costurile de întreținere, gradul de satisfacție a clienților, fiabilitate și numărul de unități produse dintr-un anumit model.

Cum se calculează deprecierea autoturismelor?

Scădeți valoarea de piață a autoturismului din prețul său inițial pentru a calcula deprecierea acestuia. Puteți utiliza, de asemenea, un calculator de depreciere auto, care vă va arăta cum se modifică prețul de-a lungul anilor, scrie carvertical.com

Vârsta mașinii când atinge cel mai mic preț

Porsche 15 ani
Mini 15 ani
Hyundai 15 ani
Peugeot 16 ani
Opel 16 ani
Renault 17 ani
Fiat 17 ani
Jaguar 18 ani
Mitsubishi 18 ani
Mazda 18 ani
Alfa Romeo 18 ani
Land Rover 19 ani
Toyota 19 ani
Nissan 19 ani
Mercedes 19 ani
Dodge 19 ani
Ford 20 ani
Jeep 21 ani
Lada 21 ani
BMW 21 ani
Volkswagen 22 ani
Cadillac 23 ani
Honda 23 ani
Skoda 23 ani
Lexus 24 ani
Audi 24 ani
SsangYong 25 ani
Chrysler 25 ani
Volvo 26 ani
Infiniti 27 ani
Subaru 28 ani
Seat 29 ani
Isuzu 30 ani
Suzuki 30 ani
Kia 30 ani
Dacia 30 ani

Sursa carvertical.com

Sursa foto: WS

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online. Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară. În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:

Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri F