1 Septembrie 2022

Pentru a mări autonomia mașinilor electrice, constructorii le regândesc bateriile



Greutatea este una dintre cele mai mari probleme ale bateriilor mașinilor electrice, constructorii fiind de multe ori nevoiți să se confrunte cu următoarea provocare: pentru a mări autonomia vehiculelor, au nevoie de baterii mai mari, ceea ce crește, automat, greutatea mașinilor și presupune, pe cale de consecință, schimbarea întregii dinamici a elementelor care le asigură locomoția, de la frâne și până la roți.

Recent, însă, specialiștii de la Tesla, precum și cei ai companiilor chineze BYD și CATL, s-au gândit că cea mai bună soluție pentru această problemă este de a le integra direct în șasiul mașinii, transmite publicația Wired.

Astfel, cadrul mașinii ar servi unui dublu rol: primul, de a susține, efectiv, toate elementele care vor forma viitoarea mașină, dar și de a o propulsa, efectiv, din moment ce bateria va fi integrată în acesta.

O astfel de schimbare ar servi de asemenea și aspectului general al mașinilor electrice, precum și confortului, din moment ce, odată masa bateriei redistribuită într-o altă zonă, chiar interiorul ar deveni mai spațios.

Prin urmare, constructorii nu ar mai fi nevoiți să "ridice" podeaua mașinilor electrice pentru a stoca celulele bateriilor, așa cum se întâmplă la momentul actual.

Producătorul CATL estimează că o astfel de abordare ar spori autonomia mașinilor electrice la 1000 de kilometri, o creștere cu 40% față de situația din prezent, conform aceleiași surse.



Citeste si