Nissan va extinde cu încă trei luni suspendarea producţiei la fabrica sa din Sankt Petersburg, Rusia, până la finalul lunii decembrie, a anunţat publicaţia niponă Nikkei.

Uzina, care a fost oprită din martie, în urma invadării Ucrainei de către Rusia, urma iniţial să se redeschidă la finalul lunii septembrie.

"Producţia este suspendată la Sankt Petersburg până la finalul lunii decembrie iar angajaţii au fost informaţi. Continuăm să monitorizăm cu atenţie situaţia şi vom lua deciziile care se impun", a precizat un purtător de cuvânt al Nissan, scrie Agerpres.ro.

Conform Nikkei, extinderea suspendării fabricii Nissan este cauzată de dificultăţile în obţinerea de componente auto din Europa şi Japonia.

Deja, Nissan suspendase exporturile de vehicule către Rusia, după ce conflictul cu Ucraina a sporit riscurile logistice.

Partenerul de alianţă al Nissan - grupul auto francez Renault - a fost nevoit ca în luna mai să îşi vândă activele către statul rus, prima naţionalizare de amploare încheiată în Rusia după lansarea ofensivei din Ucraina.

Pe lângă vânzarea pachetului majoritar de acţiuni la Avtovaz, grupul auto francez Renault şi-a vândut şi propria uzină din apropiere de Moscova, unde sunt produse automobile Renault şi Nissan, către Primăria capitalei Rusiei. Între timp, celebrul logo al Renault a fost înlăturat de pe faţada uzinei.

Renault şi Nissan au un parteneriat din anul 1999, în care Renault deţine 44,3% dintre acţiunile Nissan, în timp ce Nissan controlează un pachet de 15% dintre acţiunile Renault, dar nu are drepturi de vot la grupul francez. Alianţa Renault - Nissan, extinsă în 2016 prin includerea Mitsubishi, a devenit unul dintre cei mai mari producători mondiali de automobile.

Sursa foto: Pixabay

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri