Jaguar a prezentat ultima împrospătare a urmașului său spiritual, F-Type, la mai bine de 50 de ani de la lansarea clasicului E-Type la Salonul Auto de la Geneva. Edițiile speciale F-Type 75 și F-Type R 75 marchează finalul liniei de modele sportive cu motoare cu ardere internă de la Jaguar.

Jaguar F-Type intră în al optulea an de producție iar britanicii sărbătorește finalul unei epoci prin lansarea a două ediții speciale, disponibile atât în versiunea de caroserie coupe, cât și cabrio. Denumite F-Type 75 și F-Type R 75, cele două modele vin cu niște mici împrospătări stilistice, dar propulsorul este același venerabil V8. Agregatul de 5,000 cmc supraalimentat vine cu 450 de cai putere în varianta standard F-Type 75, respectiv 575 de cai putere pentru modelul mai potent R.

Cele două modele vor fi disponibile de anul viitor și reprezintă salutul de adio al celor de la Jaguar atât față de sportiva desenată de Ian Callum, dar și față de motorul cu ardere internă. Modelele electrice electrice devin singura arie de interes pentru Jaguar începând din 2025.

Producătorul a confirmat prețurile pentru piața din SUA. Versiunea de bază are un preț de pornire de 74.675 dolari, în timp ce modelul R Convertible are un cost de bază cifrat la 112.475 dolari.

”De 75 de ani, Jaguar este renumit pentru autoturismele sport extraordinare care oferă performanță, agilitate și alimentează pasiunea pentru condus. Edițiile speciale F-TYPE sunt fidele acestor principii, adăugând detalii unice de design interior și exterior pentru a celebra această linie înainte ca Jaguar să devină un brand complet electric din 2025”, menționează, într-un comunicat de presă, Matthew Beavan, Jaguar Land Rover Exteriors Chief Designer.

Au trecut 75 de ani de la introducerea primului model cu sânge sportiv marca Jaguar, XK120 - lansat în 1948 ca fiind cea mai rapidă mașină de serie din lume la acea vreme. Un șir lung de modele emblematice a urmat, inclusiv E-Type și XJS care au marcat atât prin prezența pe șosea, dar și rezultatele din lumea curselor de circuit.

Edițiile speciale F-TYPE adugă detalii unice de design interior și exterior pentru a celebra această linie înainte ca Jaguar să devină un brand complet electric din 2025.

Matthew Beavan, Jaguar Land Rover Exteriors Chief Designer

La exterior, design-ul lui F-Type rămâne aproape neschimbat, cu blocurile optice subțiri și grila supradimensionată care au fost prezentate ca parte a facelift-ului din 2019. În interior, habitaclul „1+1” dispune de un display interactiv de 12,3 inchi, configurabil, cu o gamă variată de teme. Specific unui model sport, modul implicit este caracterizat de turometrul central de mari dimensiuni.

Suspensia cu braț dublu față și spate, direcția asistată electric (EPAS) și Torque Vectoring by Braking sunt printre sistemele de la bordul lui F-Type care sunt menite să facă din acest model unul agil. Șasiul modelelor F-Ttype 75 și R 75 este îmbunătățit și mai mult de articulațiile din aluminiu turnat care, împreună cu rulmenții mai mari ai roții, oferă o precizie crescută asupra zonei de contact cu anvelopa, deci și mai mult control al direcției.

Pentru R 75, acest atribut cheie este optimizat și mai mult datorită pivoților superiori revizuiți, care măresc semnificativ unghiul de cădere și de convergență al roților. De asemenea, ambele modele au un diferențial electronic activ spate (EAD) pentru a optimiza tracțiunea. Sistemul de tracțiune integrală cu tehnologie Intelligent Driveline Dynamics (IDD), disponibil opțional pentru F-Type 75 și standard pentru R 75 – îmbunătățește și mai mult atât tracțiunea, cât și dinamica mașinii. Salba de sisteme inteligente este completată de sistemul Adaptive Dynamics care pune la muncă amortizoarele controlate electronic, cu variație continuă, care îmbunătățește atât confortul la viteză redusă, cât și controlul la viteze mari, în timp ce modul Configurable Dynamics permite șoferului să adapteze setările pentru rigiditatea suspensiei, răspunsul direcției și a accelerației.

Fiecare model F-Type din gamă este echipat cu jante de 20 de inchi. Clienții pot alege între un model standard și trei variante opționale, inclusiv jante forjate pentru R 75. Pentru F-Type și, în special pentru varianta R 75, Pirelli a dezvoltat anvelope P Zero speciale, mai mari (265. /35/ZR20 și 305/30/ZR20), pentru a oferi un nivel excepțional de aderență. Modelul F-Type R 75 poate fi echipat cu frâne ceramice, Carbon Ceramic Matrix (CCM) Jaguar. Frânele sunt de dimensiuni generoase cu discuri față și spate de 398 mm și 380 mm, cu etriere monobloc cu șase și patru pistoane.

Jaguar-ul F-Type a primit un facelift în 2019

V8-ul supraalimentat de 450 de cai putere și 5 litri dispune de 580 Nm generat de la 2.500 rpm. Toate motoarele sunt produse în cadrul Centrului de producție al motoarelor Jaguar Land Rover, din Wolverhampton, Marea Britanie. Atât versiunea cu tracțiune spate, cât și cea cu tracțiune integrală dispune de un diferențial electronic activ spate pentru a optimiza tracțiunea și permit atingerea a 100 km/h în 4,6 secunde și o viteză maximă de 285 km/h. Varianta cu R în coadă este chiar mai puternică: 575 de cai putere și un cuplu de 700 Nm: sprintul de referință până la 100 km/h durează doar 3,7 secunde, în timp ce viteza maximă este limitată electronic la 300 km/h.

Pe lângă cele două modele aniversare, la fabrica Castle Bromwich din Marea Britanie se produce și F-Type R-Dynamic echipat cu un motor de patru cilindri de 300 de cai putere, toți trimiși către puntea spate. Modelul F-Type va fi scos din producția de serie la finele lui 2024. Jaguar încă nu a confirmat prețurile gamei F-Type pentru piața autohtonă.

Sursa foto: Shutterstock.com

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Mihai Fira
Mihai Fira este reporter auto Wall-Street.ro din toamna lui 2022. Înainte de a se alătura echipei, Mihai a colaborat cu mai multe publicații din domeniul auto, atât românești cât și străine. El și-a început cariera ca jurnalist în mediul online, ca editor al site-lui Pitstops.ro, cel mai important portal românesc de motorsport din România. Mihai a colaborat și cu BMWBlog.ro, sursa oficială de știri despre producătorul bavarezi, dar și cu...

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri