Dacia nu este ferită de dificultățiile din piața auto afectată în prezent de creșterea prețurilor la materii prime și problemele de pe lanțurile de aprovizionare.

Producătorul autohton Dacia continuă să fie la vârful topurilor de vânzări din țara noastră, conducând atât în clasamentele destinate modelelor cu motoare cu ardere internă, cât și în topul electricelor. Cu toate acestea, marca de buget a grupului Renault, admite că nu poate evita toate turbulențele din piață, conform Direcției de Comunicare Dacia care punctează că scumpirile fact parte din realitatea de zi cu zi a tuturor jucătorilor din piața constructorilor auto.

„În ceea ce privește creșterile de prețuri, acestea fac deja parte din noua realitate economică pe care o trăim. Inflația costurilor la materii prime și a celor de transport precum și creșterea puternică a prețurilor energiei se repercutează și în costurile de fabricație ale vehiculelor. Niciun constructor auto nu face excepție în această privință,” se arată în comunicarea Dacia, În ciuda acestor provocări, „Dacia rămâne fidelă strategiei sale de a oferi vehicule accesibile, care propun cel mai bun raport prestații/preț pe toate piețele unde marca este prezentă.”

La începutul acestui an, uzina din Mioveni a sărăbătorit asamblarea Daciei cu numărul 7.000.000, la 54 de ani de la inaugurare. La capacitate normală, uzina produce 1.300 de mașini pe zi, câte un automobil fiind asamblat la fiecare 54 de secunde.

Dacia, lider la vânzări pe piața din România

Așa cum am prezentat recent, datele strânse de Asociația producătorilor și importatorilor de automobile din România arată că Dacia conduce detașat în preferințele românilor când vine vorba de achiziția unei mașini noi. Modelele producătorului local ocupă primele patru poziții în clasamentul vânzărilor de autoturisme, cu Logan, Duster și Sandero pe primele trei locuri. Pe a patra poziție se află Dacia Spring, prima mașină 100% electrică vândută de Dacia, din care au fost înmatriculate 4.168 de exemplare în primele nouă luni ale anului. În total, dacia a vândut aproape 28.000 de mașini în primele trei trimestre ale lui 2022.

Citește și: Vânzările Dacia pe piața din Europa au devansat nume grele din industria auto: Fiat, Citroen, Opel și Seat

Dacia Spring are o cotă de piață în România de 53% printre electrice, Dacia primind peste 10.000 de comenzi pentru crossover-ul citadin de la lansarea sa în 2021 și până în prezent. Pe plan global, directorul de Marketing și Vânzări al Dacia a anunțat, cu ocazia Salonului Auto de la Paris, că s-au strâns peste 100.000 de comenzi pentru Spring, care nu este însă produs la noi. Crossover-ul este asamblat la uzina Renault din China pe platforma CMFA-EV, la fel ca și Renault City K-Ze cu care este înrudit.

Cu cel mai ieftin model electric de pe piață, dar și unele dintre cele mai ieftine modele cu motoare cu ardere internă de pe piață, Dacia este în continuare un hit pe piața european și asta se vede în vânzări care au crescut 14,3% în primele nouă luni ale lui 2022 ceea ce poziționează Dacia pe poziția a treia în clasamentul vânzărilor către clienții persoane fizice. Sandero conduce în clasamentul modelelor, fiind la vârful acestei ierarhii deja de cinci ani.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Mihai Fira
Mihai Fira este reporter auto Wall-Street.ro din toamna lui 2022. Înainte de a se alătura echipei, Mihai a colaborat cu mai multe publicații din domeniul auto, atât românești cât și străine. El și-a început cariera ca jurnalist în mediul online, ca editor al site-lui Pitstops.ro, cel mai important portal românesc de motorsport din România. Mihai a colaborat și cu BMWBlog.ro, sursa oficială de știri despre producătorul bavarezi, dar și cu...

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri