Mercedes-Benz și-a construit „Vision Zero”, un viitor în care niciun accident rutier de pe glob nu va mai implica o mașină a mărcii din Stuttgart. Pentru asta este nevoie de sisteme electronice inovatoare și un accent mai mare pus pe mașinile autonome.

Mercedes-Benz are ținte ambițioase pe următoarele decenii în care speră să scadă treptat numărul persoanelor care mor în accidente cu modele ale mărcii germane. Primul pas al acestui plan denumit „Vision Zero” (a nu se confunda cu orice alt plan de reducere la zero a emisiilor de carbon) este reprezentat de înjumătățirea numărului de decese și răni grave până în 2030, raportat la cifrele din prezent. Mai apoi, germanii speră că vor putea să eliminte cu totul decesele din accidentele auto suferite de mașini ale „stelei în trei colțuri”, dar recunosc că nu pot face asta singuri.

Este nevoie de un efort concertat la care să contribuie și autoritățile locale, regionale și mondiale în scopul creștereii siguranței pe șosele. O infrastructură îmbunătățită și legi noi sunt esențiale în acest plan de a face mai sigur traficul rutier peste nici 30 de ani. „Sisteme automatizate de siguranță activă și, pe de-altă parte, sistemele de condus autonom sunt o componentă decisivă,” se precizează într-un comunicat al mărcii care a pionierat automobilul, preluat de Car & Driver.

Deși Mercedes-Benz nu are același renume în lumea auto pe partea de siguranță ca și suedezii de la Volvo, piața datorează mărcii câteva inovații devenite obișnuite astăzi cum ar fi ABS-ul, testat și de BMW la mijlocul aniilor '70 în curse, înainte ca Mercedes-Benz să-l echipeze pe mașini de stradă începând cu 1978. Tot Mercedes a impus standardizarea, pe toate modelele sale, sistemului electronic de control al tracțiunii după ce prima generație a Clasei A nu a trecut de Testul Elanului. Mai recent, Mercedes-Benz a inovat cu sistemul Pre-Safe, menit să preîntâmpine producerea unui accident cu ajutorul tehnologiei senzorilor radar care „citesc” împrejurimile.

Sursa foto: Shutterstock.com

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Mihai Fira
Mihai Fira este reporter auto Wall-Street.ro din toamna lui 2022. Înainte de a se alătura echipei, Mihai a colaborat cu mai multe publicații din domeniul auto, atât românești cât și străine. El și-a început cariera ca jurnalist în mediul online, ca editor al site-lui Pitstops.ro, cel mai important portal românesc de motorsport din România. Mihai a colaborat și cu BMWBlog.ro, sursa oficială de știri despre producătorul bavarezi, dar și cu...

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri