BMW XM - 653 cai putere

BMW XM - 653 cai putere

BMW XM a fost prezentat oficial și la noi în țară și reprezintă a treia falangă a luxului la BMW, pe lângă Seria 7 și X7. Lansat în anul în care marca bavareză sărbătorește o jumătate de veac de existență a diviziei sportive M, impunătorul XM este un PHEV (Petrol-Hybrid Electric Vehicle) cu un interior atent studiat și performanțe care încearcă să-ți ia ochii de la greutatea de insulă mică din Pacific. Puterea totală este de 653 de cai putere, dintre care 489 vin de la V8-ul de 4,4 litri turbo, iar 197 de la motorul electric. În curând, vom vedea acest gigant și în România de unde s-au plasat deja 15 comenzi, deși prețul de listă este de 170.000 euro. O variantă și mai puternică, XM Label Red care promite 748 de cai putere și 1.000 va fi disponibilă în toamna anului viitor.

Date tehnice:

  • 653 de cai putere (combinat, sistem electric și motor V8 pe benzină turbo de 4,4 litri) și 800 Nm
  • Cutie de viteze M Steptronic cu opt rapoarte
  • Viteză maximă de 250 km/h (limitată), accelerație 0-100 km/h în 4,3 secunde
  • Preț începând de la 170.000 euro

Lamborghini Urus Performante - 657 cai putere

Lamborghini Urus Performante - 657 cai putere

Lamborghini a revenit pe piața SUV-urilor în 2018, cu Urus. Aspectul ascuțit și cei 641 de cai putere au scos în evidență cel mai mare „taur” din Sant'Agata Bolognese, urmașul de drept al mult mai rudimentarului LM002. Răspunsul celor de la Lamborghini în lumea super-SUV-urilor a devenit chiar mai răspicat în această vară când a fost lansat modelul Performante.Inițial, Urus cântărea 2,2 tone, dar Performante este cu aproape 50 de kilograme mai ușor și, totodată, mai puternic. Acum cu 657 de cai putere, cel mai serios Urus are un difuzor și mai mare, mai multe elemente negre și multe alte guri de aer de jur împrejur - dar doar unele au legătură cu motorul de patru litri poziționat frontal.

Date tehnice

  • 657 de cai putere și 850 Nm de la un V8 twin-turbo de 4,0 litri
  • Cutie de viteze ZF 8HP cu opt rapoarte
  • Viteză maximă de 306 km/h, accelerație 0-100 km/h în 3,3 secunde
  • Preț începând de la 260.000 euro

Porsche Cayenne Turbo S E-Hybrid - 670 cai putere

Porsche Cayenne Turbo S E-Hybrid - 670 cai putere

Porsche Cayenne este, fără doar și poate, tatăl lor. Lansat în 2003, a adus un plus de vânzări considerabil pentru germani, iar varianta Turbo provoca apoplexie la acea vreme cu al său V8 de 4,5 litri și 450 de cai putere. Evident, puriștii nu l-au plăcut, dar fără Cayenne și, mai târziu, Macan, nu putem avea nici 911 sau Cayman. Acum, Cayenne nici nu mai este considerat un rău necesar, ci un etalon în segmentul său și cel mai puternic Cayenne disponibil are și un nume extrem de lung. Turbo S E-Hybrid îi zice și se laudă cu 670 de cai putere (combinat). Dacă nu-ți plac kilogramele în plus aduse de latura hibridă, Porsche oferă Cayenne Turbo GT cu 631 de cai putere. Dar și Turbo GT cântărește aproape 2,3 tone, deși este cu 222 de kilograme mai ușor decât E-Hybrid...

Date tehnice

  • 670 de cai putere și 900 Nm de la un V8 twin-turbo de 4,0 litri
  • Cutie de viteze ZF 8HP cu opt rapoarte
  • Viteză maximă de 294 km/h, accelerație 0-100 km/h în 3,6 secunde
  • Preț începând de la 165.000 euro

Cadillac Escalade V - 682 cai putere

Cadillac Escalade V - 682 cai putere

Cadillac Escalade și Lincoln Navigator au fost o parte integrantă a imaginii rapper-ilor mainstream de la începutul anilor 2000. În ciuda succesului inițial al SUV-urilor de lux americane, Lincoln n-a supraviețuit recesiunii și, astăzi, doar „autobuzul” Escalade ne mai onorează cu prezența sa care umple orizontul. În SUA, Escalade V este cel mai puternic SUV din segmentul „full-size”, adică SUV-uri de clasă mare. Chiar și în afara segmentului, cel mai puternic Escalade impresionează cu cifrele de pe fișa tehnică: 682 de cai putere - adică la nici 30 de cai putere de un Ferrari F8 Tributo - și o greutate de 2.819 kilograme. La noi, nu sunt foarte multe Escalade-uri în general, dar asta nu este neapărat ceva rău deoarece nici nu prea ar încăpea pe străzile orașelor noastre.

Date tehnice:

  • 682 de cai putere și 885 Nm de la un V8 de 6,2 litri
  • Cutie de viteze cu zece rapoarte
  • Viteză maximă de 201 km/h, accelerație 0-100 km/h în 4,4 secunde
  • Preț începând de la 150.000 euro

Aston Martin DBX707 - 697 cai putere

Aston Martin DBX707 - 697 cai putere

Aston Martin n-a mai putut să amâne lansarea unui SUV, dat fiind starea sa financiară dificilă. Astfel, producătorul britanic celebru pentru GT-urile sale îi poate oferi acum lui James Bond și un model cu patru portiere și gardă la sol mărită. Aston-uri cu patru uși au mai fost, cel mai recent exemplu fiind Rapide, dar DBX deschide drumul către un nou segment, iar DBX707 împinge nivelul performanțelor chiar mai sus. Aston consideră că DBX707 este „cel mai puternic SUV de lux” din lume, dar realitatea stă puțin diferit. Totuși, cu aproape 700 dei cai putere dintr-un agregat de origine Mercedes-AMG, DBX707 este printre cele mai puternice SUV-uri cu motoare termice.

Date tehnice:

  • 697 de cai putere și 900 Nm de la un V8 twin-turbo de 4,0 litri
  • Cutie de viteze automată cu 9 rapoarte
  • Viteză maximă de 310 km/h, accelerație 0-100 km/h în 3,3 secunde
  • Preț începând de la 165.000 euro

Jeep Cherokee Trackhawk - 707 cai putere

Jeep Cherokee Trackhawk - 707 cai putere

Jeep Cherokee este printre întemeietorii segmentului SUV. După ce a trecut prin geamuri la lansarea din urmă cu 30 de ani, Cherokee a avut nevoie de un truc nou. Cei de la Jeep au apelat la Dodge, colegi în grupul Stellantis și au cules din raftul cu piese fix motorul V8 de 6,2 litri de pe Dodge Challenger Hellcat. Așa se face că Cherokee Trackhawk încearcă să pună pe asfalt 707 cai putere, adică cu peste 30 de cai mai mult decât un Lamborghini Murcielago. Cum prețul nu sare de 90.000 euro, Cherokee Trackhawk este printre cele mai bune opțiuni la capitolul preț-putere, iar diferența dintre Cherokee și Durango SRT8 este insesizabilă...

Date tehnice:

  • 707 de cai putere și 874 Nm de la un V8 de 6,2 litri
  • Cutie de viteze cu opt rapoarte
  • Viteză maximă de 290 km/h, accelerație 0-100 km/h în 3,6 secunde
  • Preț începând de la 90.000 euro

Dodge Durango SRT Hellcat - 710 cai putere

Dodge Durango SRT Hellcat - 710 cai putere

... dar totuși diferența de putere există. Durango SRT Hellcat dezvoltă 710 cai putere și, deci, intră mai sus în topul nostru decât Cherokee Trackhawk. Varianta SRT Hellcat este cea de vârf cu V8-ul de 6,2 litri supraalimentat identic cu cel din Challenger Hellcat. Durango SRT este echipat cu motorul mai mare, de 6.400 cmc, de pe Challenger-ul obișnuit. Durango face parte din oferta Dodge de performanță totală, dar nu oferă prea multe pe lângă puterea brută impresionantă - și asta nu e o exagerare când Durango accelerează la fel de repede de la 0 la 100 de km/h ca un Challenger.

Date tehnice:

  • 710 de cai putere și 867 Nm de la un V8 de 6,2 litri supraalimentat
  • Cutie de viteze cu opt rapoarte automată
  • Viteză maximă de 289 km/h, accelerație 0-100 km/h în 3,7 secunde
  • Preț începând de la 82.000 euro

Ferrari Purosangue - 715 cai putere

Ferrari Purosangue - 715 cai putere

Ferrari nu va comunica oficial că Purosangue este un SUV, dar, ca să parafrazăm numele noului Căluț Cabrat, vorbim de un SUV pur-sânge. De ani de zile așteptam ca marca de la Maranello să intre în arena SUV-urilor, iar inevitabilul s-a produs în această toamnă, când Ferrari a anunțat că, de fapt, vorbim despre un „FUV”. Nu e prea clar ce este acela un FUV (Ferrari Utility Vehicle?), dar ce putem presupune este că se va vinde ca pâinea caldă dacă ne uităm peste cifrele de vânzări ale lui Lamborghini Urus. În patru ani, Lamborghini a vândut mai bine de 15.000 de Urus-uri, asta în condițiile în care, între 2003 și 2013 vânduse 14.000 de mașini în total.

Date tehnice:

  • 715 de cai putere și 716 Nm de la un V12 aspirat de 6,5 litri
  • Cutie de viteze cu opt rapoarte dual-clutch
  • Viteză maximă de 310 km/h, accelerație 0-100 km/h în 3,3 secunde
  • Preț începând de la 390.000 euro

Lotus Eletre R - 905 cai putere

Lotus Eletre R - 905 cai putere

Lotus a construit timp de zeci de ani unele dintre cele mai manevrabile și plăcute mașini sport de pe piață. Elise-ul, creat în era „italiană” a mărcii Lotus, tocmai ce a fost pensionat și, deși marca va continua să producă modele sport chiar și după ce întreaga producție va fi compusă din modele electrice, ținta este extinderea către SUV-uri și crossovere. Eletre este primul glonț pe care Geely și-a cheltuit banii și lansarea sa de ieri ne permite să-l introducem în acest top. Au fost prezentate trei variante, dar cea mai potentă, Eletre R, este singurul SUV - electric sau nu - de pe piață cu peste 900 de cai putere.

Date tehnice:

  • 905 de cai putere și 985 Nm de la două motoare electrice
  • Cutie de viteze cu două rapoarte
  • Viteză maximă de 265 km/h, accelerație 0-100 km/h în 2,95 secunde
  • Preț începând de la 96.000 euro (Eletre standard)

Tesla Model X Plaid - 1.020 cai putere

Tesla Model X Plaid - 1.020 cai putere

În continuare, cel mai puternic SUV de pe piață este Tesla Model X Plaid. Cu peste 1.000 de cai putere disponibili, ușile-spate gullwing încep să capete sens. Cu o greutate de 2.444 kilograme, Tesla a considerat că cei 670 de cai putere oferiți de Model X-ul standard sunt insuficienți și așa a luat naștere Model X Plaid. Latura sportivă este subliniată de prezența Track Mode, care transmite cuplul, independent, pe fiecare roată, în funcție de unde se poziționează mașina pe viraje, pentru a ajuta echilibrul pe ieșire atunci când vorbim de un condus mai agresiv.

Date tehnice:

  • 1.020 de cai putere și 867 Nm de la un V8 de 6,2 litri supraalimentat
  • Cutie de viteze cu o viteză, automată
  • Viteză maximă de 262 km/h, accelerație 0-100 km/h în 2,6 secunde
  • Preț începând de la 136.000 euro

Mențiune de onoare: Rivian R1S - peste 800 cai putere

Mențiune de onoare: Rivian R1S - peste 800 cai putere

Rivian R1S este elementul necunoscut pe care nu-l puteam lăsa înafara topului nostru. Oficialii mărcii n-au dat publicității cifre de performanță exacte, mulțumindu-se să informeze că R1S va dispune de „peste” 800 de cai putere și 900 Nm și că, deși cântărește trei tone, va ajunge de la 0 la 100 de km/h în circa trei secunde. Cu alte cuvinte, tehnologia electrică a ajuns în punctul în care un SUV imens care cântărește aproape cât un tren este capabil să accelereze mai repede decât Ferrari Enzo, supercar-ul etalon al italienilor în urmă cu 20 de ani.

Date tehnice:

  • peste 800 de cai putere și 900 Nm electrici
  • Cutie de viteze cu o viteză, automat
  • Viteză maximă de 289 km/h, accelerație 0-100 km/h în 3,0 secunde
  • Preț începând de la 73.000 euro (varianta de bază)
Sursa foto: Porsche, Rivian, BMW, Cadillac, Aston Martin, Dodge, Lotus, Tesla, Ferrari, Lamborghini, Jeep