Volkswagen nu se concentrează doar pe electrificare pentru a-și asigura viitorul. Până acum, doar două mașini pe hidrogen există pe piață și niciuna nu s-a dovedit populară, dar un Volkswagen cu această tehnologie și o autonomie de 2.000 de kilometri ar putea schimba lucrurile.

Deși a vândut deja o jumătate de milion de mașini din familia 100% electrică ID, germanii caută să ofere pieței și un model viabil cu pilă de hidrogen. Cel puțin asta susțin cei de la Autocar după ce au pus mâna pe informații care arată că mai multe brevete pe care Volkswagen le pregătește țin de dezvoltarea tehnologiei din spatele motoarelor pe hidrogen care ar ajunge să propulseze un model nou de serie.

Tehnologia, dezvoltată alături de Kraftwerk Tubes, folosește o membrană ceramică. Această soluție este mai ieftină decât tehnologia pe bază de membrană din polimeri folosită de Toyota sau Hyundai, cei doi producători care vând în prezent mașini pe hidrogen. Costurile sunt scăzute deoarece se elimină platina din construcția celulelor. Această soluție va face mai accesibile mașinile pe hidrogen, căci metalele rare sunt scumpe și greu de obținut în cantități mari.

În trecut, Volkswagen, prin vocea CEO-ului Herbert Diess, declara că „nu mai are rost discuția despre vehiculele pe hidrogen. Mașinile electrice au câștigat în această luptă, iar noi, cu toții, ar trebui să ascultăm de știință.” Noile soluții tehnologice par, însă, că au schimbat viziunea companiei cu cartierul general în Wolfsburg. Șeful Kraftwerk Tubes, Sascha Kuhn, a explicat că „celulele noastre produc căldură care, ajungând în jurul a 400 de grade Celsius, poate fi folosită. Nu obții astfel de temperaturi în cazul mașinilor electrice cu baterii. Practic, la aceste temperaturi, putem folosi căldura această în sistemul de încălzire și ventilație cu ajutorul unui heat exchanger.”

Kuhn a adăugat că ținta firmei sale este ca această tehnologie să ajungă pe o mașină de serie până în 2026, indiferent care va fi marca cu care Kraftwerk Tubes va colabora. Volkswagen părea să nu fie interesată în această tehnologie, mai ales că se apropie momentul lansării modelelor ID.Buzz și ID.Aero, dar lucrurile s-ar putea schimba. BMW și Toyota sunt alte nume care investesc în tehnologia pe hidrogen, Toyota testând această tehnologie și în cursele auto.

Sursa foto: Volkswagen

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Mihai Fira
Mihai Fira este reporter auto Wall-Street.ro din toamna lui 2022. Înainte de a se alătura echipei, Mihai a colaborat cu mai multe publicații din domeniul auto, atât românești cât și străine. El și-a început cariera ca jurnalist în mediul online, ca editor al site-lui Pitstops.ro, cel mai important portal românesc de motorsport din România. Mihai a colaborat și cu BMWBlog.ro, sursa oficială de știri despre producătorul bavarezi, dar și cu...

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri