Ce este Thunderball? Pentru cinefili, este a patra producție din seria James Bond, care a apărut în cinematografe în anul 1965. Pentru iubitorii de automobile, însă, ar putea reprezenta punctul de la care marca Wiesmann va renaște. Cu o formă rotunjită, bătută în cuie încă de pe vremea lui MF3, Project Thunderball urmează să fie primul Wiesmann după mai bine de 10 ani de pauză.

Marca Wiesmann și a sa șopârlă gecko au fost în adormire de la începutul decadei trecute. În 2013, compania a cerut să intre în insolvență și, deși procedura a fost amânată, iar un grup de investitori britanici a apărut pentru a salva marca, porțile fabricii din Duelmen s-au închis în 2014. Roheen Berry, un investitor londonez, a preluat, mai apoi, activele Wiesmann și s-a apucat să sufle praful care se pusese peste decapotabilele și coupe-urile mărcii fondate de frații Friedhelm și Martin Wiesmann în 1988.

În ultimii săi ani de activitate, germanii asamblau manual modelele MF4 GT și MF5, ambele cu motorizare BMW. Roadster-ul MF5 primise, chiar, V10-le de 507 cai putere care echipase M5-ul E60 de la mijlocul aniilor '00. Noua creație Wiesmann lasă, însă, în urmă toată această istorie mâncătoare de benzină, căci Project Thunderball este un roadster 100% electric - primul din lume cu un acoperiș din material textil. Tesla Roadster a fost, evident, primul model sport decapotabil cu două uși, fiind lansat de compania lui Elon Musk în 2008.

Cifrele din spatele noului Wiesmann

Deși compania a păstrat design-ul modelelor MF cu mici modificări în zona frontală, platforma este cu totul alta. Două motoare electrice sunt poziționate în partea din spate, trimițând puterea doar celor două roți posterioare. În total, nu mai puțin de 680 cai putere și 1.100 Nm sunt azvârliți către spate, în speranța că mașina va ajunge de la 0 la 100 km/h în 2,9 secunde. În timp ce motoarele electrice sunt plasate în spatele ocupanților, seturile de baterii se găsesc, în forma literei T, pe mijlocul mașinii și în partea frontală.

Caroseria este de fibră de carbon, Wiesmann căutând să reducă, pe cât posibil, greutatea netă a roadster-ului. Cu toate acestea, mașina cântărește 1.700 kilograme (2,5kg/cp). Prin comparație, un MF5 Roadster cântărea 1.380 kilograme în condițiile în care doar motorul de M5 cântărea 240 kilograme. În cazul noii sportive electrice, bateriile cântăresc 500 kilograme, întreg modulul oferind 92 kWh (82 kWh folosibili) pentru o autonomie de 500 kilometri. Fiind proiectat pentru infrastructura de încărcare de mare putere, Project Thunderball poate fi conectat la puncte de încărcare ultra-rapide (până la 300 kW prin curent continuu). În plus, există și un charger de 22 kW la bordul mașinii pentru a fi încărcată acasă, iar porturile sunt standard (Type 2 cu conectivitate AC și DC).

Când va ajunge Wiesmann Project Thunderball pe piață

Împărțind tehnologie cu monoposturile de F1, anume sistemul care ecuperează energia pe frânare, te-ai putea gândi că noul Wiesmann este la ani lumină de a intra în producția de serie. CEO-ul Roheen Berry este de altă părere. „Am început să lucrăm la acest proiect în 2020 și pot spune că, de când am deschis lista de rezervări în luna septembrie, reacția din partea fanilor a fost foarte bună. Deja au fost rezervate 75% din slot-urile disponibile pentru primul an de producție.”

Producția va începe abia în a doua jumătate a lui 2024, iar fiecare mașină costă 300.000 de euro. Deși poate părea mult, Wiesmann oferea coupe-ul MF5 GT cu un preț de aproape 310.000 euro înainte să pună lacătul pe fabrica „Gecko” în care, acum, vor fi produse noile mașini electrice.

Sursa foto: Wiesmann

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri