Japonezii de la Mazda și-au prezentat strategia pe termen mediu în care își impun noi borne în drumul spre un viitor carbon-neutral. Înainte de a ajunge în punctul în care întreaga companie are o amprentă neutră de carbon, planul pe perioada 2023-2030 prevede investiții de 10,6 miliarde de dolari în electrificare, iar surpriza este un concept 100% electric cu două uși.

Mazda are o strategie curajoasă prin care vrea să devină, în mai puțin de 30 de ani, o companie curată în ceea ce privește emisiile de noxe, de la un capăt la altul al afacerii sale. Electrificarea gamei sale de modele reprezintă o componentă importantă a acestui plan, iar investițiile pe termen mediu indică faptul că japonezii iau tranziția foarte în serios. Cu aproape 11 miliarde de dolari investiți până în 2030, marca ce a popularizat, pe vremuri, motoarele Wankel va aborda această trecere sub abordardarea „Mazda Multi-Solution”.

Conform spuselor companiei, începând de azi și până în 2024, compania se va concentra pe a deveni și mai rezistentă la schimbările din mediul înconjurător, axându-se pe consolidarea dezvoltării tehnologice, a lanțurilor de aprovizionare și a eforturilor de reducere a costurilor. În acest timp, Mazda va continua să accelereze procesul de electrificare a flotei sale. A doua parte a planului se întinde între 2025 și 2027.

Pe măsură ce reglementările devin mai riguroase, mai ales în Europa, Mazda va continua să construiască părțile necesare tranziției către produsele electrice din gama noastră. Acestea vor include rafinarea și utilizarea tehnologiilor multiple de electrificare și fabricație Mazda, dar și lansările globale a noi vehicule electrice. Ulterior, până în 2030, ținta va fi să se diversifice oferta de modele electrice pe baterii (BEV). Din 2030, toate mașinile noi produse cu sigla Mazda vor fi disponibile și în versiuni electrificate.

Ca prim pas al electrificării tuturor modelelor până în 2030, Mazda s-a alăturat unui joint venture pentru a dezvolta tehnologii de producție. A mai fost anunțat un acord comun pentru dezvoltarea invertoarelor, incluzând semiconductori de carbură de siliciu, și au semnat un acord comun pentru tehnologia avansată a motoarelor. De asemenea, au înființat un joint venture alături de două companii partenere, pentru a învăța și dezvolta tehnologia motoarelor. În plus, Mazda se va baza pe cei de la Envision AESC pentru a procura baterii pentru producția de vehicule electrice în Japonia.

Prezentarea planurilor Mazda pe următorii opt ani a venit cu o surpriză

Toate aceste noutăți au fost prezentate în cadrul videoului de 36 de minute de mai sus, în timpul căruia au fost afișate și imagini cu un concept nou, care a luat pe mulți prin surprindere. Deși nu-și va atinge ținta globală de vânzări de EV-uri de 40% cu un model cu două uși, conceptul arată deschiderea celor de la Mazda către un segment care a fost ignorat de producătorii de mașini electrice: acela al mașinilor sport de mici dimensiuni. Mazda MX-5 este considerată de mulți ca fiind cel mai bun model din această nișă, dar calitățile sale primordiale sunt legate de greutatea redusă, ceea ce nu poate fi atins cu un EV.

Deși se pare că următoarea Mazda MX-5 va avea, în continuare, un motor cu ardere internă sub capotă, este clar că Mazda se gândește la viitor. Nu există prea multe informații despre acest concept, pe lângă imaginile din prezentare, deși apar și câteva cadre cu șasiul de aluminiu al modelului care sugerează că bateriile ar fi poziționate în spatele scaunelor. Forma aduce cu generația actuală Mazda MX-5, deși vorbim de un coupe cu o lunetă care aduce cu Mazda RX-7, penultima mașină cu motor rotativ produsă de japonezi.

În ultima vreme, s-a tot vorbit despre readucerea în actualitate a tehnologiei Wankel, dar acest lucru se va petrece într-o formă diferite. Anul viitor, Mazda va pune la vânzare crossover-ul compact MX-30 R-EV care va fi echipat cu un motor Wankel ce va avea rolul de range extender, adică va contribui la încărcarea bateriei care „hrănește” motoarele electrice. În august, se zvonea că Toyota și Mazda ar proiecta, împreună, două modele sport electrificate care vor împărtăși aceeași plaformă, dar vor fi diferite.

Vorbim, deci, despre un parteneriat diferit față de cel dintre Subaru și Toyota care a dus la GR86 și, respectiv, BRZ. Conform informațiilor apărute în vară, modelul sport al Mazda ar folosi un motor Wankel tot ca range extender. Varianta celor de la Toyota ar folosi baterii solid-state și ar dezvolta 500 de cai putere, data de lansare fiind 2026. Producătorii n-au confirmat aceste zvonuri, dar știm cu siguranță că Lexus dezvoltă, deja, un supercar care va fi lansat în 2026 ca urmaș al lui LFA.

Sursa foto: Mazda

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri