Constructorul european de avioane Airbus şi grupul auto francez Renault au anunţat încheierea unui parteneriat pentru a dezvolta o nouă generaţie de baterii electrice, destinate atât autoturismelor cât şi avioanelor, informează Reuters, preluat de Agerpres.

Echipe de inginerii de la ambele companii îşi vor uni forţele pentru a face cercetări şi a dezvolta soluţii care au legătură cu stocarea energiei, unul din principalele obstacole care stau în calea dezvoltării de baterii care să ofere o autonomie sporită vehiculelor electrice. În cazul Airbus, parteneriatul cu Renault va permite dezvoltarea de tehnologii care au legătură cu avioanele hibrid-electrice.

"Pentru prima dată, doi lideri europeni din industrii diferite vor face schimb de tehnologie pentru a modifica viitorul avioanelor hibrid-electrice", a declarat vicepreşedintele pentru inginerie de la Renault, Gilles Le Borgne. "Aviaţia este un domeniu extrem de solicitant în termeni de siguranţă şi consum de energie, şi la fel este şi industria auto", a adăugat Gilles Le Borgne.

Colaborarea se va concentra pe optimizarea managementului energiei şi reducerea greutăţii bateriilor electrice, în condiţiile în care atât Renault cât şi Airbus vor să treacă la bateriile de tip solide-state. De asemenea, cele două firme au promis că vor studia întregul ciclu de viaţă al viitoarelor baterii, inclusiv reciclarea lor pentru a le reduce amprenta asupra mediului.

Renault Group se bazează pe complementaritatea celor 5 mărci ale sale - Renault - Dacia - Lada - Alpine şi Mobilize - şi propune clienţilor săi soluţii de mobilitate durabile şi inovatoare. Prezent în peste 130 de ţări şi având peste 170.000 de salariaţi, Grupul a vândut 2,9 milioane de vehicule în 2020.

Sursa foto: PP77LSK / Shutterstock

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri