The Times They Are a-Changin'” este numele unui album al lui Bob Dylan, iar acesta capătă un sens mai pronunțat dacă dăm crezare informațiilor culese de Car & Driver, publicația americană anunțând că a pus mâna pe un raport care arată, nici mai mult nici mai puțin, că, din 2025, Corvette va fi o marcă de sine stătătoare, iar General Motors pregătește deja o berlină, dar și un SUV, sub acest brand.

Nu au trecut decât trei ani de când General Motors a întors, definitiv, foaia lansând, cu surle și trâmbițe, primul Chevrolet Corvette cu motor central. Totul se întâmpla după valuri de controverse și zvonuri, Corvette luând în considerare posibilitatea de a arunca motorul în spatele scaunelor încă din anii '60. Zora Arkus-Duntov, belgianul naturalizat care a condus proiectul Corvette la început, și-a dorit dintotdeauna ca cel mai sportiv model din portofoliul GM să urmeze calea supercar-urilor europene, dar costurile unei tranziții erau prohibitive, iar Corvette a rămas, timp de șapte generații, un GT cu motor frontal.

Captură de ecran, via Road & Track/General Motors, cu SUV-ul cu styling de Corvette în spatele altor modele

Acum, odată cu a opta generație a Corvette, americanii pregătesc și alte schimbări. Presa americană vuiește în urma apariției unor informații ce sugerează că brand-ul Corvette se va rupe complet de Chevrolet pentru a forma propria marcă de modele electrice performante sub umbrela GM. Corvette a fost, încă de la început, un „fiu privilegiat” al concernului, păstrându-și o identitate aparte la nivel de comunicare și branding. Niciun Corvette nu vine cu sigle Chevrolet pe caroserie, ci doar cu siglele speciale Corvette, distanțarea între marcă și model fiind chiar mai pronunțată ca în cazul Ford-ului Mustang, o altă mașină care are propria sa identitate.

Nu este pentru prima oară când se aude că cel mai mare concern auto din SUA ar plănui să facă din Corvette o marcă autonomă, zvonurile fiind negate în presă încă de acum 20 de ani. De această dată, însă, știm ceva mai mult, deși GM nu a confirmat nimic. Astfel, ar fi vorba, pentru început, de o gamă de trei modele, toate 100% electrice. O berlină Corvette și, respectiv, un SUV Corvette se vor alătura variantei electrice a lui Corvette C8 în 2025, anul când va avea loc lansarea oficială a noii mărci sportive. C&D susține că noile mașini vor fi echipate cu baterii ultra-dense, sisteme de 800V, mai multe motoare electrice, dar și posibilitate de fast charging la 350kW.

Dacă până și Lotus poate lansa un SUV, atunci de ce nu și Corvette?

Informațiile oficiale creditează, până în acest moment, ideea că GM pregătește un alt model performant ce va purta numele Corvette, dar și că un C8 electric va fi prezentat în curând. Corvette-ul pe baterii capabil de 1.000 cai putere va fi lansat, probabil, sub numele „Zora” și va fi prezentat alături de celălalt model sportiv cândva în 2025. Cel puțin asta a declarat Mark Reuss, președintele GM, la începutul lunii noiembrie. În plus, anul trecut, în timpul prezentării video a GM la ediția din 2021 a CES, au putut fi văzute mai multe siluete de modele noi printre care și un SUV de mari dimensiuni care părea să aibă botul Corvette-ului C8.

În urmă cu trei ani, fostul VP General Motors, Bob Lutz, se arăta convins că un SUV cu siglă Corvette s-ar vinde ca pâinea caldă, aceasta fiind primul model pe care l-ar susține dacă ar fi, în continuare, la vârful companiei. Într-un interviu pentru Automotive News, Lutz a spus că ar viza piața premium cu acest model, punându-i un preț de 100.000 dolari. „Ar trebui să fie o platformă nouă, ultra-ușoară, dar care să permită performanțe deosebite. Cu dimensiuni similare cu ale unui Porsche Cayenne și un habitaclu cu materiale de lux, ar ieși în evidență ca un SUV 100% american premium,” a spus Lutz. Vorbele sale ar putea să fie, deja, o sursă de inspirație pentru inginerii GM, dar nu vom știi asta prea curând.

Sursa foto: General Motors, Lotus, Shutterstock.com

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Mihai Fira
Mihai Fira este reporter auto Wall-Street.ro din toamna lui 2022. Înainte de a se alătura echipei, Mihai a colaborat cu mai multe publicații din domeniul auto, atât românești cât și străine. El și-a început cariera ca jurnalist în mediul online, ca editor al site-lui Pitstops.ro, cel mai important portal românesc de motorsport din România. Mihai a colaborat și cu BMWBlog.ro, sursa oficială de știri despre producătorul bavarezi, dar și cu...

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri